Kundeanmeldelser The Amityville Horror Collection 4 plater DVD

Mens mange av detaljene rundt de mest beryktede huset i U.. og drapene som fant sted der kan ha blitt glemt med tiden, i alle fall er det 11 filmer til løst minner oss på hva som skjedde i den legendariske forstaden Amityville Long Island. Folk på Scream Factory! har skapt en fin boks sett de tre første filmene: The Amityville Horror (1979), Amityville II: The Besittelse (1982) og Amityville 3D: The Demon (1983). Dette er første gang II og III har blitt utgitt på Blu-ray og den tredje er selv presentert i 3D. De tre filmene varierer i kvalitet (den andre er min personlige favoritt, Im fint hvis jeg aldri se III igjen)), men du kan ikke hevde at å ha en Amityville box set på sokkelen ikke kick ass.

For de som kan ha glemt: Den 13. november 1974, ved 112 Ocean Avenue i forstaden Amityville, Long Island, 23-åringen Ronald DeFeo Jr. drepte sine foreldre, to brødre, og to søstre. Alle ofrene ble funnet i sengen, liggende på magen. Ronald hevdet han hørte stemmer konspirerer mot ham, og at han skjøt sin familie i selvforsvar. Dette gjorde ikke akkurat fly med dommeren og Ronald er for tiden seks samtidige livstidsdommer.

Det som følger er en oversikt over de tre filmene og deres spesielle funksjoner. Dette settet er skal være et must-egen for diehard fans, det er bare uheldig at de er ikke solgt individuelt. Alle bør eie fryktelig undervurdert Amityvillle II, men de fleste vil nok se 3D gang og glemme det.

James Brolin stjerner som George Lutz og varmt jævla gjør han utrolig rettere en mann sakte smuldrer fra hverandre. Hans hissig ytelse er faktisk høydepunktet i filmen for meg - som og Lalo Schifrins fantastisk poengsum. Som en helhet, er opplevelsen ufattelig banal til tider - akkurat som påstandene George Lutz i det virkelige liv. Men hvis alt Lutz sa var sant, så hvorfor gjorde ikke det gjøre for en skremmende filmopplevelse? Og hvis de gjorde alt opp, hvorfor ikke gjøre det mer underholdende? Og hvorfor er moneyshot av jævla gris så morsomt?

For en film dvs to timer lang, det føles aldri som noe som faktisk skjer i tillegg nærbilder av folk som blir skremt. Det er ikke en kjedelig film på noen måte og de har en stor, kjedelig stil til sin fotografering. Blir reist katolikk, Im en sucker for enhver film med mørkt religiøse undertoner. Demoner og uforklarlige onde vil alltid skremme dritten outta meg. Det føles bare aldri som filmen går hvor som helst.

Filmene innledende suksess er skyldte sterkt til det faktum at det utnyttet offentlig fascinasjon med Lutzes og deres siste paranormale beskyldninger. Over 30 år senere, etter at Lutz hoopla har stilnet, står filmen som en ujevn horror flick forhøyet ved sine forestillinger og klassisk poengsum. Minst det bedre enn shitty 2005 remake.

A / V Amityville Horror er presentert i sin opprinnelige 1. 5: 1 aspektforhold i 1080p HD. Ive aldri sett den originale Blu-ray, men Scream Factorys overføring skryte sterke detaljer og kontrast. DTS Master Audio 5. sporet er også imponerende, med masse god blanding. Frontkanalene får en tung treningsøkt for sikker.

Audio Commentary med Dr. Hans Holzer: Denne innsiktsfulle som faen lyd kommentaren ble overført fra den opprinnelige MGM DVD. Holzer er Amityville ekspert som skrev Murder in Amityville (som den andre filmen er basert løst på). Han snakker i detalj om historien til den faktiske hjem og drap i 1974, den påfølgende rettssaken, og mer. Han definitivt mener at Ronald DeFeo Jr. ble besatt den kvelden, men han aldri over-embellishes historien. Etter ca 25 minutter eller så, er det svært lange hull med ingen kommentar om. Alle som er interessert i den virkelige historien om Amityville vil sikkert grave dette sporet.

intervju med Brolin og Kidder: Denne funksjonen blir også overført. De to skuespillerne snakke om sin forskning pre-filming og hvordan de ble advart om en forbannelse. Det er et lystartet intervju og Brolin selv vitser om øyeblikket i filmen Hes minst stolt av: Jeg kommer fra hverandre!

Intervju med komponist Lalo Schifrin: Et fint, kort intervju der han snakker om hvordan han møtte Stuart mens de begge jobbet med kjølig hånd Luke. Fyren er også metoden, da han forklarer hvordan mens han skriver poengsummen, prøvde han å bli hypnotisert av musikken.

Dette er en prequel til hendelsene i Amityville-horror som er holdt i ganske lav innvandring av de fleste horror fans. Jeg aner ikke hvorfor. Jeg elsker denne og det er langt min favoritt av trilogien. Regissert av italiensk utnyttelse Maestro Damiano Damiani, overgår Amityville II originalen på alle teller - spesielt når det gjelder å være skummelt. Dens mørke, sordid, og har stil ut rumpa. Det er klart at Damiani var tungt påvirket av mestere av italiensk horror som Bava og Argento, og han injiserte vellykket at unnerving stil i et amerikansk hjemsøkt hus flick.

Filmen er løst basert på Hans Holzers Book Mord i Amityville, som påstod at Ronald Defeo Jr. ble besatt av en sint indiansk ånd da han drepte sin familie i 1974. I filmen erstattes Ronald Med Sonny (Jack Magner), en forstyrret ung mann som gradvis blir besatt av en demonisk kraft. Filmen kaster i en incestuous delplot som var noe av en kontrovers på den tiden. Det er ikke grafisk og mer underforstått enn noe, og hvis noe øker tragedien i midten av den galne filmen. Familien ble skrudd før de selv flyttet inn og huset matet av denne dysfunksjonen.

Filmen er virkelig skummelt, spesielt som fører opp til mordene. Den andre halvdelen av filmen snubles litt og føles som et dårlig forsøk på å ape exorcisten til tider, men det er aldri dårlig. POV-ondt Cam-prowling gjennom huset om natten er en fin touch og legger til en bestemt kinetisk energi til filmen. Atmosfæren av skygger og ondskap er utrolig dypt. Alle de subtile Giallo Nuances Damiani bruker bidrar til å heve filmen sammen med Burt Youngs ødeleggende ytelse som den uhyggelige patriarken som utgir at han tilhører en fin, middelklasse forstad. Selv når Tommy Lee Wallaces (Halloween III) script falter litt, holder Magner og Youngs forestillinger filmen som er jordet noe i virkeligheten.

Shit, jeg elsker virkelig denne filmen. Det er uendelig mer underholdende enn den første. Heres håper horror fans som kanskje har avvist det første gang, gir det et nytt skudd med Scream Factory Box Set. A / V

Audio Kommentar med Alexandra Holzer: Dette er datteren til Hans Holzer, forfatter og Amityville Expert. Det er et veldig dårlig kommentarspor som er fylt med vanskelige hull. Hun sier i utgangspunktet hvilke deler av filmen som er i hennes fedresbok, og hvilke deler som var pyntet for filmen. Jeg skulle ønske at skrik var i stand til å bære over DVD-kommentaren fra kritikere Kim Newman og Stephen Jones for deres Blu-ray.

Intervju med regissør Damiano Damiani: Han snakker om ikke å være en genre regissør, men sier at han er stolt av hva han er ferdig. Han sier at han helt ignorerte den første filmen og prøvde å gjøre det til sitt eget. En av de merkeligste tingene han sier er i NY, det har alltid vært unge, galne gutter.

Intervju med Diane Franklin: Hun snakker om den beryktede incest-delplottet og hvordan det var som å spille en sårbar karakter. Hun diskuterer også Jacks Method Acting. Tilsynelatende ville han ikke henge med kastet mellom skyting som han var besatt av en antisosial demon eller noe.

ho gutt. Dette er en ekte stinker. Mens Amityville II er en goddamn-skatt, er 3D et mareritt. Det er veldig fantasifull og prøver så vanskelig å være et genuint smart utseende på parapsykologi. Ingenting lander på målet skjønt. Tony Roberts stjerner som en psykisk etterforsker som kjøper Amityville House, så han kan skrive en artikkel om det. Kort tid etter er han og hans familie (inkludert en veldig ung Lori Loughlin of Full House Fame) på Epicenter of Demonic Activity. Meg Ryan er oppe i blandingen også i en av hennes første roller.

Filmen avviker litt fra de tidligere Amityville-formlene ved å ha det onde bevegelsen utenfor huset og følge familiemedlemmene. Dessverre lider det av noen av de verste pacingene noensinne i en horrorfilm. Direktør Richard Fleischer (Mr. Majestyk) hadde null horror erfaring å gå inn i filmen og det viser. Selve huset er knapt brukt bortsett fra kjelleren. Fleischer ble valgt fordi han tidligere hadde gjort en 3-D-film: 1953s Rodeo Film Arena.

Den eneste adeptnheten han demonstrerer med teknologien, er å kaste skit på kameraet, som uten tvil er alt det ble brukt til igjen da. Det er en skam at han ikke ser ut til å vise noen interesse i å lage en skrekkfilm. Hes en stor regissør som gikk på å gjøre Conan the Destroyer og Red Sonja. Horror bare var hans bag, antar jeg.

Amityville gru samling versjon

MGM har virkelig gjort en innsats med The Amityville Horror. Bildet for et lavt budsjett 26 år gammel film er utmerket. Filmen er ganske mørkt bilde bilde med masse grått og svart. Overføringen håndterer dem ypperlig uten artefakter eller komprimeringsproblemer. Hudtoner er klare og ser veldig bra spesielt ettersom filmen har ganske mange nærbilder av skuespillerne. Jeg kunne ikke se noen print skade og MGM skryte på boksen av en ny HD overføring er vel fortjent.

Amityville II har en rimelig overføring, er bildet klart og farger, spesielt de røde (fra blod), er fri for flekker. Amityville II har igjen mange mørke scener og overførings håndtak dem ganske gode. Jeg kunne se noen gjenstander og totalt er det ganske fin overføring vurderer sin alder og lav-ish budsjett. På side 2 er en pan og scan-versjon, men hvorfor bry seg?

Amityville 3D, men ikke i 3D er presentert i den opprinnelige 2: 35: 1 anamorft presentasjon og for en lav-aktige billig filmutseende rimelig godt. De svarte er godt definert og bare av og til kunne jeg se noen print skade. Personlig til tider, følte jeg bildet var litt 'tåkete' og uklart. Dette tror jeg er feil av filmen blir vist 'flat' etter å ha blitt laget i 3D. Bildet har også en tendens til å dimme når det er en 3D-effekt på skjermen. Imidlertid vil verdens største digitale overføringen ikke stoppe det å være en haug av fullstendig vrøvl. Igjen, på den andre siden av platen er en meningsløs pan og scan-versjon.

Lyd

Nå er dette hvor jeg er imponert. Filmen ble opprinnelig skutt med en mono lydspor som er presentert som et eget spor på DVD. MGM har gjenskapt det i en enestående 5. Dolby Digital spor. Lalo Schrifin er haunting poengsum høres flott. Det er en svært skummel og foruroligende poengsum og høre den i fullverdig digital er ganske skremmende. Det er nok av torden sprekker på lydsporet, og disse er nøye gått rundt omgivelsene. LFE-kanalen kommer til spille et par ganger i filmen, for noen væreffekter. En spesiell effekt jeg likte var en spesiell scene der Margot Kidder kommer hjem med shopping og ute av syne kan du høre James Brolin chopping opp tre. Du hører effekten før du selv se tegnet, og dette er mest imponerende og veldig stemningsfulle.

Amityville II: besittelse er presentert i mono. Dialogen, lydeffekter og musikk kommer kryss godt i miksen, men det er en skam MGM ikke bruke 5. lyden som er tilgjengelig på britisk Region Free plate.

Amityville 3D har en 5. soundtrack som er klar og høres ganske bra. Vi får høre musikken i frontkanalene og dialog er klart. Omgivelsene er brukt for effekter og kommer over det ganske bra. Men som filmen er så kjedelig den beste lyden effekten vil trolig være lyden av dere snorking og waking deg opp!

Tillegg

Den respektive dokumentar om den opprinnelige filmen er interessant som det intervjuer Brolin og Kidder om filmens begynnelse, skyting og etterspill. Det er en skam at de ble intervjuet hver for seg, som både er engasjerende og fortelle gode historier om filmen. Det finnes også noen radioreklame og den opprinnelige filmens trailer. Filmen inneholder også en kommentar og innføring av Hans Holzer, forfatter og Amityville ekspert. Holzer forteller deg 'fakta' om saken, og sammenligner dem med filmens hendelser. Han deler også andre interessante fakta til deg, og hvis du er generelt interessert i den virkelige Amityville tilfelle, er det en fengslende kommentaren.

Det er ingen statister i det hele tatt på deler to og tre bortsett fra den enkelte filmens trailer på hver plate .. MGM, men har spart det beste til sist. På den fjerde plate, blir vi behandlet på to svært omfattende History Channel dokumentar basert på Defeo saken og haunting av huset. De har begge omfattende intervjuer med masse folk i forbindelse med saken, inkludert The Lutz familien selv. Til slutt har vi en første titt "på remake som er et par minutter lang og avslører svært lite. La oss håpe MGM gjøre en god dokumentar for remake DVD utgivelse i et par måneder.

Amityville Horror kassesett er en ekte handel. Det er en region 2 utgivelse av MGM for den første filmen, men for å få til et par ekstra pounds får du to andre filmer. Når det er sagt, er bare den første filmen virkelig et kvalitetsstykke DVD-produksjon. Jeg har alltid elsket originalen siden jeg så da jeg var barn og med MGMs respektfulle re-mastering, er det et viktig kjøp.

score

Den langforsinkede tiende avdraget i Amityville Horror-serien, "Amityville: Awakening," Flopped i sin en-dagers teatralske utgivelse, tjener bare $ 742 fra 10 kinoer i sin amerikanske utgivelse.

Etter flere års forsinkelse - filmen ble opprinnelig slated for utgivelse i januar 2015 - annonserte Weinstein-selskapet 21. september at filmen ville bli utgitt gratis på Google Play fra 12. oktober til november . 8, og at det bare ville vise seg i teatre 28. oktober, ifølge variasjon. DVD og Blu-ray for filmen er satt for utgivelse den 14. november

LibGuides det overnaturlige i Amerika 50 Ghost Stories fra 50 statene New York

Fungerer basert på Amityville haunting. Helt det samme Wikipedia. Bare bedre..

Amityville oppvåkningen