Falsk positiv anmeldelse på Hulu, er graviditet grobunn for scarymovie spenning

Det er Halloween sesongen, noe som betyr at det er en tid for din favoritt skrekk skurker for å gå tilbake til skjermen. Men du har aldri sett en skurk ganske lik den i den nye Hulu opprinnelige filmen Bad Hair. Den satiriske skrekkfilm har en ond veve som sin antagonist, som går på en morderisk berserkgang etter at den er festet til hodet på en ambisiøs ung svart kvinne som prøver å passe inn i den fysiske idealet om 1980 amerikanske samfunnet.

Filmen kommer fra forfatter / regissør Justin Simien, som var drivkraften bak 2014s Kjære hvite mennesker. Det kritikerroste komedie ble hyllet for å starte en samtale om rase og for å vise de måtene som hvite mennesker kan være rasistisk uten å vite det. Bad Hair er ute etter å gjøre noe lignende - om enn i en annen sjanger - ved å undersøke hvordan svarte mennesker har blitt tvunget til å tilpasse seg et samfunn som ikke ble gjort med dem i tankene. "Jeg tror filmen er slags spørre oss, OK, kan godt ta de tingene som føles som de er om å feire oss, men sørge for at vi forstår hva det egentlig sier, og hvor det virkelig tar oss," Simien fortalte The Houston Chronicle. "Fordi denne verden var ikke gjort av oss. Det var ikke gjort med oss ​​i tankene. Det er ikke alltid for oss. Det er ikke alltid til vår fordel."

Hva dårlig hår er omtrent

Filmen finner sted i 1989 og følger Anna (elle Lorraine), en aspirerende VJ på en svart musikk-video-TV-nettverk. Helt siden en traumatisk opplevelse med hår relaxer som barn, har Anna holdt henne hår naturlig. Men når hun er informert av sin nye lys-skinned, rett håret sjefen at hun må endre opp hennes utseende til en mer hvit-vennlig utseende for å komme videre på nettet, hun motvillig blir en veve. Veven viser seg å være noe vanlig parykk; det er forbannet og besatt av en ond kraft. Og når veven begynner å drepe folk, gjør det for en ikke-så-subtile metafor for den skade som hvite skjønnhet standarder kan føre til svarte kvinner.

Hva kritikerne sier om dårlig hår

Anmeldelser for Bad Hair har vært desidert blandet, men faller mer på positive enn negative siden. I skrivende, gir Rotten Tomatoes det en poengsum på 62% etter 34 anmeldelser - bare så vidt over stedets "friske" terskel. Metacritic gir filmen en litt bedre rating på 65 etter 12 vurderinger, som antyder "generelt gode kritikker." Totalt fleste kritikere synes å prise filmens temaer og forestillinger, men føler at det kunne stå for å være litt kortere og ha nytte av bedre pacing.

Hvordan skummelt er dårlig hår

Bad Hair er ikke en rett-opp skrekkfilm. Dette er ikke til å gi deg mareritt slik at noe sånt som The Exorcist kan. Det er en horror-komedie som er satirizing et bestemt aspekt av kultur, som umiddelbart skiller den fra de fleste andre eksempler på sjangeren. Men det er ikke å si at det ikke er noen skremmer i det hele tatt. Simien satt ut for å etterligne slike ikoniske skrekkfilmer som Rosemarys Baby, Invasion of the Body Snatchers, og The Wicker Man, ifølge Roger Ebert. OM. De er noen skumle filmer, og du bør gå inn i Bad Hair forventer å bli skremt av minst et par scener.

En kan ikke unngå å tenke på Rosemarys baby når du ser på ugudelig effektive og urovekkende psykologisk skrekkfilm Falsk positiv, med Ilana Glazers Lucy som en slags filmakommer av Mia Farrows Rosemary fra 1968 klassiker.

Som rosmarin, Lucy er begeistret hun er gravid og takknemlig for støtten fra en kjekk hvis kontrollerende ektemann - og som rosmarin, begynner Lucy å føle seg urolig og mistenksom som folk rundt henne opptre underlig, og det virker som om noe er ikke helt riktig, ikke i det hele tatt. (Sidebar: Lucys Hunn heter Adrian, det samme navnet som Demon Child i Rosemarys Baby.) Er Lucy Lidelse fra et alvorlig tilfelle av mamma hjerne, eller er noe virkelig nefizious afoot?

Ilana Glazer, som co-skrev skriptet for falsk positivt med regissør John Lee, er en verden borte fra skruballkomedien til bred by (hvor Lee ofte regisserte episoder) og hun leverer en kommanderende og lagret ytelse Som Lucy, en New York Marketing Exec som har forsøkt å bli gravid i to år med sin lege mann (en perfekt justin theroux). Adrian overbeviser Lucy de burde gjøre en avtale på det banebrytende reproduktive senteret Helmed av sin medisinske professor, Dr. John Hindle (Pierce Brosnan), hvis revolusjonerende inseminasjonsmetoder har resultert i dusinvis av graviditeter i familier som nesten hadde gitt opp håp.

møtt ved inngangen av den kjølige effektive, alltid smilende sykepleier Dawn (Gretchen Mol), som alltid der for å gi deg en flaske med vann eller en beroligende klapp på skulderen, er Lucy og Adrian umiddelbart imponert Ved klinikken - men ser gjennom linsen til den strålende kinematografen Pawel Pogorzelski (Midsommar, arvelig), finner vi noe foruroligende om den antiseptisk perfekte utformingen av stedet.

Stilig, glatt, beroligende og tydelig under inntrykket, vet han mye mer om en kvinnes kropp enn noen kvinne, Dr. Hindle er svært trygg, Lucy vil være gravid - og hes ikke galt. Etter varig smertefull og invasiv behandling, er Lucy faktisk med barn. Var gravid! utbryter Adrian, som om han har opplevd så mye som Lucy. (Vi ser Lucy opplevelse den samme typen uformell mannlig diskriminering på kontoret, hvor det er en gitt at hver dag til lunsj, vil Lucy ta alles ordre.)

Ultralyd viser Lucy er gravid med sunne, robuste mannlige tvillinger, og en mindre kvinnelig singlet. Dr. Hindle anbefaler selektiv reduksjon for det større gode, og mens både han og Adrian anbefaler å holde guttene, sier Lucy Shell Ha Baby Girl og navnet Hennes Wendy. (Dette er ikke den siste referansen til Peter Pan som vil overflate som historien utvikler seg.) Som månedene går forbi, begynner Lucy å mistenke Adrian og Dr. Hindle gjemmer seg noe fra henne; For en ting, er de mye chummier enn Adrian noen gang slått på. Hun blir også venner med en yngre gravid mamma som heter Corgan (Sophia Bush), som gir et sympatisk øre som Lucy stemmer hennes mistenksomhet, men fortsetter å kralse det opp til mamma hjerne, som Corgan forsikrer Lucy er en veldig ekte ting. Du går bare litt bonkers når du er gravid!

Lucy Infuriates Adrian og Dr. Hindle når hun sier at shes kommer til å ansette en avrocentrisk jordmor (Zainab JAH), som avviser tradisjonell medisin, for leveransen. (I en av de mange slankebitene av sosial kommentar i filmen, de generelt sympatiske og hjelpsomme jordemorene chastises Lucy, og sier Shes ikke en slags magisk negro.) Som leveringsdato nærmer seg, er Lucy opplevelser forferdelige drømmer - eller kanskje de er hallusinasjoner - og har forstyrrende møter med Corgan og det forferdelig oppsiktsvekkende sykepleier Dawn.

med hvert omhyggelig innrammet skudd og en passende old-skole horror film score ramping opp spenningen, falsk positiv gjør en langsom bygning til en dypt vridd og grotesque og minneverdig climax som gjør Lucys mareritt virker som søte drømmer av sammenligning. Med Ilana Glazer som leder en enestående kast, er falsk positiv ikke en film du enkelt kan riste på en dag eller to. Eller tre.

Den absolutte beste skyldige glede Skrekkfilmen, ifølge Reddit

Noen skrekkfilmer er kanskje ikke objektivt bra, men de er morsomme å se på. Hva er den absolutt beste skyldig nytelse skrekkfilm, ifølge Reddit Jason X..

Munsters skummelt liten jul