Led Zeppelin The Song Remains the Same Bluray omtale

Sangene til Led Zeppelin er så fast inngrodd i amerikansk populærmusikk at det er lett å glemme bandets iboende styrke. På høyden av sin utrolige suksess på syttitallet, var det få band som kan berøre den kollektive makt Robert Plant, Jimmy Page, John Paul Jones og John Bonham. Fusing sandete blues med drivkraft rock roll, Led Zeppelin fashioned en idiosynkratisk katalogen - den fantasi 'Stairway to Heaven' er en av tidenes store singler - som fortsetter å holde seg til denne dagen; Hvis du er en av de få uomvendte, spin noen av sine multi-platina album og oddsen er, hvis du graver melodi og bombastiske, vil du bli hekta umiddelbart.

Led Zeppelin tjent så mye av sitt omdømme på sin registrert utgang som det gjorde sitt live show - igjen, på topp, den engelske kvartetten må har vært noe å se på konsert. For de av oss som er født etter Led Zep kastet inn håndkleet, 1976 konsert film (og midnatt filmen stift) The Song Remains the Same var inntil 2003 og utgivelsen av Led Zeppelin DVD, en av de eneste måtene å se guttene rive det opp på scenen.

Filmet over tre netter på New Yorks Madison Square Garden (men ikke utgitt før tre år senere), The Song Remains the Same kommer på konserten film fra en merkelig vinkel - quirky avstikkere til guttene 'hjem liv er fortsatt distraherende, uansett hvor mange ganger du ser filmen - men er på sitt beste når du kommer ut av veien og la steinen påbegynne. Fanget under deres tur til støtte for "Houses of the Holy", de fleste av de kanoniske verk presenteres og sto for: "Rock and Roll", "Stairway to Heaven" og "Whole Lotta Love" dukker opp, så gjør andre stein- kalde klassikere.

For de nysgjerrige, forblir Song den samme komplette sett listen er som følger: "Bron-yr-Aur"; "Rock and Roll"; "Svart hund"; "Siden jeg har elsket deg"; "No Quarter"; "Sangen forblir den samme"; "The Rain Song"; "Dazed and Confused"; "Trapp til himmelen"; "Moby Dick"; "Heartbreaker" og "Whole Lotta Love". Et par tidligere uutgitte forestillinger fra de samme tre-night stand - "Celebration Day" og "Over the Hills og Far Away" er inkludert som kosttilskudd på andre platen, som er i full lengde forestillinger av "Misty Mountain Hop" og "Havet."

Tidligere utgitt i 1999 på en lydmessig underwhelming og visuelt tilfredsstillende plate, forblir Song det samme har blitt pusset opp akkurat i tide for den nye to-disc samling "Mothership", re-mastret soundtrack for film (for første gang, matcher CD låtene opp med det på DVD, de sangene som vises på re-mastret soundtrack er bonusspor på dette settet nest plate) og forestående gjenforening av Plant, Page og Jones i desember. I tillegg til dette to-disc DVD-sett, finnes det også en samleutgave av The Song Remains the Same som inkluderer en t-skjorte, et hefte, plakater og andre Zep Ephemera.

1. 5: 1 anamorfisk widescreen overføring, merkbart ryddet opp fra 1999 DVD-utgivelsen, er trolig like god som denne filmen noensinne vil se. De klassiske visuelle effekter vises sømmer vanlig i re-mestret materiale fra perioden, men skarphet og fargemetning er skarp og levende, slik at disse grusomme syttier drakter i lurid detalj. Sortnivå er solide og samtidig en bit av mild korn er synlig, er det ikke avlede fra den generelle presentasjonen.

Lås dører og dempe lysene - de to re-mastret 5. spor på dette settet er, bar ingen, absolutt verdt prisen på kjøpet. Overvåket av bandet, DTS og Dolby Digital 5. sporene er, i et ord, fantastisk. Dundrende, stekende og crammed full av utsøkte detaljer, spiller filmen som en åpenbaring gjennom, noe som gjør at du føler deg hver note av disse klassiske sanger. DTS spore kanter ut Dolby Digital spore aldri så litt, men kommer med enten en vil ikke skuffe ørene. Et valgfritt Dolby 2. Stereo spor er også ombord. Har jeg nevnt hvor flott denne flippen lyder? Ifølge publiserte rapporter skapte lydingeniør Kevin Shirley nye blandinger av Madison Square Garden konserter, slik at lydsporet ville samsvare med bildene. Valgfri engelsk, fransk og spansk undertekster er inkludert, men sangene selv er ikke subtitled, bare de skarpe få passasjer av dialog.

LED Zeppelin - sangen forblir den samme [Blu-ray]

LED Zeppelin var på toppen av sine krefter den 27. juli 197. 1973 Da bandets forestillinger på New Yorks Madison Square Garden ble registrert for konsertfilmen, forblir sangen det samme. Lydsporet til filmen, produsert av Jimmy Page, ble opprinnelig utgitt på SWAN-sang i 1976.

Bandet fortsetter å revidere deres Live Canon den 7. september med en ny utgave av lydsporet til sangen forblir den samme som inneholder nylig remastered lyd. Denne utgivelsen følger den siste reisetiden av sitt live-album hvordan Vesten ble vunnet, og runder ut Deluxe Reissue-serien av deres klassiske album som begynte i 2014, bygger til bandene 50 års jubileumsfeiring slated for å starte senere i år. Tilfeldigvis, John Bonham, John Paul Jones, Jimmy Side og Robert-anlegget sitt første live-show sammen, under Moniker de nye Yardbirds på den tiden, den 7. september 1968.

Sangen forblir den samme vil bli utgitt i flere formater fra Atlantic / Swan Song, vil Super Deluxe Boxed Set være den mest utsøkte og forseggjorte utgivelsen i Reissue-serien, og gjenskape den intrikate pregingen av settene original Utgave og vil også markere første gang full lengdefilm og lydspor har vært tilgjengelig i samme pakke.

- 96kHz / 24 bit 5. (DTS-HD Master Audio Surround) og Stereo Mixes (PCM Stereo og DTS-HD Master Audio Stereo). - Videoopptredener av fire sanger ikke i den opprinnelige filmen: Feiring Day, over åsene og langt unna, Misty Mountain Hop, og havet. (Alle med 5. Audio). okse tilbake

Sangen forblir den samme vil bli utgitt i flere formater fra Atlantic / Swan Song, inkludert de fulle albumene debut i Hi-Res 5. Surround Sound på Blu-ray. Super Deluxe Boxed Set vil være den mest utsøkte og forseggjorte utgivelsen i Reissue-serien, og gjenskape den intrikate pregingen av settene originalproblemet, og vil også markere første gang full lengdefilm og lydspor har vært tilgjengelig i samme pakke. På 4-LP-settet gjorde siden en endring i sporsekvensen, slik at den episke, 29-minutters versjonen av dazed og forvirret å være med i sin helhet på den ene siden av vinyl for første gang.

Til tross for noen av de tvilsomme elementene i denne filmen, som å utrydde det meste av regnssangen på scenen ytelse med Roberts viltvoksende fantasy-sekvens (sannsynligvis for å plugge inn hullene i opptakene de anskaffet på MSG), er disse sårbarhetene bleke i ubetydelighet i forhold til den fryktelige kvaliteten på Blu-ray-overføringen av denne filmen (i det minste den britiske versjonen). Det er virkelig hædholdig; Den digitale remasteringskontrollpersonen på prosjektet må ha hatt en lobotomi!

Mitt forslag Hvis du er i tvil om dette "nei" og du liker zz topp, kjøp deres live fra Texas Blu-ray, som er det perfekte eksempelet på Sonic og Visual Potensial of a Music Blu-ray plate, så lån TSRTs Blu-ray og se forskjellen. TSRTs Blu-ray visuelt har bare en marginell forbedring på remastered DVD og SoundScape er ufortjent i forhold til andre Blu-ray-plater jeg eier .. tydelig unimpressive.

Jeg har 81 filmer på Blu-ray og 13 musikk konserter på Blu-ray, spiller dem gjennom en Yamaha Z7 AV-mottaker og en Pioneer LX-91 Blu-ray-spiller. Dette settet er i den høyere enden av utstyrsmarkedet. Så, virkelig jeg forventer å få optimal visningsresultater, men. Mange av Blu-ray-filmoverføringer forlater mye å være ønsket, og tilbyr bare subtile forbedringer på remastered, spesielle jubileums-DVDer jeg eier. Bakgrunnen i panoramautsikt er stedet å se svakhetene i overføringen, spesielt himmelen, som alltid er fylt med pixelert korn (støy / forstyrrelse. En annen sannsynlig faktor er filmbeholdningen og kamerautstyret som brukes til å skyte filmen og hvilken versjon av utskrifter de har brukt til overføringen.

De eneste filmene som virkelig ser ut til å slå ytelsesmålene, er filmer som ble utgitt på kino mer nylig (i de siste 3 årene), ting som Batman-filmene, Pan's Labyrinth, Mongol og Pirates of Karibien. James Bond-filmene er fantastiske, men da var de på DVD også. Zulu er en av de klareste overføringene jeg har sett, med lite bevis for pixelated "støy" i panoramabilder, som jeg var veldig overrasket over gitt sin alder. The Thing er ganske bra, men også lider av bakgrunnsstøy på mye av landskapsbilder. Amerikansk varulv i London er ikke mye en forbedring på Anniversary Edition DVD.

1. ock And Roll 2. elebration Dag 3. mangel Dog 4. ver The Hills And Far Away 5. isty Mountain Hop 6. Ince jeg har vært Loving You 7. o Quarter 8. han Song Remains The Same 9. han Rain Song 10 . han hav 11. azed og forvirret 12. tairway til himmelen 13. OBY Dick 14. eartbreaker 15. hull Lotta kjærlighet

Led Zeppelin var på toppen av sin myndighet på 27 til 29 juli 1973 da bandets opptredener på New York s Madison Square Garden ble registrert for konserten film, The Song Remains The Same. Lydsporet til filmen, produsert av Jimmy Page, ble opprinnelig utgitt på SWAN-sang i 1976.

Forestillingene i filmen ble i løpet av bandets tur for sin daværende studioalbum, Houses Of The Holy registrert 27 til 29 juli 1973 i Madison Square Garden. De to-CD og fire-LP samlinger er fullpakket med elektrifisere levende versjoner av Zep klassikere som Rock and Roll, Stairway To Heaven, No Quarter, Moby Dick, Dazed And Confused, og Celebration dag.

Vi bruker informasjonskapsler på Pricerunner

Vi bruker cookies for å tilpasse innhold og annonser, og for å analysere trafikken vår. Vi har også dele informasjon om din bruk av nettstedet vårt med våre sosiale medier, annonsering og analyser, som kan kombinere det med annen informasjon som du har gitt til dem.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Ja, jeg ønsker å motta nyheter og tilbud knyttet til Prisguide produktspekter, konkurranser og anbefalinger via e-post. Jeg kan trekke mitt samtykke når som helst. Les mer i våre retningslinjer for personvern.

Ett annet trinn

Der de fleste kritikere mislykkes i å bedømme verdien av The Song Remains the Same er deres tilsynelatende tvang til å behandle det som en dokumentar av former, med noen musikalske innslag lagt inn som en bonus. I den forbindelse, virkelig svikter filmen. Behandlet som det skal være - en konsert film med noen irriterende påtrengende fantasi og bak-kulissene-segmenter ispedd - det utmerket.

Led Zeppelin er en av de innflytelsesrike Hard Rock band i historie; bandets innvirkning har nådd over mange sjangere. Fra å bli samplet av Rap og Hip Hop artister til å hjelpe gyte Heavy Metal, er det ingen tvil om at de har forlatt en vidtrekkende arv som fortsetter å bli følt selv i dag. Selv om noen kan hevde forutsetningen at Led Zeppelin bidratt til å skape Heavy Metal sjangeren, de bare trenger å bli minnet på at Black Sabbath seg selv, de fremragende Godfathers, om du vil, av sjangeren, vil lett innrømme prøver sitt beste for å etterligne Zeppelin på en nummer som "Paranoid", f.eks. Men digress jeg - poenget er Zeppelin var og er innflytelsesrik i Annals of Rock musikkhistorie.

Denne konserten filmen gjør best - bortsett fra de påtrengende fantasy segmenter som overlay deler av musikalske innslag - er fokus på Led Zeppelins musikk på en måte som ikke etter MTV æra produksjon noensinne kan håpe å rival. Dette var dagene før har førti HD-kameraer ble normalt igjen; før dreven fyrverkeri og lysshow tok tak og distrahert fra den faktiske ytelsen. Hva ser du når du ser på The Song Remains the Same er et bra band å sette ut enorm innsats for å underholde sitt publikum med en høy grad av musikalitet. Kanskje flere folk bør innse i dag at det er det sant musikk bør være om først og fremst.

Ankommer på Blu-ray i en 1080p / 24 VC-1 med høy oppløsning koding i sin originale kinosideforhold på 1. 5: 1, Song forblir den samme, som opprinnelig filmet på 35 mm, er av variert bildekvalitet på denne Blu-ray Disc utgivelse. Til tider fulle av korn og film-lignende, og andre ganger ren og glattet over, er det åpenbart at denne versjonen har hatt den vanlige Warner behandling av DNR (dynamisk støyreduksjon) påført.

Selv om DNR er ikke så hardhendte som noen av sine andre titler, er beviset tydelig i den generelle mangelen på skarphet og finere detaljer som for eksempel mangel på finere hud tekstur eller nesten umulig å få ut tre korn av gripebrettet på Jimmy Page sin gitarer. Selv dråper av svette synes ikke-eksisterende i nære opp skudd, men det er åpenbart at musikerne var svette fra glans på Robert Plant bryst, spesielt. Jeg er sikker på at Warners vanlige lavbithastighet VC-1-koding ikke bidrar til å gjøre det heller. Forgrunnsdetaljer presenteres det beste, men det mykmer seg enormt i bakgrunnsdetalj og i avstandsskudd, spesielt under de levende ytelses-sekvensene.

Selv om svarte nivåer er suveren, ser på seg inky, men likevel opprettholder et utmerket nivå av skygge detalj, er hvitbalanse litt blåst ut i noen scener. Sistnevnte er spesielt merkbar i noen av backstage-segmentene der lysene kan sees for å blomstre noensinne så litt. Under på scenen og fantasisegmentene ser kjøtttoner naturlig ut, men i løpet av backstage-scenene er det en liten rød trykk.

Sister Christian Lyrics by Night Ranger

Kom i tekster av Tiden har kommet for å si farvel jeg fikk si sang du liker. Lær hvert ord til din favoritt sang.

Bilder Eksklusive bilder av Pink Floysts Veggfilmen