De beste SciFi filmene av året

topp anmeldelser fra USA

Dette er en gullgruve av informasjon om skrekk og fantasy-filmer, som kaster et stort nett, selv hauling i James Bond vipper. Det er amusingly skrevet, selv om noen kanskje tror det ikke er alvorlig nok, de fleste fans av disse sjangrene vil nyte det. Det går bare opp til omkring år 2000, som fortsatt dekker mye av filmene jeg har aldri sett. Forfatteren betaler mye oppmerksomhet til størrelsen på bysten og nakenhet av skuespillere, informasjon du kan finne nyttig eller fornærmende, vet jeg ikke. Han har også klart er en troende i UFOer, fremmede møter, spøkelser og andre ting jeg anser ren BS. Men for meg volum og detalj av denne informasjonen gjør boken jeg må ha av TV til enhver tid. Mitt eksemplar er allerede tungt merket opp, det er hvor mye jeg bruker den. Hvis en oppdatert utgave kom ut, ville jeg kjøpe den i dag.

En veldig flott bok for sjangeren! Tilbake i tidlig 80, s Mr Stanley var en av de første til å legge ut en videoguiden bånd (VHS og beta!). lang med Michael Weldon phycotroniic film guide, det var "gå til" bok er for nøyaktig film info ..

Hvis du vokste opp ser Roland, Chiller Theatre, Dr. Shock er Scream-In, Elvira, eller Svengoolie, har du sannsynligvis husker mange av de store Monster Klassiske filmer og Sci-Fi Thrillere, for ikke å nevne den opprør "B" Campy Creepers. I denne kjekk premium-utgaven, forfatter John Stanley vurderinger det store riket av Horrordom. Fra storfilmer til schlock, hver Creature Feature som noen gang ble vist på kino og på TV i U.. deftly beskrevet i dette mester. Dette fengslende bok er som å ha en Horror og Sci-Fi Movie Encyclopedia. Den gullvinner fra Film Anmeldere, Leonard Maltin, vurderer en "må ha" Guide. Viktigst, "Creature Funksjoner" har blitt så mye respektert og så høyt verdsatt, at det tjente forfatteren kallenavnet "The Leonard Maltin of Horror".

Produkt ankom i god stand som lovet av selgeren. Etter å ha sett gjennom denne boken kan jeg se mange gamle science fiction og skrekkfilmer at jeg faktisk hadde glemt. Jeg føler at denne boken var vel verdt pengene som det er en tykk bok med alle de Science Fiction andHorror filmer som er ute til slutten av 1996! Utmerkede bok med gode anmeldelser på filmer!

1936s ambisiøse ting å komme var Britains første store sci-fi film. Basert på HG Wellss roman The Shape of Things to Come, dekker det neste århundre mankinds fremtiden, satt i den fiktive britiske byen Everytown.

Etter Amerika føre, British sci-fi tok av på 1950-tallet. Ealing Studios 1951 filmen The Man in the White Suit var en anti-establishment satire om en vitenskapsmann som finner opp en evig stoff, med katastrofale resultater.

1960 så fremveksten av atomalderen paranoia. I 1961s The Day the Earth tok fyr, H-bombe testing kaster jorden ut av bane og som planeten hoder nærmere solen, temperaturen i London (her, Fleet Street) rakett.

er Weymouth innstillingen for Hammer Films 1963 radioaktivt shocker, The Damned. Barn som er resistente mot nedfall er holdt i et hemmelig anlegg, for å bli løslatt etter atomkrig bryter ut, for å sikre overlevelsen av løpet.

En av de siste filmene laget av Merton Park Studios, basert i nærheten Wimbledon, 1966s Invasion omtalt flere krasjlandet aliens i hjemmet fylker. Noen sier støping av kvinnelige asiatiske aktører som romvesenene var en måte å utforske britiske sosiale holdninger. Det viser seg at de er de gode gutta.

Den andre store skjermen Doctor Who spinoff, 1966s Daleks - Invasion Earth 2150 AD så sverte metall barn Skaro trille rundt Bedford, Watford og London, forlater død og ødeleggelse i kjølvannet.

Den tredje i Hammers Quatermass serien, 1967s Quatermass og Pit har en nedgravd Martian romfartøy oppdaget under arbeid på en fiktiv London tunnelbanestasjon, Hobbs End - i virkeligheten Elstree Studios.

I en dystopisk fremtid London (hva andre slags er det?) Ungdomsforbrytere løpe løpsk i Stanley Kubricks mesterlige 1971 film, A Clockwork Orange. Tilpasningen av Anthony Burgesss romanen ble filmet for det meste rundt Sør-London, og denne spesielle beliggenheten, Southmere innsjø i Thamesmead, ble brukt for Channel 4s treffe sci-fi-serien Misfits.

mor til alle dystopiske romaner, George Orwells Nineteen Eighty-Four har blitt tilpasset for film og TV flere ganger. Denne filmen versjonen, utgitt i 1984, ble skutt i Wiltshire, Kent og London og spilte John Hurt som Winston Smith.

Tråder var en mektig og harve 1984 TV-film, skrevet av Barry Hines, som avbildet ettervirkningene av atomkrig i Sheffield. Curbar Edge i Peak District ble brukt som lokasjon for atomvinter.

Velg et land

De første man legger merke, ser på sci-fi-sjangeren slik den eksisterer på HBO Max, er at det fortsatt finnes en uvanlig nivå av ekte curation involvert her. Den totale omfang av tjenesten er kanskje ikke fullt så bredt som noe som Netflix, men du er sannsynlig å ha hørt om langt flere av disse filmene. Dvs fordi i motsetning til katalogen av Netflix, Hulu eller (spesielt) Amazon Prime, mesteparten av valgene her Arent består av moderne, rett-til-VOD, null-budsjett produksjoner med vage, ett ord titler. Snarere nesten alt her fått en bred utgivelse på enkelte punkt.

som gir en interessant sci-fi bibliotek faktisk en som balanserer total schlock med anerkjente verk av slike som Steven Spielberg, Ridley Scott og Stanley Kubrick. Det er fremmede klassikere her, og sansende roboter og masse action og skrekk crossovers også.

Faktisk, av alle de store streamere, HBO Max har sannsynligvis biblioteket mest fokusert på hva youd kaller eldre klassikere, i stedet for nyere utgivelser-fint med oss, med tanke på at segmentet har en tendens til å være mindre godt representert.

: en romodyssé

Akkurat som The Road Warrior velge utseende og tone for utallige post-apokalyptiske filmer skaft å følge, så også gjorde en verden av Ridley Scotts snusket, våt og overfylte Blade Runner satt standarden for gjengivelse av pre-apokalyptiske dystopier. Men han hadde også Harrison Ford, Sean Young, Rutger Hauer og en cast av skuespillere som alle bringer denne Philip K. Dick-inspirert fortelling om en replicant-pensjon politimann til modig, troverdig liv. Under filmene imponerende scenografi og inspirerte forestillinger ligger en overbevisende meditasjon på lur ensomhet av den menneskelige (og kanskje umenneskelig) tilstand som fortsetter å resonere (og utløse nye kreasjoner, som Villeneuves Blade Runner 2049) til denne dag. -Michael Burgin

Jurassic Park

Jurassic Parks stående som en teknisk milepæl i filmfortelling isnt bare avhengig av sin daværende revolusjonerende bruk av datagenererte bilder: Spesialeffektene ser så banebrytende og sømløs i dag som de gjorde for 25 år siden. Magien bak filmer evne til å bringe dinosaurer til liv kan være i Spielbergs kompetanse i nærmer spesialeffekter på et skudd-by-shot basis, sammenslåing hver sekvens med pålitelig miniatyr og animatronic arbeid, noe som gjør bindevevet mellom disse triksene så umerkelig som mulig . Mer enn en prestasjon, er Jurassic Park en uendelig morsom action-eventyr som også klarer å sette inn noen forutseende temaer i mix-lignende hvorvidt menneskeheten skal forstyrre, på et dypt intimt nivå, med Natur-affording en moralsk vinkel som oppfølgere har ganske mye forlatt eller rett og slett inkompetent så langt. -Oktay Ege Kozak

begynnelsen

Debatten mellom hva som gjør noe ekte eller ikke har blitt et fast innslag i voksen-minded sci-fi fare i de tre-pluss tiår siden Ridley Scott gjorde en sjanger mesterverk etter en utjamning over samme debatt, men styrken av Blade Runner 2049 er i hvor nært Villeneuve (og forfattere Hampton Fancher og Michael Green) prøver å få oss til å oppleve denne verden gjennom uvirkelige øynene til en replikant, K (Ryan Gosling). Ideelt sett er vi tvunget til å tenke på hva menneskeheten er når empati-omsorg for disse robotene-er et naturlig resultat av filmskaperne historiefortelling.

jernet gigant

Brad Bird spillefilmdebut kjempet tradisjonell håndtegnet art i en tid da dataanimasjon ble stadig i popularitet, utgitt av studio folk som ikke innse hvor spesiell av en film de hadde på sine hender, sette litt til ingen markedsføring bak det. Heldigvis fikk The Iron Giant sin grunn anerkjennelse på home video. Set i 1950 og tegning av av kjernefysiske frykt for tids samt Birds personlig tragedie om pistol vold-The Iron Giant inkorporerer kjennetegnet av epoker science-fiction-en gigantisk metallrobot inn en rørende coming-of-age historie. Bird uanstrengt beveger seg mellom opprørsk komedie (som unge Hogarths forsøk på å skjule sin enorme ny robot venn fra sin mor), høy-spunnet handling og gripende øyeblikk av frykt og vennskap. -Jeremy mathews

Godzilla

Tidlig i Godzilla, før monsteret er til og med glimt av kysten av øya Odo, forteller en lokal fisker å besøke reporter Hagiwara (Sachio Sakai) om spillet de ser på, som beskriver det som den siste gjenværende Vestige av den gamle eksorcismen hans folk en gang praktisert. Hagiwara ser på skuespillerne ofre en ung jente til den kalmitøse sjødyr for å tilfredsstille sin sult og cajole det til å forlate noen fisk for folket å nyte - i hvert fall til neste offer. Ishiro Hondos Smash Hit Monster Movie-Den første av sitt slag i Japan, den dyreste filmen noensinne laget i landet på den tiden, ikke engang et tiår etter atombombingen av Hiroshima og Nagasaki-er, etter 20-noe etterfølger over tre Tider så mange år, en overraskende elegac exorcism av sin egen, en påminnelse om en nasjoner fortsetter traumer i en tid da resten av verden jones for å glemme.

Mad Max: Fury Road

Nausicaä i vindens dal er ganske enkelt, den som er ansvarlig for etableringen av Studio Ghibli. Det signaliserte ikke bare Miyazakis Nascent-status som en av Animers fremtredende skapere, men også utløst fødselen av et animasjonsstudio, hvis kreativ produksjon ville dominere mediet i flere tiår som kommer. Etter utgivelsen av slottet Cagliostro, Miyazakis Odd Lupine III eventyr, ble regissøren bestilt av sin produsent og fremtidig lang tid samarbeidspartner Toshio Suzuki for å skape en manga for å bedre kaste en potensiell film til sine arbeidsgivere på animasjon. Hva som resulterte, var Nausicaä, en fantasy-sci-fi episk inspirert av Ursula K. Le Guin og Jean Moebius Giraud, med en modig krigerprinsesse som forsøkte å reparere en modig krigs- og naturens rift sammen med en post- Apokalyptisk villmark.

Richard Stanleys Ny film, farge ute av rommet, er den siste, og en av de beste, kinematiske tilpasningene i H.. Lovecraft - Kultforfatteren hvis merkevare av misantropisk, kosmisk horror er bekymret mindre med hvem som gjorde det enn i broaching frykten for de ukjente. I Lovecrafts skrifter blir hans tegn konfrontert med den skremmende, enorme, ufattelige sannheten i universet; med horrors som ikke har definert ond plan.

Født i Providence, Rhode Island, i 1890, Lovecraft pionerer kosmicisme, ideen om at folk er maktesløse og dårlig rustet til å håndtere det som ligger utenfor hva som er forståelig for dem, utover menneskelig forståelse av moral, eller gode og ond. Mennesket er så liten og ubetydelig i universets store ordning, og så ikke å forstå at forestillingen, at selv en kort eksponering for det er nok til å drive oss vanvittige.

Som alle gir mange kreative muligheter for filmskapere, som har blitt inspirert av Lovecrafts Tales i årevis, fra rette tilpasninger som fra Beyond (1986) og de unamesable (1988) til meta-historier som innlemme Forfatteren som et tegn, torturert seg av samme eksistensielle horror, som Necronomicon (1993) og på jakt etter Lovecraft (2008). Og så er det filmene og seriene som er inspirert av temaene som gjennomsyrer kjærlighetskraft, men arent strengt rette tilpasninger.

Disse filmene og viser gripen med menneskehetens ugyldighet i møte med universets storhet og alle skapningene som kan befinner seg i det. Heltene i disse historiene har en tendens til å være isolert, og det er vanskelig å koble til menneskeheten fra starten, og så helt umulig etter at de er utsatt for kosmiske horrors både ukjennelig og ustoppelig.

Disse horrorene er noen ganger disembodied og konseptuelle, eller ofte i former som defyser de naturlige lovene (tentakler er mange). Men de betegner alltid eksistensiell Doom og Surefire Madness ...

Alien

På ingen måte en streng tilpasning, har Ridley Scotts svært innflytelsesrik Sci-Fi-horror mange spor av Lovecraft, spesielt i designarbeidet av Swiss Artist H.. Giger, som er ansvarlig for utseendet på skapningen, plassen jockey og avledet, blant andre. Giger ble brakt på prosjektet etter at Scott oppdaget sitt arbeid gjennom sin kunstbok, Necronomicon, en referanse til den berømte fiktive tome som dukket opp i mange av lovecrafts historier som en plottanordning.

Mannskapet på nestromoen konfronteres med en fremmed skapning, vekket fra stasis for å frigjøre unflinching, ustoppelig horror. En av de mest ikoniske horrorfilmene til enhver tid, fremmede er en ekte original som inspirerte en franchise som siden har utvidet og fortalt universet. Scotts første oppføring forblir skremmende fordi skapningen ikke er ond; det er utover begrunnelse.

20 Scifi-filmer for å se mens du skjermer på plass

250 beste science fiction filmer av all tid.

10 grunner til at The Suicide Squad er et Box Office Disaster