Amityville The Awakening 2017 Film Review

Produksjonsverdier er gode og konsistente med teatralske utgivelser for denne typen film. Det var ingen nakenhet, og svært lite bane. Filmen var ikke skummelt, i seg selv, men hadde en anstendig tomt så vel som flere scener som kan skremme en seer eller få dem til å hoppe i sitt sete. Filmen er ikke typen for å vinne noen priser for originalitet eller overlegne skuespillere / spesialeffekter, men det er en anstendig film å se, spesielt på den nåværende Amazon Prime Streaming Price Point.

På en side notat Jeg vil gjerne vite hvorfor filmen, laget i 2014, ble ikke utgitt til nå. Studio er generelt bare bare tilbake filmer hvis de anser dem veldig dårlige og / eller det er en slags kontraktlig tvist med noen person eller enhet. Filmen fortjente bedre behandling, og definitivt hadde noen appell når det gjelder noen potensielle etterfølgere.

Hva skjedde med denne filmen? I 2014 eller tidlig i 2015 husker jeg å se en lovende trailer. Jeg er en stor fan av Amityville legenden. Amityville Horror er en av mine favoritt horror filmer. Etter den tredje filmen utgitt tidlig på 1980-tallet falt serien fra hverandre. Det er noen mange forskjellige filmer med Amityville i tittelen, jeg mener at de selv lagde filmer utenfor det ikoniske huset. De ville fortsette å bruke, relikvier fra huset og si at disse relikviene var hjemsøkt. Det var en klokke i Amityville 1992 og til og med et speil i en annen film. I 2005 var det på tide for en remake ... som er forferdelig.

En desperat enslig mor beveger seg med sine tre barn inn i det beryktede, tilsynelatende hjemsøkt, virkelige Amityville House for å prøve å bruke sine mørke krefter for å kurere sin comatose sønn. Ting går forferdelig feil.

Mine problemer med denne filmen var for det meste hvor gjennomsnittlig det er. Det var hyggelig å se det ikoniske 112 Ocean Ave House i Amityville, New York tilbake på den store skjermen eller på TV-skjermen min, antar jeg. Men det var bare ok. Det er langt bedre enn noe som har kommet i over 20 år for Amityville-serien. Jeg vil være ærlig, jeg likte Amityville 1992 det er på tide, bokstavelig talt om klokken. Selv utover det var det det beste forsøket på en Amityville-film siden Amityville 3D fra 1983, så 34 år, WOW.

Filmen ble opprinnelig planlagt for utgivelse 2. januar 2015. Men i september 2014 ble den fjernet fra tidsplanen. I mai 2015 ble det annonsert at filmen ville bli utgitt 15. april 2016. Hen Filmyard Holdings solgte Miramax til Bein Media Group 2. mars 2016, Miramax var ikke lenger produksjonsfirmaet i Amityville: oppvåkningen. Det ble satt til å bli utgitt 1. april 2016, men ble forsinket på grunn av test screening svar og gitt lanseringsdatoen til 6. januar 2017. Den 16. desember 2016, bare uker unna filmene 6 januar utgivelsesdato, filmens ble igjen presset tilbake, denne gangen til 30. juni 2017, Det ble til slutt fjernet fra der også. I september 2017 ble det annonsert at det ville bli utgitt i utvalgte kinoer i USA på 28 oktober 2017, og gratis på Google Play fra 12. oktober til november 8, 2017.

Amityville: The Awakening blu-ray, videokvalitet

Amityville: oppvåkningen er presentert på Blu-ray takket Lionsgate Filmer med et AVC-kodet 1080p overføring i 2. 5: 1. IMDb listene Canon-500 som har blitt benyttet, og resultatene er vanligvis meget skarpe og godt detaljert når lysforholdene tillater. Dessverre, store deler av denne filmen spille ut i enten nærheten av mørket eller (til tider) faktisk fullstendig mørke, og som sådan detaljnivået er ganske variabel. Noen av de mørkeste stunder har nesten ingen skygge definisjon, kanskje ved design. Pent tent og ofte lyse og selv sommerlig utendørs materialet faktisk spretter ganske bra, med verdig skarphet og presisjon, og vanligvis svært høye nivåer av fine detaljer. Paletten er litt trist å se, spesielt i noen av de innvendige scener.

Amityville: oppvåkningen blu-ray, lydkvalitet

Amityville: The Awakening har en ganske robust DTS-HD Master Audio 5. Spor, en som kombinerer forventede startvirkninger med mer nyansert plassering av omgivende miljølyder som tilbyr til tider svært stemningsfulle og skumle rekreasjoner av ting som går støt (og andre lyder) om natten. Det er noen god differensiering i forhold til de mer klosterte miljøene inne i huset og flere utenfor scener som også benyttes. Dialog, poengsum og effekter er alle gjort rent og godt prioritert på dette problemfritt spor.

lignende titler foreslått av medlemmer

Lionsgate Home Entertainment har offisielt annonsert at det vil frigjøre på Blu-ray David Bruckner's Horror Thriller Amityville: The Awakening (2016), Starring Bella Thorne, Jennifer Jason Leigh, Cameron Monaghan, Kurtwood Smith, og Thomas Mann . Utgivelsen .

filmdiskusjoner

Amityville: The Awakening er den nyeste filmen inspirert av Amityville Haunting, men til tross for en stor cast, er det uten tvil den kjedelige delen av gjengen. Den opprinnelige Amityville Horror var basert på boken med samme navn av forfatter Jay Anson, som forteller den antatte haunting opplevd av Lutz-familien i løpet av sin tid i Amityville-huset. Lutz flyttet inn i huset etter en mann som heter Ronald Defeo JR Shot og drepte hele familien der et år før. Etter at boken ble en bestselger, ble det tilpasset seg til 1979-filmen, med Starring James Brolin og Margot Kidder (Superman). Amityville Horror var en stor hit og en prequel fulgt i 1982.

Amityville II: Besittelsen som er påstråret for å fortelle historien om mordene som fant sted før den opprinnelige filmen, men oppfølgeren endret familienavnet til Montelli. Mens ikke så nær så vellykket, anses oppfølgeren nå en kult horrorfilm for sine forestillinger og forstyrrende temaer. Amityville 3-D innbetalt i den kortvarige 3D-blekten i tiden, som også inkluderte kjever 3-D, og ​​inneholdt en tidlig rolle for Meg Ryan. Det har vært et nesten utallig antall etterfølgere og DTV-horror-filmer som har brukt Amityville som inspirasjon siden da, inkludert 2005-remake med Ryan Reynolds (Deadpool) og 2011s funnet filmfilm Amityville Haunting.

Selv Conjuring 2 inneholdt en sekvens satt i Amityville House. Amityville: The Awakening er den nyeste teatralske utgivelsen basert på den beryktede haunting, som forsøkte noe om en omstart. Historien finner en familie som beveger seg inn i huset, inkludert tenåringsbelle (Bella Thorne) og hennes hjerne-døde tvilleder James (Cameron Monaghan, Gotham). Filmen legger til en mild smart berøring i at alle tidligere AMITYVILLE-filmer eksisterer i historien, og Belle ser selv den opprinnelige 1979-filmen for å hente på husets historie.

Huset begynner snart å ta i besittelse av James som er noe hans mor, spilt av Jennifer Jason Leigh (den hatefulle åtte), synes velkommen. Amityville: The Awakening kan ha en mildt spennende premiss, men som så mange av de tidligere Amityville-filmene, er det slags kjedelig. Det stoler på hopp skremmer og spooky drømmer for mye av sine kulderystelser, og mens det har en overraskende god kast, faller dramaet flatt. Den bak-the-scenes historien om Amityville: Awakening er nesten mer interessant siden det ble skutt i 2014, og når det var gjennom om lag fem utgivelsesdato før de mottok et begrenset teatralsk trykk i 2017.

Filmen gjennomgikk også reshoots og ble re-redigert fra en R til en PG-13. Amityville: The Awakening er ikke den verste oppføringen i serie, men det er for generisk å virkelig forlate mye av et inntrykk heller. I det minste noen av de rett til videooppføringer som Amityville 1992: Det handler om tid - om en hjemsøkt klokke fra Amityville House - hadde noe gal, over de øverste setpieces for å sette dem fra hverandre. Amityville: The Awakening, på den annen side, kom og gikk så fort, det er allerede glemt.

Det er uttalt Paw-Rick, ikke Pad-Raig. Nå er det ute av veien, en kort introduksjon. Padraig har skrevet om film på nettet siden 2012, da en venn spurte om hedde liker å bidra med en og annen gjennomgang eller funksjon til deres nettsted. En deltidshobby blomstrer snart inn i en karriere da han oppdaget at han virkelig elsket å skrive om filmer, TV og videospill - han selv (uten tvil) hadde en liten talent for det. Han har skrevet ord for Den av Geek, Collider, The Irish Times og Screen Rant gjennom årene, og kan diskutere alt fra MCU - hvor Hawkeye er helt klart den beste karakter - til de mest obskure kult b-film perle, og hans varme tar ofte krever varmebestandig hansker for å håndtere. Han er super moderne også, så hans favorittfilmer inkluderer Jaws, Die Hard, The Thing, Ghostbusters og Batman. Han kan bli funnet som i_Padds på Twitter gjøre dårlige ordspill.

Når en alenemor (Jennifer Jason Leigh) og hennes tre barn - eldste søster Belle (Bella Thorne), hennes komatøs tvillingbror James (Cameron Monaghan) og lillesøster Julie (Mckenna Grace) - flytt inn i en nytt hus, en rekke skumle fenomener begynner å skje. Snart innser Belle stedet de bor i er faktisk den beryktede Amityville huset.

I en av scenene i Amityville: The Awakening, går filmen meta når Terrence (Thomas Mann) ba sine to andre klassekamerater, Belle (Bella Thorne) og Marissa (Taylor Spreitler) til å velge mellom å se på DVD av 1979 opprinnelige Amityville Horror, 1982 prequel Amityville II: besittelse eller 2005 remake. De, selvfølgelig, hoppet over remake og så den opprinnelige stedet. Vel, du vet hva kritikere og seere alltid sagt om å gjenskape / restarte en horror klassiker: Den originale er alltid den beste.

Men ironisk nok, Amityville: The Awakening en remake selv. En remake som i utgangspunktet skutt seg selv i foten ... fordi det er sjokkerende kjedelig. Så kjedelig at det gjør meg lurer på hvorfor studio engang gidder å remake Amityville Horror igjen? 2005-versjonen, som spilte Ryan Reynolds og Melissa George, var allerede anstendig nok. Denne såkalte moderne vekkelse, men føles som en av de trege rett på video skrekk cheapies som brukes til å eksistere i løpet av 80- og 90-tallet.

Til tross for støping veteran skuespilleren Jennifer Jason Leigh som en av hovedrollene, hun er bortkastet i sin rolle som en enslig mor med en mystisk hensikt. Bella Thorne synes tapt i denne filmen som Khalfoun er mer interessert i å utnytte sin notorisk real-life bad-girl image utseende med distraherende goth sminke og skimpy klær enn henne opptre. Cameron Monaghan, som fremstår som den besatte antagonist sent i filmen, verken skremmende eller truende.

I Amityville: The Awakening, Belle (Bella Thorne) og hennes familie flytter inn i et nytt hus, men når merkelige fenomener begynner å skje i huset, begynner Belle å mistenke moren (Jennifer Jason Leigh) isn 't fortelle henne alt. Hun innser snart at de nettopp flyttet inn i den beryktede Amityville huset.

Ok, byen gjorde samtalen, men youd tror noen derfra ville be filmskapere til å finne en annen by for å gjøre skrekkfilmer om. Var oppe i den doble sifre av filmer som er laget som er knyttet til Amityville Horror huset. Denne nye filmen (ny være en ustabil adjektiv ettersom det har blitt holdt tilbake mange ganger siden det var opprinnelig å bli utgitt i 2015) føles som et forsøk på å injisere nytt liv inn i en veldig sliten franchise. Gitt noen av massivt kjedelig kalkuner som brukte Amityville krok, denne tittelen, dessverre, kan inspirere enda flere filmer om huset og DeFeo arven.

Etter å ha blitt minnet om de tragiske skytingen av DeFeo familien i 1974 gjennom biter av hva ligne både reelle og laget opptak fra den tiden, møter vi familien beveger seg i 40 år etter den opprinnelige drapene.

Vi har Mamma, hvis navn er Joan, spilt av Jennifer Jason Leigh. Ill innrømme å ha en nesten 35 år gammel forelsket i denne kvinnen. Jeg falt for henne under min første visning av Fast Times at Ridgemont High. Jeg har hatt henne i mange gode filmer gjennom årene. Nå tar hun biroller. Her spiller hun en mor som har gitt alt for sine barn. Vel, en av hennes barn får mer hensyn enn de andre, men ikke en gang fikk jeg høre, mamma alltid likt deg bedre, så det er en klisjé unngås.

Neste opp, har vi # 1 sønn James. Han er en hjernedød vridd husk at Joan holder i live med en ganske omfattende livs støttesystem med masse slanger, lyse skjermer, og jeg sverger, en maskin som går Ping! Cameron Monaghan spiller James. Han ikke kommer til å gjøre mye annet enn å bruke øynene til å se sint eller skremt ettersom kroppen blir mer vridd enn en pretzel. Kudos til makeup team for å gjøre sin forvridd kropp ser smertefullt.

Etter det møtes Belle, spilt av Bella Thorne. Jeg kan ikke si om hun er en god skuespiller gitt en dårlig rolle, eller om hun bare isnt så stor generelt. Belle viser to og et halvt uttrykk: pissy, forvirret, og et trist utseende som kombinerer pissy og forvirret. Mellom de begrensede uttrykkene, hennes fiendtlige holdning til nesten alle, og hennes for det meste stygge, utdaterte antrekk, kan du finne deg selv som ønsker å slå henne mange ganger under filmen.

Da har vi søte - likevel vaguelt odde juliet, spilt av McKenna Grace. Hun har flere uttrykk enn resten av familien. Kanskje skallet ned til to eller tre grunnleggende uttrykk som hun blir eldre. Men ja, shes der som en plottanordning for å gjøre hjertet ditt smelte når du kaster et uskyldig barn eller for å rampe opp spenningen når det er dårlige ting peker i sin retning.

De bosetter seg i det beryktede Amityville House. Cue familien hunden som indikerer at noe ikke er helt riktig med huset, men hundene handlinger er selvfølgelig ignorert. Inkluder noen få biter av misdirected oppmerksomhet i et forsøk på å skape noen lave nivå hopp skraver, og Jennifer Morrison i en helt bortkastet rolle som Joans støttende søster, og du har da den første tredjedel av filmen.

Hvordan har intelligens testing endret seg gjennom historien

Av Stephanie C. svart. referee Paper.

Horror Films av 1980-tallet

John Kenneth Muir er tilbake denne gangen, slår forfatteren av den kritikerroste Horror Films av 1970 sin oppmerksomhet mot 300 filmer fra 1980-tallet. Fra skrekkFranchiSing som fredag ​​den 13. og Hellraiser til uklarheter som barn og Boogens, er Muir vår informativ guide. Muir introduserer omfanget av de tiårene grusomheter, og tilbyr en historie som trekker paralleller mellom aktuelle hendelser og mareritt utfolder seg på kino monitorer. Hver av de 300 filmene er diskutert med detaljerte studiepoeng, et kort sammendrag, en kritisk kommentar, og der det er aktuelt, notater på filmer arven utover 80-tallet. Inkludert er også forfatterne rangering av de 15 beste skrekkfilmene på 80-tallet..

© 2022 December | Ultimate Classic Rock