Album omtale Pink Floyd A Momentary Lapse Of Reason Oppdatert Remixed

Pink Floyds albuma kortvarig forløp of Reason var deres første album siden 1983 og fulgte avgang av Roger Waters i 1985. Med hjelp av singlene "lære å fly" og "On the Turning Away", den albumet nådde # 3 på både amerikanske og britiske listene. Albumet ble utgitt i Storbritannia og Europa på EMI. En re-mastret CD ble utgitt i 1997 for verden utenfor Europa.

Track Listing

Etter 1983 er The Final Cut, bandmedlemmene gikk hver sin vei fram til 1987, da Gilmour forsøkte å gjenopplive bandet med Nick Mason. En bitter juridisk tvist med Roger Waters (som forlot bandet i 1985) fulgte, men Gilmour og Mason oppnådd juridisk rett til å gi ut et album som Pink Floyd (Waters, derimot, fikk rettighetene til noen tradisjonell Pink Floyd bilder, inkludert nesten alle av The Wall). Richard Wright gjen sluttet duoen under innspillingen av dette albumet, men bare som en lønnet session musiker.

sitater

Har det noensinne vært en mer meningsløst prosjekt enn den nye versjonen av Pink Floyds A Momentary Lapse Of Reason? Her var er 32 år etter utgivelsen, og de er som David Gilmour er fortsatt følsom for kritikk tilbake da at albumet var egentlig bare en David Gilmour solo album under Pink Floyd moniker. Så som en del av de senere årene boxset han bestemte seg for at det ville være en god idé å øke Pink Floyd kvotienten av albumet ved å sette noen ekstra Rick Wright tastatur deler i mikser av sangene og har Nick Mason re-registrere tromme som opprinnelig ble gjort av økten trommeslagere. I sin selvbiografi beskrevet Inside Out Mason hvor vanskelig det var for ham å lære trommer til sanger når han måtte spille dem leve etter at albumet ble sluppet, og jeg forventer at han måtte gå gjennom denne prosessen på nytt mer enn 30 år senere for å re-registrere dem for denne nye versjonen av albumet. Stakkars fyr, kan det være lett å være den tag-along in Pink Floyd.

Og for alle som problemer AMLOR er fortsatt ganske mye det samme albumet det alltid var. Trommene er mindre 80s drønnende, men hvis du ikke lytter til dem, de ikke virkelig gjøre mye av et annet inntrykk. Tilsvarende Rick Wright tastatur tilleggene er knapt merkbar, og når du hører dem er det vanskelig å undertrykke mistanke om at de var inkludert i den nye miksen utelukkende slik Gilmour kan si det er mer Rick Wright i denne versjonen. Sangen der nye tastaturet deler er mest fremtredende er i album opener tegn til liv, og for å fortelle sannheten er jeg ikke sikker på at jeg liker dem, jeg har alltid likt sangen helt fint slik det var. Theres litt mer tastatur i begynnelsen av Yet Another Movie, men for det meste øke Rick Wright innhold has not virkelig endret seg mye om albumet. Men hei, får Dave å si denne versjonen av AMLOR er mer rosa Floydy, og dvs alt han egentlig ønsket uansett.

Pratt treffer spikeren på hodet, og jeg har ingen anelse om hva Waters snakker om - AMLOR høres ingenting som 70s Pink Floyd. Selv når du klapse mer Rick Wright og Nick Mason på den. Gjør du det doesnt fundamentalt endre lyden på albumet. Det er unabashedly et album av sin tid - og bør være skamløst et album av sin tid. Studio ingeniør Andy Jackson sier de skjøt for en lyd som Dire Straits Brothers in Arms, og det er sikkert sant at albumet høres mye mer som Mark Knopflers bandet enn noe Pink Floyd noen gang hadde gjort. Sin miles unna The Dark Side of the Moon - de definitivt fikk 80-tallet høres de skulle for.

Men forklare meg hvordan det gjør det til et dårlig album. Personlig tror jeg på 80-tallet får en dårlig rap, Theres noe iboende galt med 80-talls musikk produksjon, og Theres ingen grunn til ikke å tro at 30 år fra nå vil folk bli rynker på nesen av produksjonsverdiene til 2010s slik de gjør med 80-tallet nå. Albumet ble gjort i 1987, og theres ingenting galt med det høres ut som det ble gjort i 1987. Og hvis alt endringene ikke klarer å gjøre det høres ut som det ble gjort i noe annet år, hva så? Gilmour og co kan prøve og være så revisjonistiske som de vil om det, men alltid har vært og alltid vil være en 80-talls album. Nei, grunnen det, ikke bare en 80-album, men en ganske god grenser på NESTEN STOR 80s album. Så hva om det ikke høres ut som 70s Pink Floyd? Dens noe jeg liker å lytte til, og det er godt nok for meg.

Pink Floyd gikk gjennom en veldig spacey scenen på slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet, og auditiv eksperimentering var den rekkefølgen av dagen på mange tidlige Floyd album, men tegn til liv høres ingenting som sine soniske eksperimenter av år forbi. Selv om du må innrømme, de gjorde en ganske god jobb i introen av slik at det høres ut som du er i en bue rodde oppover elva, angivelig de setter mikrofonene i ørene av en dummy de rodde i en båt for å oppnå aural illusjon av å være i en båt går opp elva hvis du lukker øynene. Ganske kult, ikke sant? De tastaturer er arketypiske 80-tallet, før Gilmours gitar pauser i, høres ut som en 80-upped versjon av den type ting han hadde spilt på de roligere delene av Wish You Were Here. Jeg liker det - det høres ut som begynnelsen på en Pink Floyd album laget for 80-tallet. Og slik ble det.

Derfra går vi inn i knase av åpningen toLearning å fly, en sang som jeg har alltid funnet utrolig fengende, og jeg må si Cant holde øynene fra sirklende himmelen er en ganske stor refreng. Lære å Fly er en morsom sang, og jeg elsker hvordan etter hush av siste vers refrenget kommer sprengning tilbake i - det er en klassisk Floyd sang for et annet tiår, og en av de få de holdt over i DivisionBell tur i neste tiåret følgende. Og for alle de rapper Waters tok på tekstene på AMLOR, tror jeg tekstene til å lære å fly er ganske stor, og bedre enn mange av innmat han ble foisting på det offentlige via Radio K.. . rundt den tiden. Når det er sagt, live-versjonen av Learning to Fly på Delicate Sound of Thunder har mye mer energi enn studio versjonen, og live-versjonen på PULS er den beste av dem alle.

Så Krigens hunder kommer klønete inn og gir troverdighet til alle Waters lyriske kritikk. Dave hadde klart sett for mange gamle tegneserier, fordi han gikk full på snidely Whiplash med denne sangen. Jeg halv forvente å høre tekster om å binde jomfruer i nød til toget spor. Hul latter i marmor haller - helvete, hva er dette, en B-film oversatt til sang? Var dette en sang skrevet om hver Bond skurk gang eller noe? Jeg sverger det er en sang om Goldfinger eller Blofeld. Den latterlige tekstene på denne horrendiferous sang fortjener all den kritikken som Waters slengte på albumet, og det beste som kan sies om dette overspent tegneserie akademisk uhyrlighet er minst studio versjonen ikke har det fryktelig lengre sax solo dvs i live versjon . Hva en dum sang.

Så mens siden en av albumet er litt av en blandet bag, på hele jeg synes det er et ganske bra album så langt. Ikke Dark Side of the Moon god åpenbart, ikke engang Meddle bra, men hei, mye bedre enn UmmaGumma uansett. Og mye bedre enn The Final Cut - for alle Rogers kritikk av AMLOR, det er ikke som sin egen solo-album-under-the-Pink-Floyd-navn var alt som godt elsket av musikken lytting publikum. Lar være ærlig, det albumet rett opp sugd for det meste. Im en mye større fan av AMLOR meg selv.

I et forsøk på å gjøre albumet mer Floydian, bestemte Dave han trengte en sang som var delt inn i en Pt. 1 og en Pt. 2, og i et forsøk på å prøve og etablere en forbindelse med klassisk Floyd han bestemte seg for å kalle det en ny maskin - formodentlig, selvfølgelig, som en oppdatering til Velkommen til maskinen fra Wish You Were Here. Dessverre, Gilmour ikke synes å få mye lenger enn det med begrepet, så det endte opp med å bli stort sett ham hylende i en syntetisert vokaleffekt med linjer som jeg har alltid vært her / Jeg har alltid sett ut fra bak disse øynene / Det føles som mer enn en mannsalder / Føles som mer enn en mannsalder ... Meh. Han kom opp med en kul syntetisert vokal effekt, men kunne ikke komme på noe å gjøre med det. Noen ganger blir jeg lei av å vente - vel, ja, jeg føler det samme måte ventet på denne sangen til slutt. Kom igjen, Dave, er dette virkelig det beste du kan gjøre med en sang som så tydelig ønsker å være noe Floydian?

En ny maskin Png. 1 og 2 bookend Terminal Frost, en instrumental som høres ut som den åpningen av soundtracket til ganske mye hver film noensinne laget på 80-tallet. Problemet isnt 80s lyd - det bare isnt mye der, det er ganske generisk egentlig. Og når snoozy stemningen i sangen endelig har fått ødelagt, dens en rip-brølende sax solo som ikke ville ha hørtes ut av sted på en tilfeldig sang på Topp 40 på midten av 80-tallet. Ordet Nothingburger ble oppfunnet for denne sangen. På om dette punktet på andre siden av albumet blir det klart at Gilmour ikke har en hele album verdt av inspirerte materialet klar til å gå, og måtte pad ting ut med filler som dette.

Men akkurat når du er i ferd med å gi opp den andre siden helt, kommer sammen Sorrow, som har en slik stemningsfull intro som du kan tilgi det faktum at sangen i seg selv er bare mer av samme type plodding kor -mindre middelmådighet vi allerede behandlet med Yet Another Movie. Selv om i det minste sorg har en liten interesse, særlig i den siste vers. Tekstene er bedre enn Yet Another Movie også: Den søte lukten av en stor sorg løgner over land / skyer av røyk stige og fusjonere inn i blygrå himmel / en mann ligger og drømmer om grønne marker og elver / Men våkner til en morgen med ingen grunn til å våkne.

Så side to isnt et totalt tap, selv om Sorg er neppe god nok til å løse resten av det. Og faktisk, jeg mye heller live-versjoner av denne sangen, er Daves gitar intro så mye mer intens, og jeg elsker gitaren outro som ble hengt på live-versjoner. Som å lære å fly denne sangen ble omtalt på både AMLOR og Division Bell turer, og versjonen fra sistnevnte er best.

Så hvor ender vi opp med dette albumet? Vel, først av, ikke forvent den oppdaterte versjonen for å endre det så mye, få mennesker vil lytte til det nøye nok til å virkelig legge merke til endringene. Det er nok gode låter å gjøre det en givende lytteopplevelse, selv om det er altfor mye fyllstoff for å få det hvor som helst i nærheten av nivået av DSOTM eller WYWH eller The Wall.

Hvis du har alltid likt AMLOR - og jeg har alltid på tross av sine åpenbare feil - så vil du sannsynligvis like denne versjonen. Hvis du har aldri likt det, denne versjonen sikkert isnt kommer til å ombestemme deg. Hvilket bringer oss tilbake rundt til min åpning uttalelse - oppdatering av albumet var helt meningsløst. Produksjons endringene er for få og for små til å ha stor innflytelse, de instrumentale tilleggene er relativt minimal, og selve strukturen av sangene selv motstå separasjon fra det året de ble opprettet. Det gjenstår 80-tallet album det alltid var, likevel har hver, men så mye fyllstoff som det alltid har hatt, og vil gjøre noen nye konvertitter i sin nye inkarnasjon. Men hei, minst Dave føles som sin mindre av et soloalbum og mer av en Pink Floyd album nå, så det du går - oppdraget er fullført.

Pink Floyd har debuterte den første av en serie i fire deler av podcaster med David Gilmour i samtale med BBC Radios Matt Everitt i forkant av utgivelsen av Pink Floyd de senere årene Box Set.

I episode en Gilmour snakker om avgang av Roger Waters og feilene han hører nå i den første ikke-Waters album en kortvarig Lapse of Reason. Dens en vanskelig ting å diskutere. Det er en smertefull ting for oss å diskutere. Rogers avgang hadde skadet mennesker. Jeg snakket om det på den tiden. Det er veldig vanskelig, forteller Gilmour Everitt.

Om albumet han sier, Vi fikk til Los Angeles og pen opp til det øyeblikket vi hadde brukt Clicktracks og trommemaskiner. Vi startet i Los Angeles ved å legge trommer til disse sporene, og det var virkelig kommer sammen. Vi hadde gode låter, vi måtte lære å fly, On The Turning Away, Sorg, for meg var de store øyeblikkene. Rick kom inn og jobbet noen ganger, Nick var der, men det var vanskelig.

Gilmour, Mason og Wright var som barn i studio med alle de nye leker å leke med og at David sier, hvor de gikk galt. Saken om den gangen var at det var en masse av ny teknologi, nye keyboards, synthesizere. Vi var opptatt av å gjøre en rekord som var for sin tid. Vi omfavnet den nye teknologien med entusiasme. Det var en mote og moter gå av moten. Jeg tror i årene etter kortvarig forløp av grunn det var tider da jeg følte vi ikke hadde fulgt den tidløse mal som vi burde ha gjort på den tiden. Jeg tror vi ønsket å gå tilbake, temperament ned noen av disse tingene, erstatte noen av de jangly tastaturer med bedre Hammond orgel. Dvs hva weve gjort i den siste tiden. Vi fikk Nick til å komme og spille trommer på hvert spor. Vi fant gamle tar av Rick spille Hammond orgel som en eller annen grunn ikke vi bruker på den tiden. Vi hadde en klar idé om hva vi gjør og hvordan vi ville ha det til å høres, men år senere du innse at det var på 80-tallet.

* De senere årene * Inkludert på de senere årene, en 16-plate boks sett (5xcds, 6xblu-stråler, 5xDVDS) som dekker materialet skapt av David Gilmour, Nick Mason og Richard Wright fra 1987 og fremover, Med unreleased lyd og audiovisuelt materiale, inkludert 1989 Venezia og 1990 Knebworth konserter, samt oppdatert, restaurert og remixed lyd og video, 2 x 7 singler, 60-siders hardback Photo Book, 40-Page HardBack Credits Book, Lyrics Book, 3 x Reproduksjonsturprogrammer, Kortkonvolutt som inneholder samleobjekter, pluss Blu-stråler og DVDer i individuelle lommebøker. Utgivelsesdato er 13. desember 2019, med en 12-trinns høydepunkterpakke (2-lp eller 1-CD) tilgjengelig 29. november 2019.

Anderson Silva vs Tito Ortiz fulle kampen videohøydepunkter

Dens blitt beskrevet som en av de mest grusomme brudd i hva som allerede er en brutal sport..

NHS England Takk Day