En av de viktigste gleden av tidsreiser undersjanger er strengt mekanisk: det handler om hvordan ikke-lineære tegn lar skaperne dekonstruere en standard fortelling, bringe ulike segmenter av historien sammen på uventede måter. Bygg-orienterte filmer som Timecrimes eller predestinasjon rykke rekkefølgen av brikkene på skjermen, til agn seerne gjette hvorfor visse ting skjer, og deretter sakte passer disse bitene sammen til en oppsiktsvekkende helhet.

Men det samme kan gjøres i filmer uten tidsreiser, som Memento, der publikum bare får historien ute av drift. En mer spesifikk og unik glede av tidsreisehistorier er måten de kan ta en av humanitys sjef Bugaboos: Måten valg, en gang gjorde, kan være uoppredd. En del av grunnen til science fiction-forfattere har vært besatt med tidsreiser så lenge er fordi det lar folk leve ut en fantasi om å være i stand til å fikse det siste med perfekt ettertid, tar rygg valg og lage nye - forhåpentligvis bedre seg, men ofte entertainingly verre seg. Det er variasjoner på sjangeren, men oftere enn ikke, tidsreisehistorier omfavne fantasy av gjør-over, angre-tasten på livet.

Netflixs ny thriller I skyggen av månen treffer begge disse knappene: dens konstruert som et puslespill for seerne å låse opp (skjønt, som mange mysterier, bedrager det ved å la noen viktige ledetråder utenfor skjermen), og den spiller med drømmen om å være i stand til å fikse det siste og avverge stede. Det gjør begge disse tingene litt klønete, men for fans som allerede liker hvordan sjanger fungerer, og føler seg mer utfordret enn frustrert over utsiktene til å vente på en historie å falle på plass, det gjør det gir en følelse av omfang som mest tid reisehistorier ikke.

hva er sjangeren?

Science fiction. Teknologien som gjør at filmene åpnings forbrytelser isnt umiddelbart innlysende, men nesten umiddelbart klart at det er umulig med dagens standarder. Det er den type film der publikum vil være langt foran hovedpersonene, rett og slett fordi de anerkjenner trope og Arent investert i å nekte tidsreise som et alternativ. Sin som en zombie film der hovedpersonene holder å si Men zombier Arent ekte! Uansett hvor mange gange, stønn, råtnende skrotter de står overfor.

Hva skjer?

I 1988 Philadelphia slo politimann Tommy Lockhart (Boyd Holbrook) er i en overgangspunkt i livet: kona er høygravid, og han er ganske sikker på at han er på cusp av å bli forfremmet til etterforsker. Hans døtre ankomsten har ham engstelig, men fordi så lenge han er fast på natten skift, HMS ute av sync med sin kone Katie (Rachel Keller). Så når folk begynner å slippe døde etter merkelige forhold, presser han seg videre inn i etterforskningen enn hans rang warrants, i håp om å bevise sine detektivferdigheter. Det pushiness irriterer seg mer avslappet partner, Winston Maddox (Bokeem Woodbine), og hans sjef og bror-i-loven, Detective Holt (Michael C. Hall).

Men Tommys aggressive utfall for involvering sett ham for et nært møte med drapsmannen, som åpenbarer ting hun burde vite om ham. Det setter også ham opp for å undersøke når folk begynner å dø under identiske omstendigheter nøyaktig ni år senere. Innen den tid, HMS en detektiv, Holt er en politiløytnant, og livet er forskjellig for alle. Sine enda mer radikalt forskjellige ni år etter det, der poenget, har Tommy utledet mønsteret bak drapene, selv om ingen tror hans rants om tidsreiser.

Hva er det egentlig dreier seg om

Det er mer eller mindre om du ville gå tilbake i tid og drepe babyen Hitler? etisk conundrum. Hvis dette var en mindre kjøttfull film som ble mer viet til å utforske ideer det presenterer, kan det sette av en viktig samtale om balansen av en menneskeliv mot tusener og etikk å ta liv for å redde dem. Men i skyggen av månen behandler dette spørsmålet like lett svarte og ikke verdt å utforske. Av med baby Hitlers hode!

Er det bra

?

Det har sine betydelige styrke. Den største en er måten dens konstruksjon lar publikum se formen av hva som kommer, men ikke detaljene. Filmer som åpner skudd av en ødelagt kontorbygning, ukontrollert branner, utbredt skade, og en tilsynelatende øde sentrum i 2024 Philadelphia gir hele filmen et godt press. Tommy har en frist og et begrenset antall niårige hopp før katastrofe slår, men han er ikke klar over at hes barreling mot en grusom fremtid. Det er et fint fortellende trick som er ment å sette publikum på kanten da de teller ned årene mot katastrofe.

Men den andre fristen er enda mer overbevisende: Når filmen beveger seg fremover, er Tommy synlig aldring og desintegrering under presset av en trussel, andre mennesker fortsetter å avvise. Hver niårig gap gir Philadelphias politistyrke en sjanse til å glemme den forrige bølgen av dødsfall og fortsette, og Tommy ser ut som en psykopat for å klamre seg til hans konspirasjonsteorier for så lenge.

Det er klart tidlig på at historien vil sjekke inn på Tommy hvert ni år til han endelig løser mysteriet eller dør som prøver. Og så tar filmskapere hver fordel av det oppsettet. Tommys Livet går ikke slik han planla, og en av filmene bedre tenkte er måten regissør Jim Mickle (vi er hva vi er) og forfattere Gregory Weidman og Geoffrey Tock lar publikum fylle hullene mellom segmenter for seg selv, tegne deres egne konklusjoner om Tragedies of Tommys liv.

I den forstanden, ender av månens skygge, slutter å spille inn i noen av de naturlige menneskelige tragediene i generasjons prosjekter som Richard Linklaters Boyhood, en kommende historie som er filmet i løpet av 12 år, eller Michael Apteds 7 up dokumentar serie, som sjekker inn på samme gruppe av briter hvert syv år for å se hvordan deres liv kommer sammen. (Den nyeste avdrag, 63 opp, debuterte på britisk tv tidligere i 2019.) Som skyggen av måneskyggen sporer Tap, det begynner å føle seg som en titt på hvordan folk alder, hvor raskt tiden kommer bort fra oss, og hvordan vi ofrer Mulige deler av våre liv med hver prioritet vi setter.

Men andre aspekter av filmen arent så sterk eller godt vurdert. Theres en sideplot som involverer en forsker som dukker opp i Tommys-distriktet med en håndfull notater og litt babble om månen, som forklarer både filmtittelen og de niårige hullene. Men karakteren føles aldri spesielt integrert med historien, og både hans informasjon og hans senere beslutninger føler seg som den verste slags science fiction pulp plot spackle. Naturen til dødsfallene øker mange spørsmål som i stor grad må besvares med enten fordi det er praktisk for plottet eller fordi det gir kule visuals. Den avsluttende avslutningen er over toppen både i sin latterlige patness og i sitt forsinkede forsøk på å gnist store, myke følelser i en film som aldri setter publikum opp for å føle dem.

Filmen avsluttes med en stemme-over som synes som er rettet mot å svinge hele prosjektet til en mye mer gjennomtenkt film om konsekvenser og tilkobling enn det egentlig er. Så lenge moonens skygge stikker til handlingssekvenser og smerter i sin isolerte hovedperson, er det en tett sårt thriller med et overraskende spekulativt element. Men hvert forsøk på å nå utenfor boksen føles halvhjertet og frustrerende ubegrunnet. Det er som en liten film som prøver å være større, uten nok hjerte eller struktur for å sikkerhetskopiere de større ambisjonene.

Hva skal det bli vurdert?

Kredittdirektør Sara Colangelo og Writer Max Borenstein (Basing hans manuskript på Ken Feinbergs 2007 Memoir) for å bokstavelig talt finne hjertet i sentrum av historien. Og til Keaton, som sakte og bevisst finner den rene menneskelige verdigheten i en profesjonell innført til i utgangspunktet knuste tall. Hvor mye er et liv som faktisk er verdt, spør filmen til slutt.

Keaton spiller Feinberg, en mann som med hans Longtime Associate Camille Biros (en fantastisk Ryan) har gjort denne typen arbeid for andre katastrofer, og fortsetter faktisk å gjøre det til denne dagen. Men i å bli brakt inn av George W. Bush-administrasjonen for å skape et fond som ville være rettferdig kompensere for ofrene og de første respondentene på 9/11 basert på lønn, nettoverdi, familier og andre hensyn, gikk Feinberg til en pulverkegg av rå følelser og mange veikryss.

Få de nødvendige tallene som trengs for å utløse fondet i omtrent to pluss år han er gitt, er et enormt og tilsynelatende umulig fjell å klatre, men denne historien vil få deg til å juble som om du ser på en steinete film . Det faktum at det gjør at du føler deg bedre for å være et menneske i slutten, er hvorfor for meg er det en av de beste bildene av 2021 (selv om det faktisk ble først sett i begynnelsen av 2020).

Keaton er undervurdert og autentiske hele, noe av en uventet og stille helten som bare fortsetter å plugge sammen uansett hvor mørkt utsiktene til å lykkes bli. Ryan ypperlig utfyller ham, og Tucci, så bra i alt, er spesielt fin som Wolf. Alle disse tegnene er basert direkte på de virkelige menneskene som er involvert i denne sanne historien, mens familiemedlemmer (inkludert Benantis hjerteskjærende turn) og andre ofrene er kompositter trukket fra de faktiske historier Feinberg forteller i sin bok. Navnene er endret, men de faktiske forhold hele skjedde. Det Borenstein var i stand til å pakke så mye spenning i fortellingen av alt her, hjulpet av ekspert retning fra Colangelo, er noe av et mirakel i seg selv. Verdt er vel verdt tiden din.

Amazon debut i videospill industrien kan bare gå ned som en av de verste spillet lanseres i historien som seierherre over CD Projekt er feilslått Cyberpunk 2077 lanseringen. Dette følger etter den etterlengtede (og lang ettertraktet) utgivelsen av den nye verden MMO igjen tusenvis av ivrige spillere venter i tilsynelatende endeløse køer og ute av stand til å spille spillet.

Hva kan bare beskrives som en fullstendig katastrofe bedt tusenvis av misfornøyde spillere å bombardere den nye verden Steam side med et utvalg av negative vurderinger (og memes). Spørsmålet mange spillere spør er: hva er årsaken til disse lange køen ganger uansett, og hva spillerne sier

Ny verden blir gjennomgang bombet over lange køen ganger

Ifølge flere brukerkontoer, Amazons "geni idé" for å gjøre separate lanseringen ganger for hver region og har en global lås på karakter navn har tvunget flere spillere å strømmer til naboserver regioner for å sikre sine karakter navn. Dette til slutt resulterte i en over opphopning av spillerne i kø for å bli med serveren.

Følgelig Amazon har også bottlenecked egne spilleservere ved å begrense server slisser til bare 2000 brukere. "1. billion-dollar selskap med potet servere. Refundert dette søppel umiddelbart," en Steam brukeren skrev i sin anmeldelse. En annen bruker skrev: "Største server-hosting selskapet i verden, og de cap serverne på 2000"

Andre ønsker å være New World spillere fant det vanskelig å forstå hvordan Amazon, et selskap som er uten tvil verdens ledende innen cloud computing plass, klarte ikke å passende serverkapasitet tilstrekkelig for sitt eget spill.

"Amazon eier AWS [Amazon webservere] den største serverfarm i verden [og] de vert Netflix, Facebook, Twitter og Twitch et de kan ikke spare nok serverkapasitet til å lansere deres flaggskip spillet. . Svært skuffet ", en sa. Mange andre vurderinger gjengjeldt denne følelsen.

New World spillere som har klart å komme seg gjennom køen og inn i spillet har også rapportert forbigående tilkoblingsproblemer, noe som resulterer i dem å koble fra spillet (og senere rejoining køen).

Amazon "jobbe hardt" å ta opp nye Verdens lang kø ganger

Takk yu alle for den enorme lanseringsdagen støtte! Vi er klar over innloggings køer og serverproblemer, teamet jobber hardt for å få dem opp og få alle inn og spille! Takk for din tålmodighet.

Selv om det er for øyeblikket ingen vei rundt det serverproblemer eller påloggings køer i New World, er det i hvert fall betryggende å vite at de jobber med en potensiell løsning. Vi skal sørge for å holde deg oppdatert om den videre utviklingen rundt dette problemet.

Hvordan Hulu og Netflix sammenligne i pris

En annen bonus hvis du går med Hulu: du kan få den ultimate underholdningspakke med Hulu, som legger ESPN +, og Disney +. Få alle tre tjenester for $ 12. 9- $ ​​18. 9 per måned og spare penger på alle tre tjenestene.

Hvis du velger Netflixs Standard eller Premium plan, vil du se alt innholdet ditt i HD (High Definition). Vi vet at vi liker å se Dave Chappelles komedie specials i HD så det føles som satt i salen.

Har Hulu eller Netflix har bedre innhold

?

Hvis du trodde ser Godzilla og King Kong kampen for global super-monster overlegenhet ble episk, vent til du ser de to filmene i Sara Colangelos Verdt hertug det ut. På den ene siden er dette virkelige 9/11 drama en triumf av den menneskelige ånd, og på den annen side er det en triumf for selskaper som overbeviser familiene til 9/11 ofre for å fravike sin rett til juridisk bruk i et desperat forsøk å veasel seg ut av å bli saksøkt.

Verdien forteller historien om advokat Kenneth Feinberg, spilte med en alvorlig, drawling Austerity av Michael Keaton. I høyskolekurset lærer han at Feinberg inviterer sine studenter til å tenke på spørsmålet, hva er livet verdt? - Men ikke i vanlig filosofisk forstand. Hes spør sin klasse for å engasjere seg i en vanskelig lovlig konferanse som kommer opp altfor ofte: I tilfelle av urettferdig død, hvordan bestemmer en advokat hvor mye penger ofrene familien skyldes?

Popculture kjærlighetshistorier To for Tom Petty

Tom Petty Rock n Roll Guardian er den første intimt portrett av en av bergarter mest varige tall. Sanger som American Girl, The Waiting og jeg Wont Back Down har rørt mennesker fra alle samfunnslag, fordi han sunget om hva han visste kjærlighet vunnet, kjærlighet tapt og motgang overcome.Tom Pettys predisposisjon for å finne problemer ble alltid matchet av hans stålvilje til overvinne den. Etter vaklende begynnelse med sitt første band, Tom Petty styrte seg gjennom konkurs, drama og personlige tap, inkludert drapet på hans bandkolleger Roy Orbison, George Harrison og Heartbreakers bassist Howie Epstein å smi en varig innflytelse på verden, og solgte mer enn 80 millioner poster over hele verden. I kjølvannet av hans død, denne fest Omnibus Enhanced Edition har nå kuratert Spotify spillelister av hans tidlige påvirkninger, hans samarbeid og hans største sanger. I tillegg en interaktiv digital tidslinje av livet hans diagrammer hans usikker sti med videoopptak av intervjuer, live opptredener og more.Born for sent til å være i forkant av rock n roll første gangen, har han likevel vist seg en virkelig minneverdig keeper av flamme. Dette er hans bemerkelsesverdige historien ....

Velkommen til maskinen Lyrics Queensrche

Du kan kalle dem Monkeywrench Gang of the Nanotech Age. Derrick Jensen og George Draffan tar ned Data Mining Industry, en konvertert sinn om gangen. I møte med RFID-sjetonger, er forbrukersporingsstrategier og ulovlig regjeringens wiretapping, Jensen og Draffan er fast bestemt på å vise forbrukerne å kjempe tilbake mot regjeringen og industrien til å gjenvinne sine rettigheter, deres personvern og deres menneskehet. I sin nye bok, velkommen til maskinvitenskap, overvåkning, og kontrollkulturen, tar Jensen og Draffan et nyutnitting på hvordan teknologien brukes som maskin, for å kontrollere oss og vårt miljø. Deres resultater er oppsiktsvekkende. Hvis utsiktene til evigvarende overvåkning og psykologisk krigføring alarmerer deg, er du ikke alene. De fleste ville bli forstyrret hvis du fortalte dem at alt fra butikkene sine til deres offentlige transittrider blir registrert og arkivert for regjering eller bedriftsadgang. Men oftere enn ikke, gjør den glatte, stille rensligheten i operasjonen maskinen til den vestlige sivilisasjonen å gå ubemerket. I hjertelig til maskinen trekker Jensen og Draffan vår oppmerksomhet tilbake til sin uhyggelige, vedvarende hvite støy og tar et kaldt, hardt, menneskelig titt på de kulturelle forholdene som har ført oss til alle, men overgir seg til sin hum. Jensen og Draffan, som samlet seg i 2003 for å avsløre industriell korrupsjon og ødeleggelse i merkelig som krig det globale angrepet på skogene, er tilbake for å avsløre både den skremmende omfanget av overvåkning i dag og vår kjølingstilstand til tapet av alt fra forbrukerens personvern til sivile friheter. I dette tidlig og viktige nye samarbeidet tar Jensen og Draffa alle aspekter av kontrollkultur alt fra regjeringens politikk med total informasjonsbevissthet til en forstyrrende ny teknologi der soldater kan få medisin for å hindre at de føler seg frykt. De skriver om farmasøytisk emballasje som rapporterer forbrukerinformasjon, som deretter brukes til å sende målrettede narkotikaannonser direkte til TVen din..

© 2022 July | Ultimate Classic Rock