Den mest romantiske filmene gjennom tidene

Hva er FILM LOVE BW film? Denne fantastiske filmen ble produsert av og for en privat overvåking selskap her i USA. Fordi det er en overvåking film, har filmen en fantastisk bredde og er perfekt som en "gå til" hverdags film.

Det er en delikat blanding av sensualitet og kreativitet i denne dokumentaren. Patric Chiha følger øvelse og ytelsen til en dansestykke kalt Crowd av den fransk-østerrikske kunstneren og koreograf Gisèle Vienne, om 90-tallet klubbscenen. Filmen følger dansen selv og iscenesetter en-til-en samtale scener hvor de unge danserne snakker om hverandre og karakterene de spiller - en høyere sladder, kanskje, om deres liv og hvordan dette fiktive etableringen former deres oppfatning av seg selv og sin seksualitet.

Sammenlignet med for eksempel Gaspar Noes orgastisk dans film Climax, om det var Kjærlighet er sikkert mer rolig og mindre gal, mer ruminative og mindre konfronterende. Kanskje hva det handler om grunnleggende er ungdom, noe hver danser utstråler uvitende: en ren energi og forlate og åpenhet.

Det ville være bedre å være vitne til denne dansestykke levende (en Covid-era lengsel), men det er noe interessant i å se denne evige temaet ungdom utforsket og nedfelt. En danser kan snakke om hvordan et kyss ikke skjedde med en annen karakter på scenen - eller, alternativt, at det skjedde - og utveksling føler seg personlig ladet og intim, som en samtale pågår etter en fest, med folk betro hvem de tror de er forelsket. Og selvfølgelig til en viss grad disse samtalene selv er fiktive forestillinger, som filmen bygger på den offisielle koreografi.

Queer kjærlighet i film og fjernsyn: kritiske essays

Såvidt romanser går, Man in Love har massevis av problemer fra et etisk ståsted, men kanskje det er derfor det er så interessant. Det følger en gangster (Zhang, Meng-Cheng - spilt av Roy Chiu), en uberegnelig inkassator som befinner seg omsorg for en gjeldstyngede kvinne (Wu, Meng-ting - spilt av Wei-Ning Hsu) som er omsorg for henne syke far. Til tross for interessekonflikt, finner han seg journeying å vinne hennes kjærlighet.

Men selvfølgelig, historien er satt ut i en slik fornærmende måte at det er vanskelig å bedømme om vi kan opprettholde plikten til romantikk. Mens den taiwanske filmen selger denne voksende hot pot av kjærlighet, forventer å bli konsumert og forvirret av sin natur. Den gangster er merkelig quirky og følelsesmessig; hans eventyr for vold føles ikke helt opplagt; han kommer over som noen dannet av en uønsket miljø i stedet for en tørst ambisjon.

Dette er ikke et romantisk drama med mange ord, og det er vanskelig å finne romantikk sjangeren. Man in Love føles som en eksplosjon av forskjellige følelser; depresjon blandet med en overflod av å finne kjærligheten. De to hovedpersonene gjør klokt i å samhandle med hverandre og sakte produsere den brannen som selger romantikk.

Men du vil bli tatt avhør hensikten med kjærlighet og hvordan det kommer i mange former og scenarier. Man in Love beviser at kjærligheten kan være en styrke, men også en svakhet. Et våpen, men også et verktøy. Det er lett å mikro analysere romantikk presentert, men i hovedsak, Netflix film artikulerer hvordan kjærlighet er ikke enkelt av design; det kan være så komplisert som det høres ut.

Fanta og moral tales gjøre urolig lige fulgt, noe som gjenspeiles i den varieres i hover og frustrerende Jakten på Love. Bearbeidet av Emily Mortimer fra den berømte samme navn 1945 roman av Nancy Mitford, er de tre-episode miniserie satt i den flis av tid mellom første verdenskrig og andre verdenskrig, og følger to fettere som kontrast personligheter og prioriteringer komplisere deres kjærlighet og følelser for hverandre. Med karakterer som er typer mer enn mennesker, The Pursuit of Love er på sitt beste når det er en stikkende, satirisk analyse av flightiness og eksentrisitet de rike, og når det føles som en sladder, sløret fest brakt til liv fra sidene av en F. Scott Fitzgerald roman. Men når den forsøker å lage bredere uttalelser om kvinners ansvar og identiteter uten karakter arbeid for å sikkerhetskopiere det, de estetiske gledene av The Pursuit of Love truer med å kollapse under som moraliserende vekt.

Begynnelsen i 1941 Før du hopper tilbake til 1927 og beveger seg lineært fremover, følger jakten på kjærlighet fettere Fanny Logan (Emily Beecham) og Linda Radlett (Lily James). Fanny er den eneste datteren til bolteren (Mortimer), en kvinne som forlot henne for å bli reist av hennes tante Emily (Annabel Mullion) mens Bolter Dove i en rekke relasjoner. Dypt skadet av hennes mødre forlatelse, vokser Fanny til en praktisk, logisk ung kvinne. Hver jul, Fanny besøker Linda på hennes familys Manor House Alconleigh på det engelske landskapet. Alconleigh er styrt av Lindas tyranniske far Matthew (Dominic West), hvis hat av utlendinger og nektet å la sine barn - spesielt hans døtre - bli utdannet, har inspirert i Linda en lidenskapelig følelsesmessig natur, og et desperat ønske om å vokse opp og forlate familien sin .

Hver episode av jakten på kjærlighet sporer fettere som de forsøker å navigere i påvente av voksen alder, og deres rutine blir Linda som faller for en mann, og bestemmer seg i kjærlighet, og forlater Fanny å være med ham, og deretter realisere at hun ikke har funnet lykke i det hele tatt. Hun var en vill og nervøs skapning, full av lidenskap og lengsel, Fanny (som tjener som serie fortelleren) sier om Linda, og Linda helhjertet kaster seg selv i ett forhold etter hverandre. Hver mann åpner et vindu i en annen type verden: Tony Kroesig (Freddie Fox), en Oxford-student, bankfolk sønn og eventuelt medlem av House of Lords; Christian Talbot (James Frecheville), en avowed kommunist og alliert til arbeidere, spesielt de som stiger opp i den spanske borgerkrigen; Og Duke Fabrice de Sauveterre (Assaad Bouab), en velstående franskmann hvis takknemlighet for mote og kunst er balansert av hans engasjement i den franske motstanden.

I stedet forblir jakten på kjærlighet laser-fokusert på forskjellene mellom Lindas og Fannys Worldviews, og skam på meg hvis jeg skulle klage på hvilken som helst popkultur-enhet som bruker mye tid på kvinners liv. Men det som mangler fra forfølgelsen av kjærlighet, er en konsekvent interesse i kvinnens interiørskap forbi Lindas elsker besettelse og Fannys manglende evne til å forstå det. Fanny er en slik reaktiv karakter som hun lykkes som en observasjonell forteller, men når jakten på kjærlighet forsøker å bruke henne som en folie for Linda, er det bare ikke mye der. Serien tredje (og beste) episoden gjør litt fremgang i Fannys egen personlighet, men så svinger galning en altfor kjent fortellende vei og forlater den delplottet bak. Fanny og Linda føler seg litt flatt i hele miniserier, som om Mortimer bestemte seg for at den tidligere var bokføreren, stille og den sistnevnte var den vivacious, flørtigen var nok tilpassing.

James er sjarmerende nok til å overvinne disse begrensningene, men spesielt når hun slipper inn i noen av hennes Mamma Mia! Her går vi igjen mannerisms: swooning, giggling, emoting. Hun og jo mer stalwart Beecham gjør en god kamp, ​​og Mortimer legger vekt på deres kompliserte forhold til scener som begge feirer båndet deres (gjemmer seg sammen i Alconleigh Linen Closet) og kritiserer deres kodependency (en agoniserende farvel som Linda blader med tog for Frankrike). Hva mangler noe fra alt dette, men er det som gjør Linda så unikt og så elsket når hennes handlinger er så ofte dypt egoistiske og skadelige for andre; Serien tonen er over alt. (En mer presis satirisk bøyd ville ha krystallisert dette: Gjør folk akkurat som Linda fordi shes vakre?) Og fraværet av den forklaringen gjør også enden av forfølgelsen av kjærlighet, som understreker morskap som et naturlig, offeransvar, faller noe flatt i form av sin følelsesmessige innvirkning.

Forfølgelsen av kjærlighet ble filmet under Covid-19-pandemien, og deler av tilpasningen føles begrenset: En avhengighet av innendørs steder, produksjonsdesign for å lage scener virker som om de er satt i Frankrike, og En angrep av samtidige svart-hvitt fotografier og arkiv nyhetsopptak for å kommunisere årene som går fra 1920-tallet til 1940-tallet. Noen visuelle detaljer er litt for cutesy (looping cursive script onscreen informerer seere av karakternavn og steder), og miniseries har et nysgjerrig forhold til inkluderende støping (det gode: et par mannlige kjærlighetsinteresser er portrettert av skuespillere i Sør-asiatisk og Nordafrikansk nedstigning; Den dårlige: Svarte kvinner og kvinners kvinner brukes som eksotiske dispensere av visdom).

spiller nå

James er satt til CO-Star med Emma Thompson (sen kveld, siste jul) og Shazad Latif (Star Trek: Discovery) i en ny romantisk komedie fra arbeidstittel som heter Hva er kjærlighet, må gjøre med det? Her er det vi kjenner så langt.

Ifølge en rapport fra Deadline, Jemima Khan (Riksrett: Amerikansk Crime Story) skriver og produserer den nye rom-com, som vil bli regissert av Shekhar Kapur, som helmed 1998 er Elizabeth og 2007s Elizabeth: The Gullalderen. Plot detaljer er fortsatt blir holdt nær vesten, men hva er kjærlighet Got to Do With It? blir beskrevet som en "tverrkulturell rom-com" om kjærlighet og ekteskap, og det har tydeligvis satt mellom London og Sør-Asia. Man antar at Latif karakter skal falle for James, men det er ingen bekreftelse på om det og ingen ord ennå om hvem Thompson skal spille. (Kanskje James mor?)

James er kjent for sine roller i baby Driver, Cinderella, Mamma Mia: Here We Go Again !, og Downton Abbey, men Latif har ikke helt nådd sitt nivå av berømmelse. Likevel, har du ganske sikkert sett hans arbeid: han har studiepoeng på en omfattende mengde prosjekter inkludert MI-5, Black Mirror, The Second Best Exotic Marigold Hotel, Penny Dreadful, The Commuter, The Dark Crystal: Age of Resistance og Star Trek: Discovery. Thompson, selvfølgelig, er to ganger Oscar vinnende forfatter og skuespiller som har dukket opp i Sense and Sensibility, Love Actually, og flere Harry Potter filmene.

STUDIO er satt til å fullfinansiere filmen, som vil bli produsert av forfatteren Jemima Khan, Nicky Kentish Barnes (About A Boy), og arbeidstittel Eric Fellner og Tim Bevan. Khan har produsert en håndfull ting i det siste, blant annet fjorårets HBO-serien Saken mot Adnan Syed og The Clinton affære, men dette vil markere sin screenwriting debut. Kapur har ikke regissert en narrativ spillefilm siden 2007, i stedet å jobbe i tv og lage dokumentarer og kortfilmer siden Elizabeth: The Golden Age. Det skal bli interessant å se hvordan alle bitene kommer sammen på denne.

Ungdommer som velger sine særegne måter å leve i henhold til tilgjengelige muligheter, som spørsmålet eksisterende konsepter i samfunnet og prøve ut sine egne. Flytende mellom barn og voksen, proove de hvordan det å være ung kan muntre og plagsom samtidig.

Iliana Estañol ble født i Mexico City. Hun studerte Film Direction på den prestisjetunge International Film School i Cuba (EICTV) og ved University of the Arts i Zürich (ZHdK), samt Experimental Film & Media på University of the Arts i Berlin (UDK). Siden 2002 har hun laget flere filmer som manusforfatter, regissør og produsent, som har blitt vist på internasjonale filmfestivaler rundt om i verden. Nordland, hennes første spillefilm som produsent, hadde premiere i 2014 Filmkunst Fest i Tyskland.

Johanna Lietha ble født i Zürich og studerte film ved London University of the Arts. Siden 2009 har hun vært å bistå kjente regissører i spillefilm og teaterproduksjoner, og har gjort en rekke kortfilmer. Siden 2011 hun bor og arbeider i Wien.

Luca von Schrader - Max Kuess - Sara Toth - Kerem Abdelhamed - Melissa Irowa - Valentin Gruber - Marcel Mohab - Alexander Jagsch - Doris Schretzmayer - Sonja Romei - Karola Niederhuber - Vitus Wieser - Raphaela Gasper

Fortell meg sannheten om kjærlighet

forteller meg sannheten om kjærlighet er en film om kjærlighet og musikk sett på 1930-tallet og 40-tallet. Filmen forteller om den tidlige personlig og profesjonelt forhold mellom komponisten Benjamin Britten og hans muse og lover tenoren Peter Pears. Sin om de komplekse interlocking av personlig og profesjonell; hvordan Brittens første store opera Peter Grimes ikke kunne ha kommet om uten deres forhold, og også hvordan, uten utfordringene med å skape Peter Grimes, kan Ben og Peters forholdet har visnet og døde i en LA Diner.

Sensuell og ødeleggende i lik grad, Wong Kar-Wais In the Mood for Love fanger ensomhet uoppfylt ønske bedre enn nesten noen annen film av 2000-tallet. Wong bruker frodige grafikk, presis innramming, og stemningsfull slow-motion for å illustrere både skjønnhet uventet forelskelse og brukket følelsen av å vite det kan aldri bli fullbyrdet. Dens stille, subtile tone masker en dyp brønn av kjærlighet og smerte som bare sporadisk viser sitt ansikt blant de mange visuelle repetisjoner, riffing på ideer om utroskap, kjærlighetssorg og forelskelse uten en klar skjema. I Mood for Love opererer på instinkt og intuisjon, engendering en øm følelse som er i siste instans forbigående, men skaper en illusjon av permanency. Dens en kjærlighetshistorie om kjærlighet i seg selv, og hvordan det henger i hodet av sine undersåtter langt lenger enn noen sammenheng noensinne kan.

Set i 1962 Hong Kong, Chow Mo-Wan (Tony Leung) og Su Li-Zhen (Maggie Cheung) flytte inn i samme leilighetsbygning samme dag og bli nabohuset naboer. Begge har ektefeller som jobber sent og forlater dem alene i lange perioder. Siden de to er ofte alene, ser Chow og SU ganske mye av hverandre i hallen og på gatene, med mange sjanse møter på vei til gaten noodle vognen. De to uavhengig tror at deres respektive ektefelle har en affære, men etter en fortellende middagssamtale, realiserer begge sine ektefeller å ha en affære med hverandre. Som svar, slår Chow og Su opp et platonisk forhold, som spiller på hvordan deres ektefeller møtte og kom sammen, og repeterte hvordan de vil konfrontere dem om deres utroskap. Underveis utvikler de to til slutt følelser for hverandre og blir forelsket, men deres respektive prinsipper og samfunnsnormer holder dem til slutt dem fra hverandre, og lar dem passere hverandre med over mange år.

Våkn opp når det er over, er en sang skrevet av Michael Logen og Maren Morris og utført av exes i sesongen fire premiere kan ikke slippe unna. Det var ikke et stort slag som brakte vår kjærlighet ned det var hårlinjen sprekker som tok det til bakken bare holdt creepin over tid, spreadin som ....

10 Works of Literary Horror Du bør lese

Klar definisjon og eksempler ofHorror. I litteraturen er redsel en sjanger av fiksjon hvis formål er å skape følelser av frykt, frykt, avsky og redsel i audiencein andre ord, utvikler den en atmosfære av horror..