Albumet spiller virkelig ut som en Broadway-musikalsk. Ut av alle Rock Operas Ive hørte, dette er den mest sammenhengende og enkle å følge. Det ble senere tilpasset som en film, en opera og et stadiumprogram utført av farvann. Albumet inneholder noen av de mest ikoniske sangene i rockhistorie; En annen murstein i veggen, del 2, komfortabelt nummen, hei du, er det noen der ute?, Mor og i kjødet. Dette albumet var på svært vanlig rotasjon da jeg var 16 og 17 år gammel. Å oppdage Pink Floyd i videregående skole åpnet meg for så mye. Dette albumet var Waterss Magnum Opus. Det var den siste flotte tingen han gjorde med Pink Floyd, og det var det siste albumet med Rick Wright som et offisielt medlem av bandet (han ville bli sparket etter dette, men fortsatte som et lønnsomt medlem). Theres så mye mer å si om denne posten, men dårlig stopper meg før jeg blir forført bort. Trygt å si, det var en glede å høre på dette igjen, et album jeg lyttet til så mange ganger gjennom årene.

Veggen er muligens det største tilfellet med å være forsiktig med hva du ønsker i rockemusikk. Den runaway suksessen på 1973s mørke side av månen hadde fanget rosa floyd til å være et stadionbånd. Eventuelle vanskeligheter eller improvisasjon som man kan ha krevd fra et Floyd-show, hadde gradvis forsvunnet til fordel for å spille treffene - eller i deres tilfelle hele albumene - til publikum som ikke forstod hva ledende Roger Waters var å skrive om. Som stjernen vokste stadig større i Amerika, kom fansen til fest, for ikke å sette pris på deres kunst. Vannet ble disgusted av dette og spyttet i en fan ansikt på en konsert i Montreal som han prøvde å få på scenen. Sjokkert på sine egne handlinger og sørg for fremmedgjøring mellom fan og utøver, satte han seg om å skrive sin Magnum Opus.

Registrert i Los Angeles, Frankrike og London Over en åtte måneders periode, er veggen en slags registrert versjon av David Essex-filmen, Stardust. Fortellingen om rockestjerne gjør det; faller fra hverandre; er satt sammen for å utføre av de som er avhengige av ham; Går Bonkers, blir fascistiske og ansikter gjengjeldelse. Dens temaer av ensomhet, krig, elskverdige ekteskap og overbærende mødre slo en enorm akkord med publikum verden over; Den medfølgende scenen viser, som så gruppen utfører store deler av showet bak en polystyrenvegg, skrev denne alienasjonen stor.

Pink Floys The Wall, en kult favoritt, regnes som et av de beste klassiske fjellalbumene hele tiden. Lansert i 1979, er det ansett som en kontinuerlig historie snarere enn en samling av enkeltsanger, ifølge Audio Visual Imaginee (AVI), som skapte showet.

The Wall er fortellingen om en rockestjerne som heter Pink og hans nedadgående spiral inn i galskapen. Denne gripende og trollbindende musikalsk reise er vakker, haunting, kraftig og tankevekkende. Dette tidløs klassiker, en av Pink Floyds beste, ble gruppene andre bestselger bak Dark Side of the Moon.

'The Wall' er Pink Floyds ellevte studioalbum, det siste studioalbum utgitt med den klassiske line-up av gitaristen David Gilmour, bassist / tekstforfatter Roger Waters, keyboardist Richard Wright og trommeslager Nick Mason før Wright venstre bandet.

Utgitt som et dobbeltalbum I november 1979 ble den støttet av en tur med utførlige teatralske effekter, og tilpasset en 1982-film, "Pink Floyd - The Wall." Albumet har bandets eneste nummer én enkelt "en annen murstein i veggen del 2."

Et av de mest anerkjente konseptalbumene hele tiden, "The Wall" er kjent som Roger Waters 'Rock Opera som omhandler forlatelse og personlig isolasjon. Med den unike kunstverket til Gerald Scarfe, ga albumet også USA og UK No. 1 Hit "En annen murstein i veggen PT2." Og ble senere tilpasset Cinema av Alan Parker med Bob Geldof i hovedrollen.

'The Wall' har en hardher og mer teatralsk stil enn Pink Floyds tidligere album. Wright forlot bandet under produksjonen, men forblev som en lønnsmusiker, som utførte med rosa floyd under veggturen.

Albumet var en av de bestselgende 1980, noe som gjør det til det tredje høyeste sertifiserte albumet i USA. Rolling stein plassert veggen på nummer 87 på sin liste over "de 500 største albumene hele tiden."

CD

^ rabatter gjelder for nyeste tidligere billett / annonserte pris. Når vi forhandler om pris, vil produktene sannsynligvis ha solgt under billett / annonsert pris i butikker før rabatttilbudet. Prisene kan variere på Airport & Express butikker.

Det er løst basert på liv og erfaringer fra Roger Waters, og scenen forestillinger og film ble opprettet i nært samarbeid med Gerald Scarfe. De er for tiden på jobb på den nye versjonen av scenen showet. Gerald beholder alle bilder og blant dette massive arkivet er det hundrevis av fotografier av skapelsen, staging og filming av "veggen" så vel som live scenen forestillinger.

Roger har tillatt oss å reprodusere alle intervjuene og teksten som er knyttet til produksjonen av albumet, scenenopptredener og filmen. Dette er den autoriserte, endelige boken "The Wall".

Art Rock er en undergenre av rockemusikk som generelt reflekterer en utfordrende eller avantgarde tilnærming til Rock, eller som benytter seg av modernistiske, eksperimentelle eller ukonvensjonelle elementer. Art Rock ønsker å heve Rock fra underholdning til en kunstnerisk uttalelse, og velger en mer eksperimentell og konseptuell utsikt på musikk. Påvirkningen kan trekkes fra sjangre som eksperimentell stein, avantgarde musikk, klassisk musikk og jazz.

Dens musikk ble opprettet med den hensikt å lytte og kontemplere i stedet for å danse, og er ofte preget av bruk av elektroniske effekter og enkle lytte teksturer langt fjernet fra propulsive rytmene til tidlig stein. Begrepet kan noen ganger brukes utveksling med "progressiv rock", selv om sistnevnte i stedet karakteriseres spesielt ved sin ansettelse av klassisk utdannet instrumental teknikk og symfoniske teksturer.

Sjangers største nivå av popularitet var tidlig på 1970-tallet gjennom britiske kunstnere. Musikken, så vel som den teatralske naturen av forestillinger forbundet med sjangeren, var i stand til å appellere til kunstnerisk tilbøyelige ungdommer og yngre voksne, spesielt på grunn av sin virtuositet og musikalsk / lyrisk kompleksitet. Art Rock er mest forbundet med en viss periode med rockemusikk, som begynner i 1966-67 og slutter med ankomsten av Punk i midten av 1970-tallet. Etter, ville sjangeren bli infundert innenfor senere populære musikk-sjangere på 1970-tallet.

Definisjoner

Kritiker John Rockwell sier at Art Rock er en av Rocks mest omfattende og eklektiske sjangere med sin åpenbare følelse av kreativ frigjøring, klassisk musikk pretensjoner og eksperimentelle, avantgardeproclivities. I fjellmusikken på 1970-tallet ble "Art" -beskrivelsen generelt forstått å bety "aggressivt avantgarde" eller "pretensiøst progressiv". "Art Rock" brukes ofte synonymt med progressiv rock. Historisk har begrepet blitt brukt til å beskrive minst to relaterte, men forskjellige typer rockemusikk. Den første er progressiv rock, mens den andre bruken refererer til grupper som avviste Psychedelia og hippie-motkulturen til fordel for en modernistisk, avantgarde-tilnærming definert av Velvet Underground. Essayist Ellen Willis sammenlignet disse to typene:

Fra de tidlige sekstitallet ... Det var en mottradisjon i rock og rulle som hadde mye mer til felles med høy kunst-spesielt avantgarde kunst - enn Ballyhooed Art-Rock Synthesis [Progressive Rock] ; Det involverte mer eller mindre bevisst å bruke de grunnleggende formelle kanonene av rock og rulle som materiale (mye som popkunstnere brukte massekunst generelt) og raffinering, utarbeidet, å spille av det materialet for å produsere ... Rockand-Roll Art. Mens Art Rock var implisitt basert på kravet om at rock og roll var eller kunne være like verdig som mer etablerte kunstformer, kom rock-and-roll-kunst ut av en obsessiv forpliktelse til språket av rock og rulle og en like obsessiv forform for De som avviste det språket eller ønsket det vannet, gjorde det lettere ... Den nye bølgen har arvet mottradisjonen.

Art Rock legger vekt på romantiske og autonome tradisjoner, i forskjell til estetikken til hverdagen og disponibel som er angitt av kunstpoppen. Larry Starr og Christopher Waterman's American Popular Music Definerer Art Rock som en "form for rockemusikk som blandet elementer av rock og europeisk klassisk musikk", som citerer de engelske rockbandene King Crimson, Emerson, Lake & Palmer og Pink Floyd som eksempler. Felles egenskaper inkluderer albumorientert musikk delt inn i komposisjoner i stedet for sanger, med vanligvis kompliserte og lange instrumentelle seksjoner, symfonisk orkestrasjon. Musikken ble tradisjonelt brukt i sammenheng med konseptposter, og dets lyriske temaer hadde en tendens til å være "fantasifull" og politisk orientert.

Forskjeller er blitt identifisert mellom kunstrock og progressiv rock, med kunstrock som legger vekt på avantgarde eller eksperimentelle påvirkninger og "Novel Sonic Structure", mens progressiv rock har blitt karakterisert som å legge større vekt på klassisk utdannet instrumental Teknikk, litterær innhold og symfoniske funksjoner. Sammenlignet med progressiv rock er Art Rock "mer utfordrende, støyende og ukonvensjonelle" og "mindre klassisk påvirket", med større vekt på avantgarde musikk. Likheter er at de begge beskriver et for det meste britisk forsøk på å heve rockemusikk til nye nivåer av kunstnerisk troverdighet, og ble instrumental analog til konseptalbum og rockoperas, som vanligvis var mer vokal orientert.

Art Rock kan også referere til enten klassisk drevet rock, eller til en progressiv rock-folkemusikkfusjon. Bruce Eders essay Den tidlige historien til Art-Rock / Prog Rock sier at "Progressive Rock," også noen ganger kjent som "Art Rock", eller "klassisk rock" "er musikk der" bandene [er] spiller, ikke sanger; låne riffs fra Bach, Beethoven, og Wagner i stedet for Chuck Berry og Bo Diddley; og bruker språk nærmere William Blake eller Ts Eliot enn å Carl Perkins eller Willie Dixon. "

historie

Grensene mellom kunst og popmusikk ble stadig mer uskarpt gjennom andre halvdel av det 20. århundre. Den første bruken av begrepet "Art Rock", ifølge Merriam-Webster Online Dictionary, var i 1968. Som popmusikk er dominerende format overført fra singler til album, [NB 1] Mange rockbandene skapte verk som håper å gjøre store kunstneriske uttalelser , hvor kunststein ville blomstre. Som det utviklet seg i slutten av 1960-tallet - i tandem med utviklingen av progressiv rock - Art Rock kjøpte notoriety sammen med eksperimentell stein.

Den tidligste figuren av Art Rock har blitt antatt å være rekordprodusent og låtskriver Phil Spector, som ble kjent som en auteur for sin vegg med lydproduksjoner som er håpet til en "klassisk grandiosity". Ifølge biograf Richard Williams: "[Spector] Laget et nytt konsept: Produsenten som den generelle direktøren for den kreative prosessen, fra begynnelse til slutt. Han tok kontroll over alt, han plukket kunstnerne, skrev eller valgte materialet, overvåket ordningen , fortalte sangene hvordan å frase, masterminded alle faser av opptaksprosessen med den mest smertefulle oppmerksomheten på detaljer, og utgitt resultatet på egen etikett. " Williams sier også at Spector forvandlet rockemusikk som en utøvende kunst til en kunst som bare kunne eksistere i opptaksstudiet, som "banet vei for Art Rock".

The Beach Boys Leader Brian Wilson er også sitert som et av de første eksemplene på Auteur Music Producer. [NB 2] Som Spector, Wilson var kjent som et tilbaketrukende Studio Obsessive som gjorde det bra, produserte fantastiske lydbilder gjennom hans mestring av opptaksteknologi. Biograf Peter Ames Carlin skrev at Wilson var forløperen til "en ny type art-rock som ville kombinere de transcendente mulighetene for kunst med den vanlige tilgjengeligheten til popmusikken". Tegning fra påvirkning av Wilsons arbeid og Arbeidets produsent George Martin, Music Produsenter etter midten av 1960-tallet begynte å se opptaksstudiet som et musikalsk instrument som brukes til å hjelpe prosessen med sammensetning. Kritiker Stephen Holden sier at i midten av 1960-tallet opptak av Beatles, Spore og Wilson ofte identifiseres som å markere starten på kunstpoppen, som foregikk "Bombastic, klassisk bundet" Art Rock som startet på slutten av 1960-tallet.

Mange av de øverste britiske gruppene i løpet av 1960-tallet - inkludert medlemmer av Beatles, de rullende steinene, kinks, WHO, 10CC, flyttingen, Yardbirds og Pink Floyd - kom til musikk via kunstskolen . Denne institusjonen var forskjellig fra sin amerikanske motstykke når det gjelder å ha en mindre industriell pensum og i fokus på videreutvikling av eksentrisk talent. Ved midten av 1960-tallet, oppdaget flere av disse handlingene en tilnærming basert på kunst og originalitet, hvor de tidligere hadde blitt absorbert utelukkende i autentisk tolkning av US-avledede musikalske stiler, for eksempel Rock 'N' Roll og R & B.

Steven Seagal A Real vise

Skuespiller og kampsport specialistSteven Seagalhas blitt tatt i ed som New Mexico sheriffsdeputy, sier tjenestemenn. El Paso Texas Times rapporterte.

Som regisserte under beleiring