AVForums

Den britiske horror-komedien Få duked! er mest sjarmerende som en tenåring hangout komedie, men det er ikke så minneverdig som en overfladisk aktuell anti-Brexit riff på de mest Dangerous Game. I Get duked !, en kvartett av tenåringsgutter vandringen gjennom det skotske høylandet, og er summarisk jaktet på sport ved et par maske sterk, renhet-besatt aristokrater. The Kids Are All Right, så det er heldigvis flere morsomme scener med alle fire tenåringer, selv om deres gruppe er ofte morsommere enn hva situasjons fare de er overfor.

Det, og en generell mangel på haster er de viktigste tingene som holder Get duked! tilbake fra å være så godt som det er lovende. Du trenger ikke å lese filmer presse notater å vite at manusforfatter / regissør Ninian Doffen prøvde å lage en politisk engasjert film som var mer moro enn didaktisk. Likevel, vel vitende om at Doffen føler vi trenger å gjøre protest filmer som ikke føler belærende bidrar til å forklare hvorfor Get duked! fungerer best når den minst alvorlige.

Doff heldigvis ikke kaster bort tid med å etablere (eller dispensering med) hans filmer med høy konsept premiss: en trio av Glaswegian ungdomsforbrytere dekan (Rian Gordon), DJ Beatroot (Juneja), og Duncan (Lewis Gribben ) -er tvunget til å foreta en miles lange schlep, mener jeg teambuilding gjennom det skotske høylandet med relativt rett-laced Ian (Samuel Bottomley), som håper å legge til mer padding til hans college søknad. Guttene kan bruke sine mobiltelefoner-Det er ingen mottakelse i det skotske høylandet-og er snart hjemsøkt av hertugen og hertuginnen (Eddie Izzard og Georgie Glen), et par generisk out-of-touch mordere som alle barna i disse dager denne, og renheten av den britiske blodlinjen som.

Få duked! er en sosial kommentar, du ser, men det er ikke veldig alvorlig om det, som Doffen notater. For eksempel: Duke og hertuginnen etablere deres sociopathic, The Wicker Man-tilstøtende paganisme med en ritualistisk auto-tune rap, som er sidestilt med ostentatiously DJ Beatroots støyende og forholdsvis engasjerende freestyling. Du kan også fortelle at Doffen er ned (dvs: opp) med DJ Beatroot og hans venner basert på filmer brautende bruk av hip-hop signaler fra Danny Brown og kjør Jewels: Aint det morsomt og legenden har det, henholdsvis. Begge låtene er stor-og Doffen gjorde lede den prisbelønte musikkvideoen til RtJs Kjærlighet Igjen-men bruker dem som ledemotiver til puff opp DJ Beatroot og vennene hans er den slags pandering som ber om å bli hånet med Gen Zs svar på mine generasjoner allerede datert Ok, Boomer og hvordan gjør du, andre barn? memes.

Ikke rart at Doffen hovedsakelig fokuserer på DJ Beatroot, en eksepsjonell protagonist definert av hans stormannsgalskap og ikke hans generelle ubrukelighet. DJ Beatroots selvbilde som fremtiden for hip hop er mest morsomt for måten han uforvarende definerer seg mot sine jevnaldrende, som når han skryte over å ha utført over hele Amerika, og Duncan refleksivt spør om det transnasjonale tur skjedd å falle sammen med sin familys siste tur til Disneyland. Theres også noen spilt ut, men av og til effektiv humor om DJ Beatroots bewildering rap navn-jeg kan ikke forestille en hyped opp publikum chan det-så vel som en hysterisk rutine om DJ Beatroots uventet bruk av ordet orientering.

spiller nå

Nesten umiddelbart, gjør The Wilds sin avhandling uttalelse kjent. Leah (Sarah Pidgeon), en ung kvinne som nettopp har overlevd en flystyrt og andre påfølgende grusomheter, taler til to tilsynelatende sympatiske menn undersøke den ekstreme traumer hun er bare oppleves. Og som den påfølgende montasje avslører fragmenter av ikke bare hennes liv, men livene til de andre som vi vil få vite mye mye bedre over disse 10 episodene, avslører Leah at ja, hun har nettopp vært gjennom en nær-døden-opplevelse ulikt noe hun hadde aldri forventet. Men, legger hun til, det var ikke sånn livet var alt som stor før ulykken. "Å være en tenåringsjente i normal-ass-Amerika -. Som var den virkelige levende helvete"

Det er en dristig uttalelse for et show som ikke krever noen subtilitet. Selv sin premiss er ikke en som plager med nyanse, noe som gjør det til en av de enkleste showene for å beskrive i det siste minnet: "Teen Girl Misted." Men mens premissene er lett å redusere ned til enkle vilkår, bygger Amazonas Prime Video Drama på det for å skape en virkelig vanedannende blanding av mysterium, drama, komedie og frykt. Det er mange kjente smaker i denne stuen laget av Creator Sarah Streicher og Executive Producer Amy B. Harris, men også noen krydret overraskelser - og kombinasjonen fungerer virkelig.

De åtte jentene, spilt av en cast av relative nykommere, representerer en bred sverger av kulturer og erfaringer, alle forenet av det faktum at det er nok at de sliter med under overflaten. Leah, vi kommer til å vite, har noen mørke hemmeligheter som lurker i sitt ødelagte hjerte. Tilsynelatende overfladisk Fatins (Sophia Ali) -familien er i ferd med å eksplodere. Rachel (Reign Edwards) Drømmer om gullmedaljer som en olympisk dykker, til tross for de følelsesmessige og fysiske kostnadene. Dot (Shannon Berry) kan være den tøffeste av gruppen, men hun er tøff av en grunn.

Alle disse tegnene og mer får en sjanse i spotlighten i sine egne breakout-episoder, fortalt i flashback mens hovedaksjonen utfolder seg: samlet av en lovet "Dawn of Eve" Kvinne Empowerment Retreat i Hawaii, Deres private flyfly går galt, og overlevende våkner bare offshore fra en øde øy, hvor de sliter med å overleve elementene med et begrenset antall ressurser. Selvfølgelig vil den virkelige utfordringen være for disse svært forskjellige menneskene å finne ut hvordan man skal jobbe sammen - spesielt mot en kraft som er større enn de vet er der ute.

Mens tapt tok seg tid i den første sesongen for å gjøre det klart hvor mange mysterier lurker på øya, fra begynnelsen, gjør villmene det klart at det er mye mer å gå her enn vi kanskje vet . Sentral med det er Gretchen Klein (Rachel Griffiths), arkitekten i hele denne opplevelsen, med sine egne problemer og komplikasjoner for å kjempe mot; Griffiths vet bare hvordan å leke inn i enigma av hennes karakter, samtidig som han holder henne menneskehet.

Dette kommer til å være en kort anmeldelse fordi wilds er et veldig hardt show å snakke om uten å komme inn i spoiler territorium - og stole på meg, du vil ikke bli bortskjemt for noe som skjer. Pacingen av de store avsløringene er en av de første sesongens sterkeste egenskaper, med mange uventede overraskelser som går bra utover det du kan forvente - ingen spoilere, men måten showet spiller med sine flere tidsrammer, er rett og slett mesterlige til tider. Noen ganger kan vendingene føle seg på randen av over-the-top, men det er sjelden mangel på klarhet som når en bestemt scene finner sted, og strukturen gir noen ekte gut-slag takket være kunnskapsrik redigering.

Og alt forblir jordet i et perspektiv på ungdomsengst som gjør det sjeldne tingen - ta det på alvor. Hver jentes historie er annerledes, men hver er forankret i å omfavne hvor ekte deres følelser er for dem, hvor forvirrende og hardt og for mye liv kan føles som i den alderen. Helvete, hvordan det fortsatt noen ganger føles. Kom for mysteriene, opphold for den røde følelsesmessige katarsene for å se på disse jentene skrik. Wilds er et helvete av en tur, og den eneste ulempen er at i disse usikre tider av produksjonen er en annen sesong ikke nødvendigvis garantert. Og det ville være ganske synd, fordi ikke bare gjør den endelige episoden i denne sesongen oss med mange spørsmål som skal besvares, men på det tidspunktet har vi fått vite disse jentene så godt, vi bryr oss virkelig hva som skjer med dem neste.

Liz Shannon Miller er en Los Angeles-basert forfatter og redaktør, og har snakket om tv på internett siden begynnelsen av Internett. Hun er for tiden senior TV Editor på Collider, og hennes arbeid har også blitt publisert av Vulture, Variety, The AV Club, Hollywood Reporter, IGN, The Verge og Thought Catalog. Hun er også en produsert dramatiker, en rekke podcaster, og et lager av "X-filer" trivia. Følg henne på Twitter på Lizlet.

Bart Weiss, grunnleggeren av Dallas Videofest, annonsert i løpet av sommeren at den 34. årlige mediefestivalen ville være den siste. Han sa at han følte at det var på tide å pensjonere den årlige filmen samlingen på grunn av det skiftende landskapet med media og tilgjengelighet av uavhengig TV og kino siden den første videofeste i 1986.

"Mye av det vi satte seg for å gjøre, var å se ting som er utenfor marginen, bare gå utover de første seks sidene på Netflix for å finne noe mer interessant, sier Weiss. "Akkurat nå på Netflix, Amazon Prime og Hulu, og absolutt på Criterion Channel, er ting som vi ville har vært interessant i å vise eller ting vi har vist."

Noen av festivalens stift spinoffs som Ernie Kovacs Achievement Award og Big D Mobile Phone Fest vil fortsette, men årets Videofest, som går fra 29-Oct september 3 at Dallas' Angelika Theater, vil være slutten. Her er en titt på noen av de mer interessante, taktrekk filmer og medieprosjekter du kan ta for siste gang.

På Divide, av Leah Galant og Maya Cueva Weiss kaller denne filmen "den viktigste film av årets festival", og det er ikke vanskelig å finne ut hvorfor fra beskrivelsen. Den forteller historien om tre Latinx mennesker i McAllen som kommer inn i hverandres liv på siste kvinneklinikk i stand til å tilby abort på U. .- Mexico grensen. Klinikken begynner å motta farlige trusler som pro-life krefter trakassere det daglig. De tre ledningene blir "tvunget til å ta beslutninger de aldri kunne ha forestilt seg," i henhold til Videofest nettstedet. På Divide var også en av de utvalgte dokumentarer på årets Tribeca Film Festival.

av Dream Chaser, av Rahim HandyRapper Lil Snupe historie er en som underholdningsindustrien vet alt for godt. Den protesjé av Meek Mill døde mens hans historie ble fremdeles skrevet når en drapsmann brått endte sitt liv i en alder av 18 år Snupe historie fra begynnelse fra spede begynnelse i Louisiana, til slutt signere med Dream Chaser etiketten for å bygge den type karriere at de fleste håper musikere bare kan drømme om å oppnå. Hans film forteller sin korte men etasjer livshistorie gjennom folk som kjente ham, og gjennom sin musikk.

Sannelig Texas meksikanske ved Adan Medrano The Lone Star State, spesielt sitt kjøkken, ble bygget av generasjoner av mennesker som kom fra langt utover sine grenser, men de ansvarlige for Texas' mat identitet ble skjøvet til side og tvang ut av business fordi hvem de var. Denne "road movie" tar en tur gjennom San Antonio, Corpus Christi og Browns å identifisere de rasistiske krefter som tok æren vekk fra folk som har gjort Texas meksikansk mat delen av begge steder identitet og kultur.

Cowboys: A Documentary portrett, ved Bud Force og John Lagmore Når noen ut-av-Towner vandrer her nede, en av de første tingene de er sikker på å spørre er "Hvor har alle cowboyene borte? " Denne helaftens dokumentar tar publikum for en tur med noen virkelige, moderne cowboyer til storfe rancher store og små over hele Amerika og tar sikte på å skille myten om den 10-gallon hat fra den virkelige livene til folk som fortsatt livnærer seg i en sal .

The Art of Directing: den siste episoden, ved Allan Holzman det ikke kan være en mer poetiske og apt screening for den endelige Videofest. Den siste filmen i Peabody og Emmy Award-vinnende regissøren fem-del-serien tar en siste titt på filmproduksjon prosessen fra visningen av regissørens stoler. Holzman endelige oppføring utforsker kunsten å styre gjennom noen av dagens moderne filmens mest unike og dyktig auteurer, slik som David Lynch og James Cameron og legendariske bidragsytere til lerretet som John Ford og Billy Wilder.

Verts

2021 Panasonic JZ1500 tilbud tilpasset profesjonell panel normalt på flaggskip, men uten lydplanken og oppover skyter høyttalere, gir entusiaster skjermen stil panel de har spurt etter. Så, utfører det som et flaggskip? La oss finne det ut!

Apple iphone pro og iphone pro max vurdering

En sterk blanding av Stephen King og ... andre, annerledes Stephen King, ny horror maestro, kommer Mike Flanagans helt original naturlig / religiøs frykt-spinner til Netflix en hel måned før Halloween. Timing.

Bowers & Wilkins d standmount høyttaler vurdering

OPPDATERT 28-Sep-2021: oktober ser det vanlige utvalget av familievennlige skumle fenomener (Disney +) kombinert med ekte skrekk og frysninger (Amazon Prime) som Halloween får sin årlige foten i døren for videostreaming tjenester og innholdsleverandører å gå tematisk mørkere.

Yamaha AVENTAGE rx-aa-mottakeren vurdering

Kinogjengere forbereder seg til å bli rystet (og rørt) en gang til, som Daniel Craig stirrer ned løpet av en pistol og forbereder for ikke tid til å dø. Cary Joji Fukunaga er mye forsinket spion thriller har av.

idk hvis jeg skal være i stand til å sove i kveld. Hollywood er ikke det eneste stedet hvor gode skrekkfilmer er laget. Studios fra hele verden har produsert, og fortsette å produsere, gode filmer som.

Bli med på flipboard-samfunnet

I 1981 reiste Yossi Ghinsberg, alle 21 år til Sør-Amerika med drømmer om eventyr. Han endte opp i La Paz, Bolivia hvor han befriended Marcus Stamm, en sveitsisk lærer og Kevin Gale, en amerikansk fotograf. Sammen satte de seg ut på en ekspedisjon i den ukjente Amazon-ledelsen av den mystiske Karl Ruprechter, en østerriksk mann som hevdet å ha kunnskap om skjult gull. Etter reiser i flere dager med lave forsyninger og flekkete nerver, ville de fire mennene skilt-Karl og Marcus gå mens Yossi og Kevin satt ut på elva i en flåte. Men som flåten nærmet en foss, mistet Yossi og Kevin kontrollen og ble skilt fra hverandre. Yossi tilbrakte tre uker strandet i jungelen uten forsyninger og liten mat før de ble reddet av et søkemisjon like før de var i ferd med å forlate håp.

Se traileren for bibelske Horror Lamb, kjøpt opp av A24 forkant av Cannes Video Bloody Disgusting

Fra Ex Machina til under huden for å Room, en stor del av A24 katalog Netflix, og disse er de beste filmene de har å tilby..

En av de mest spennende nye filmer av sommeren vil streame på ett sted i 4 timer bare