Bobby.

Bobby Bland tjente sin varige blues Superstar status på den harde måten: uten gitar, harmonica eller noe annet instrument å falle tilbake på. Alt kjedelig måtte tilby var hans fantastiske stemme, et enormt kraftig instrument i hans tidlige Heyday, injisert med karisma og melisma til overs. Bare spør hans legion av kvinnelige fans, som anså ham et sex-symbol sent i sin karriere. For alt hans løfte antydet Blands musikalske karriere sakte. Han var et grunnlegger av Beale Streeters, den fantastiske Memphis-aggregasjonen som også inkluderte B.. Konge og johnny ess. Singler for sjakk i 1951 (produsert av Sam Phillips) og moderne neste år bombet, men det stoppet ikke lokal DJ David Mattis fra å kutte blid på et par 1952 singler for sin fledgling duke-logo. Blands plaget gråt stil var fortsatt ganske grov rundt kantene før han. EAD full biografi

sanghøydepunkter

Det er en prosesjon som synes å stå utenfor tiden: Bobby Blue Bland Revue, Criss-Crossing Landet gjennom en Helter-Skelter Schedule of One-Night Stands. Peter Guralnick har kalt det den tapte motorveien, men for de som våkner lurer på (eller ikke omsorg) hvilken by det er, navnet er alltid det samme: veien. På roret av denne trette campingvognen er stjernen, Bobby Blue Bland.

Han virker et usannsynlig sex-symbol for Black America, men for mange som er det han er og vil alltid forbli. En stor, huggabel mann med et straks endearing smil, han synger blues sanger med en kontrollert intensitet og liten insouciance, en stil som gir selv hans mest kaustiske tekster en sårbar mykhet. Andre av sin generasjon har kommet og gått, men Bobby Blue Blande forblir konge av veien.

for meg, det er ingen bedre sanger å synge noen form for sang

Dette handler om som solidt av en lytte som jeg noen gang har opplevd, men merk at jeg er en sen comer til Bobby "Blue" Bland via denne samlingen av hans opptak, og jeg kom hit ved å lese De andre vurderingene som vil fortelle deg mer om mannen og kunstneren enn jeg kan. Vil imidlertid si at som en viss "ingenting levetid fakkel-carrier av sekstitallet British Rhythm & Blues Bands, var jeg gulvet av hvor mye innflytelse Mr. Bland hadde over den lyden. Dem (bandet med en ung van Morrison) kommer øyeblikkelig i tankene, så vel som dyrene, rullende steiner, et al. f Du leser fortsatt denne Flaccid-anmeldelsen og har ikke tatt den utrolige muligheten til å kjøpe den, jeg kan bare anbefale at du kommer til dine sanser og gjør det før verden slutter.

Jeg hevder ikke å være en aficionado av bobby "blå" tørt, men jeg elsker sikkert sin musikk. Dette 2 CD-settet inneholder noen av de smusseste, søteste og hippeste rytmen og bluesene jeg noensinne har hørt. "Det er ikke noe du kan gjøre" gir en mesterklasse av sjangeren til ørene mine. FYI, jeg opprinnelig kjøpte MP3-versjonen av denne antologien, og fant lydkvaliteten som manglet. Jeg elsket musikken så mye skjønt, at jeg bestemte meg for å våren til CDen og gutten, jeg er glad jeg gjorde. Gjør deg selv en tjeneste og gå til CD-versjonen hvis du virkelig vil nyte alle lagene disse sangene inneholder.

Jeg kunne ikke vente med å få dette og pop det i CD-spilleren .. mer enn det jeg forventet! Så utrolig arrangert, klare digitale lyder. Fave sang?. Ikke noe du kan gjøre! .. Vokste opp i tenårene da min mor spilte ham. Jeg sa til meg selv, hvem er denne fyren som har en acid reflux problem mens de synger? ha. Det var hans naturlige stemme. elsker det, Takk Amazon, igjen .. Sendt og kom på tid ..

Nice CDer. likte å høre på Bobby utføre sine hits. Van Morrison spilt en av hans sanger "er ikke noe du kan gjøre", og dette er på albumet. Jeg kan høre innflytelsen Bobby hadde på Van og andre kunstnere fra 60 og 70-tallet.

sanger

Bobby "Blue" Bland var kjent som Frank Sinatra av blues. Han glattet ut Southern soul med elegansen til jazz og storband-musikk, utløste det med elementer av country og pop, og påvirket musikere som Stevie Wonder og Ray Charles. Sangeren og gitaristen er kreditert med å modernisere lyden av blues, men han fikk aldri mainstream oppmerksomhet fra blues-elskende britiske rockestjerner som vil invitere B.. Konge eller Muddy Waters på scenen. Likevel, hans prestasjoner var forbløffende, som var hans opphav fra landsbygda Tennessee, der han ble født Robert Calvin Brooks, droppet ut av tredje klasse og flyttet til Memphis' Beale Street, en veritabel ryggrad av blues.

Bland døde søndag i sitt hjem i Memphis, etter lengre tids sykdom, omgitt av sine slektninger. Han var 83 år gammel. Du kan høre Neda Ulaby sin erindring som det ble sendt på alle ting betraktes på lyd link, og lese Ann Powers' forståelse av ham under.

Året Jeg lærte meg det grunnleggende av blues, Bobby "Blue" Bland sin albumcovere ble en av mine primære tekster. Det var på midten av 1980-tallet, og jeg jobbet på en platebutikk i San Francisco. De aller vinyl bibliotek på min unna tilrettelagt mine forsøk på å forstå hvordan rock musikk, deretter midt på mitt fangirl liv, var blitt et fartøy stor nok til å formidle hver følelsen jeg ansett som viktig - erotisk begjær, personlige ambisjoner, åndelig glede, frustrasjon med materielle verden. Og jeg hadde funnet ut at blues drevet skipet.

Jeg tilbrakte mange sene kvelder dagevis over stash av albumene jeg hadde kjøpt med mine ansatte rabatt, fra tidlig landlige ting som vakte støvete Southern veier jeg aldri hadde sett, til gitartung meltdowns jeg anerkjent som kilden til mye klassisk rock. Jeg vil alltid ende opp tilbake med Bland, men lytte til hans tunge emosjonelle synge mens vurderer personligheten som gjorde ham til en så kraftig talsmenn for blues som musikk for afrikansk-amerikansk modernitet - migrasjon, aspirasjon og den type transcendens som kommer fra å finne skjønnheten i de små triumfer et vanskelig liv.

Dekslene fortalt historien gjennom bildet av en mann som var både jordnær og sofistikert. Det var Call on Me, fra '63, viser pompadoured Bland avslappende foran fire telefoner, et gullur merking tid på håndleddet og en sigarett dryppende aske mellom fingrene, som fire pene kvinner med mottakere til sine ører - en i hvert hjørne av albumet ermet - satte venter på hans svar. Det var på 80-tallet Malaco sider, med Bland i en tux, innbydende lyttere i den type whisky-og-kort klubb du finne like utenfor allfarvei i noen sørlige byen. Det var punktbelysning mannen, som viste Bland scenen i Full Gospel svette, hodet bøyd som han squalled og mumlet budskap om kjærlighet og overlevelse.

Mest av alt, det var to skritt fra Blues - strålende '61 utgivelse som høres ut som de aller overganger afrikansk-amerikansk kultur som er gjort i midten av det 20. århundre: fra landet til byen, fra evangeliet til sjel, fra grusomheter av Jim Crow Sør til håpefulle energien av byliv hele landet. På den album cover, Bland står på trappen av en ultra-chic ranch hus i solbriller og casual klær, en jakke slengt over skulderen. Han er i ferd med å gå inn og ansiktet. hva? En kvinne som han ikke helt kan komme til enighet? En nasjonal liv som føles både betydelig og avgrensa? En sjanse til å oppfylle en amerikansk drøm som han ikke sikker på at han selv ønsker? Det bildet viste meg hvordan bluesen kan koble til min egen unge liv - til prosessen med å bli en voksen og hevde sin plass i en stadig skiftende verden.

musikk innenfor disse albumene snakket også kraftig om overganger og vidtrekkende sjel for afrikansk-amerikansk musikk. Bland først lærte å synge i kirken, og hans titanic byge var som en motorvei evangeliet predikant. Men han kunne også insinuere som Nat "King" Cole og helle ut tårene med mildhet og overbevisning av proto-R & B sangere som Billy Eckstine og Brook Benton. Blands melankolske, demonstrerende, men likevel nøye stilisert sangstil også koblet til landets musikk av sin tid, en annen rikdom hvor historier om hjem og hjertet knyttet til større temaer av sosial mobilitet og økonomisk kamp.

For det for det meste afroamerikanske publikum som støttet tørt for mye av sin karriere, sanger som "Jeg er synd," "" Er det ikke kjærlighet i hjertet av byen "og den åndelige ropen" Lenger oppover veien "fanget livets glede og sorg med både umiddelbarhet og kompleksitet. Blands multidimensjonale musikk ble en blåkopi i generasjoner av R & B-sangere, og mer nylig, et jordingselement for hip-hop-artister som Kanye West og Drake. Det er lett å forestille seg disse unge stjernene som barn, ser på at deres mødre kle seg for en natt ute mens graven, beroligende lyden av kjedelig sang drev gjennom huset. Blands musikk er den typen som kan skole noen om de uforståelige kjærlighetsdypene, betydningen av verdighet og løftet om hva slags godt liv som virkelig kan være innenfor rekkevidde.

Bobby Blue Bland, Blues og Soul Singer of Songs som videre på veien og slå på ditt kjærlighetslys, døde i går i Memphis. Han var 83. Ifølge Blands sønn døde Blues-sangeren av komplikasjoner fra en pågående sykdom, tilhørende pressrapporter.

Bland var kjent som The Sinatra of the Blues takket være hans glatte vokal, og ble også påvirket av Nat King Cole. Han ble innledet i bergretter og rullehall i 1992, og ble kjent som en av de siste levende forbindelsene til røttene til blues.

Etter å ha flyttet til Memphis da han var en tenåring, grunnladet BLAND BEALE STRAETERS, en gruppe som inkluderte B.. Konge og johnny ess. Etter en stint i U.. Army, Bland registrert i midten av femtiårene med Sun Records grunnlegger Sam Phillips, som lanserte karrieren til Elvis Presley, Johnny Cash og Carl Perkins, men det var ikke før senere i tiåret som tørt fant suksess.

Hans første treff kom i 1957 med videre på veien som nådde nummer én på R & B-diagrammene. Han tjente kallenavnet Little Boy Blue, tatt fra en av hans sanger, fra hans lovelorns emne, som ga en streng av treff, inkludert 1960-tallet, ta vare på deg og 1961, gjør ditt kjærlighetslys på det som ble treff tidlig på 1960-tallet.

Selv om han ikke var så kjent som noen av hans blues samtidige, var hans sanger innflytelsesrike: rockere, inkludert Eric Clapton og David Bowie registrerte Blands Tunes i begynnelsen av karrieren.

anmeldelse: Rodd Bland bor på Beale Street: En hyllest til Bobby Blue Bland

Rodd Bland, sønn av utødelige bluesanger Bobby Blue Bland, leverer en godt utført og uvanlig uttalt hyllest til sin berømte far på sin nye rekord, bor på Beale Street: en hyllest til Bobby Blue Bland. Sett til å bli utgitt 16. juli, 2021 på NOLA Blue Records, ser seks-sangens innsats forbi blider mange treff og fokuserer i stedet på de dypere delene av sin katalog på hertugen og ABC-avtrykket, en tilnærming som ga noen inspirerte versjoner av sanger mange fans kan ha overset. Sporene her ble registrert i mai i mai i 2019 på B.. Kings Blues Club i Memphis, Tennessee, et passende sted å se som hvordan King og Bland var de to viktigste blues-stjernene å dukke opp der. Rodd, en trommeslager av handel, gjorde det fint å velge materialet for settet og styret en utrolig talentfull gruppe musikere gjennom den. Han holder alles oppmerksomhet på oppgaven for hånden og lar sangene fortelle sin egen historie.

Bobby Blue Bland var en av de største blues vokalister USA noensinne har produsert. Hans stil foldet evangelium, blues og R & B-elementer inn i noe som var unikt hans og førte til en rekke hit-poster som inkluderte de nå-standardene lenger på veien og slår på kjærlighetslyset ditt. Han var aktiv fra 1950-tallet til 1990-tallet og har blitt innledet i Blues Hall of Fame, Rock and Roll Hall of Fame, og Memphis Music Hall of Fame. Han mottok også en Grammy Lifetime Achievement Award.

Rodd Bland kom opp som en del av hans dads band og har gått på å bli en kjent og oppnådd trommeslager som har satt i jobb med Memphis-artister som Brimstone Jones, Will Tucker, Ashton Riker og Blues-spillerne Klubb. Han samlet et monsterband for dette prosjektet som inkluderte Jackie Clark på Bass, Harold Smith på Guitar, Chris Stephenson på tastaturer og vokal, Horn-delen av Marc Franklin, Scott Thompson og Kirk-smør, og vokalister Jerome-chism og Ashton Riker. Alle disse spillerne jobbet for den eldste kjedelig på et tidspunkt, og at forbindelsen virkelig størkner vibene de opprettet.

Plassen sparker av med den sjelfulle og ærlige opp og nedover verden. Tatt fra Blands 1973 innsats hans California-album, sporet er en hard swinger lastet med horn og gode tider. Chris Stephenson gjør en fantastisk jobb på bly-vokal og Rodd skyver sporet perfekt. Den strålende mindre nøkkelen Gospel Stunner St. James Infirmary Blues ble først registrert av Bobby Blue Bland i 1961 og fikk en deilig følelsesmessig behandling her som inneholdt en mic-dropping ytelse fra vokalist Ashton Riker. Hele bandet simmerer tett på denne og legger ned en helt sprekkende ta.

Blands 1977 Cut Sittin på en fattig mans tronen er et funky og kraftig stykke sosial kommentar, det er fortsatt som relevant nå som det var. Rodd og hans medlemmer eneste band gjør rettferdighet til det sofistikerte sporet og holder sin wah-drenched sjel vibe som går sterk. Tekstene forkynner en tidløs melding som alltid vil bli helt forstått og vil slå ørene med rettferdig kraft.

Bo Burnham 30

Denne tråden er for å diskutere den spesifikke sangen 30. Lenker til andre tråder for enkeltsanger kan bli funnet ....

Bo Burnham Net Worth 2021 alder, høyde, vekt, Girlfriend, Dating, BioWiki