Hva så stor om Piper At The Gates Of Dawn

Francis Leslie J. (2015) The Piper ved Gates Dawn: kartlegge åndelige opplevelser Mole og Rattys på en vitenskapelig analyse av mystikk. Journal for studier av religiøs opplevelse, en (1). pp. 20-31.

Abstract

Kenneth Grahames mesterverk, Det suser i sivet, inneholder en klassisk beskrivelse av en religiøs opplevelse som Ratty og Mole komme ansikt til ansikt med The Piper at the Gates of Dawn. Dette kapittelet er basert på Happolds identifikasjon av syv karakteristika mystisk erfaring, som forsterkes av Francis-louden Mystical Orientering Scale, for å teste hvorvidt Rattys og Moles erfaring kan riktig klassifisert som en mystisk erfaring. Det argumenteres for at Ratty og Moles erfaring passerer testen av eksemplifiserer alle sju kjennetegn: ineffability, noesis, transiency, passivitet, bevissthet av enhet med alt, følelse av tidløshet, og sann ego.

Repository ansatte handlinger (krever innlogging)

Selv om formålet med papir var å dekonstruere visse stereotype sosiale og psykologiske egenskaper knyttet til unge pasienter med schizofreni, det interessante ting var at en fremtredende egenskap unnlatt å gi etter under sin forskning - et flertall av unge schizofreni pasienter som han kom over var alle sies å være tunge lyttere av musikk av Pink Floyd. Selv Bentall prøvde å avfeie dette som en påtvungen myte, tror det finnes forsøk fra diverse psykologer å gjennomføre seriøs vitenskapelig arbeid på dette oppnåelig og likevel svært unnvikende forekomst.

Pink Floyd var et unikt fenomen. Mellom 1967 og 1994, Floyd solgt mer enn 140 millioner eksemplarer av de 12 studioalbum at det slippes. Og likevel, gjennom sin lange og velstående historie innenfor den ellers media-sentriske pop / rock-industrien, forble bandets image svært immaterielle, noen ganger på grensen til det eteriske. Bare sjelden var bandmedlemmene sett eller hørt utenfor studioene. Trykk intervjuer og TV-opptredener var notorisk uvanlig og hvert Floyd medlem bevoktet hans privatliv besatt.

Dermed er det ikke overraskende at når det felles tema for skjulte visuelle og talebeskjeder på album oppstår, er Pink Floyd navn i ledelsen. De fleste av albumene er multi-lagdelt, så mye at det er også antatt at selv om en lytter til en Floyd album over en rekke år, vil han fortsette å oppdage nye nyanser i miksen.

Floyd ble dannet i 1967 under glans av eksperimentell psykedelisk musikk. Den første album, Piper på Gates of Dawn, ble beskrevet som en mørkere og skarpere versjon av Beatles' psykedelisk mesterverk Sergeant Peppers.

På Floyds andre album, 1968 s A Saucerful Of Secrets, lå en sang som heter Jugband Blues. Skrevet og sunget av bandets vokalist og tekstforfatter, Syd barrette, ble det bandets første (men uncanny) uttrykk for en av de mest fremtredende konseptuelle temaer at bandet ville stadig utforske hele sin karriere galskap.

Madness ble dermed den sentrale temaet for noen av de mest viktige Floyd versjoner. Etter plodding sammen og bære sitt varemerke plass-rock og psykedelisk musikk så langt som det kunne, Floyd leverte sin første magnum opus i form av 1973 Dark Side of the Moon, et album som hittil har solgt mer enn 40 millioner eksemplarer. Begynner med en heving lyden av et hjerteslag, ordene som innleder albumet er faktisk en lyd byte der en mann kan bli hørt si.

Piper ved porten til morgengry og UmmaGumma er søppel, jeg beklager, men de er

Nick Mason live band gjorde en flott jobb med å bringe deres pre-DSOTM materialet til livet. Det var første gang noen fra bandet hadde spilt Atom Heart Mother suite siden 1972, og jeg må si seeing som var enestående. Jeg anbefaler alle som elsker tidlig Floyd eller kanskje til og med er usikker om det å se dem hvis de noen gang gå tilbake på tur igjen.

Og hvorfor i helvete ikke hvor mye musikk jeg har hørt i hele mitt liv uansett? No offense tatt, men jeg må si jeg har en hard tid å ta innlegget ditt seriøst med disse spørsmålene. Når du ønsker å høre på et album du gå etter det og deretter du lytter til den, det. Det er hva jeg gjorde, jeg elsker mye av sine mest populære hits så jeg gikk ut av min måte å lytte til den faktiske album. Og jeg fant både Piper og UmmaGumma uutholdelig dårlig. Hva er det du sier, at albumene magisk bli bra hvis jeg "våge forbi noen store radio band"?

Det er også verdt å merke seg at (tror jeg) Syd mentale helseproblemer ble gjort verre / mer uttalt av hans narkotikabruk. Han brukte mye av psykedeliske stoffer i 60-årene på nøyaktig samme tid hans latente psykiske problemer begynte å manifestere. For mange år siden jeg leste at legene ville identifisere dette som noe som ville gjøre situasjonen en hel helvetes mye verre, spesielt da når det ikke var noen behandling / forståelse / aksept av psykiske problemer. Så da han begynte å få problemer, han hadde virkelig problemer. Det faktum at han var selv involvert i SOS er, i ettertid, overraskende fordi jeg tror han ble forverret av uken på det tidspunktet.

Jeg vet ikke om jeg noen gang har hørt om et annet band som blir påvirket på samme måte som Floyd var med Barret. Selvfølgelig, mange band har mistet medlemmer, men de enten breakup eller flytte på uten mye bekymring. Floyd slått sin avgang og all den smerten til noe utrolig. Waters og Barrett var, tror jeg, barndomsvenner; så det er fornuftig at Waters ville være så beskyttende overfor Barrett. Når det er sagt, du skulle tro at noen sanger ville suffice- enn si et album som DSOTM. Men så er det Wish You Were Here som faen, ok du bare viet et helt album til en bandkollega at ingen i 1975 visste om. Så er det en liten pause fra Barrett i dyr, før Disk 1 av veggen bare slår deg i ansiktet med en Barrett-lignende karakter.

Stopp strawmaning meg allerede, jeg har aldri sagt eller gjort noe sånt. Jeg bryr meg ikke om det var innflytelsesrik eller banebrytende, er vi ikke gjør Rolling Stone topp 100 lister her. Jeg bare sier min mening.

Jeg har ikke hedre dårlig musikk bare fordi andre likte det eller ekko det. Det finnes ikke noe slikt som hellig musikk som er over maktkampen om oppfatning. Påvirke andre er en av de svakeste positive egenskaper jeg kan forestille seg. Det gjør ikke rede for subjektive kvaliteten på original eller påvirket / avledet arbeid, og det overvalues ​​noe bare for eksisterende tidligere.

fortsatt finnes en direkte linje som kan trekkes av Barrett til Bolan. Vanskelig å forestille seg Soft Boys uten hans utgang. Jeg har aldri sagt han måtte like Barrett. I dont virkelig liker selv Pink Floyd! Men, gitt deres innflytelse og innvirkning på musikken jeg hører på, hvorfor skulle jeg kaller dem søppel? Hva slags diskusjon er at kommer til å fostre?

Når det er sagt, jeg er enig i at deres tidligere arbeid er ikke noe jeg revidere. Som en yngre fyr jeg ville lytte til Piper, SOS, og UmmaGumma, men på 35 jeg kan ikke forestille meg å gjøre det. Men AHM og Meddle fortsatt svært god albums- men veldig annerledes enn hva som ville komme senere. Jeg vil alltid forsvare Midlertidig Bortfall av Reason og Division Bell som solid avkastning til form av pre-DSOTM Pink Floyd.

1. "Arnold Layne" 2. "Candy og en Currant Bun" 3. "See Emily Play" 4. "The Scarecrow" 5. "epler og appelsiner" 6. "Paint Box" 7. "det ville være så hyggelig" 8. "Julia drøm" 9. "Point Me at the Sky" 10. "forsiktig med Axe, Eugene"

utgitt i løpet av sommeren 1967, Pink Floyds Piper At The Gates Of Dawn oppfunnet et nytt språk som var trolig den første i sitt slag til å representere en særegen og radikalt brudd, musikalsk, fra fortiden for stillingen krig generasjon av unge briter. Før treffer lydstudio, ble gruppen allerede et navn for seg selv som en av de ledende lysene i London motkulturelle og undergrunnsscenen av tiden. Deres spillejobber på Marquee, Roundhouse og UFO er ting av legende.

Båndet var den første i Storbritannia for å fusjonere elektroniske effekter, langstrakte syltetøy og lys viser i sine opptredener som reflekteres personligheten bånd medlem Syd Barrett. Faktisk påvirkning av Barrett på bandene svært original og særpreget arbeid illustrer av Piper og deres oppfølging, A Saucerful Of Secrets, kan ikke overvurderes. Pink Floyd var flagg vakler for en ny og særpreget samlende variant av San Francisco psykedelisk syrerock scenen.

Den opprinnelige gruppen riktig at dukket opp fra asken av Barrret og Gilmour folk duo av 1964, består Syd Barrett på vokal og gitar, Roger Waters på bass og vokal, Richard Wright på orgel, piano og vokal og Nick Mason på trommer. Alle fire ble oppnådd virtuose musikere i sin egen rett.

Skiva åpnes med. Stronomi domine hvis intermitterende radiosignal og hissing og bankende gitarlyder må høres som ekstraordinære for unge når de først hørte det som sexpistolene Gud redde dronningen gjorde til den britiske punkgenerasjonen. Dette sporet tok psykedelia til et nytt nivå hvor alt og alt virket mulig. Med sine lange og store notater oppfunnet Wright og Mason en ny stil med akkompagnement der eksentrisk lyricism og rom-rock-instrumentals sameksisterer.

Gitarlyden på Lucifer Sam skaper en atmosfære av panikk og fremmedgjøring, og følelsen er replikert i ballad Matilda mor. Kollasjen av lydeffekter som gjennomsyrer flaming, utføres i stilen av Vaudeville, mens Pow R. OC H er en instrumental med en tribal-beat understreket av klassisk piano som morphs i en lyd som samtidig er himmell og manisk.

Midtpunktet til albumet er den lange instrumentelle sporet Interstellar overdrive som i utgangspunktet er en strøm av bevissthet Tour de Force - et mesterverk inne i et mesterverk. Sporet er en beguiling suite som fungerer som et stykke subliminal freudian psykoanalyse som fusjonerer en rekke litterære kilder og surrealistiske subliminale meldinger. Rammen for gruppene tonalmusikken krasjet inn i det døvende primordiale kaoset av fri improvisasjon og poser med instrumental triks. Ytelsen er både intens og kosmisk, himmelsk og dissonant.

Sporet sekvenser pent inn i gnomen, en av gruppene mest fengende, som minner om et klassisk eventyr. Det mest alvorlige aspektet av Barretts Psychedelia ble dokumentert i kapittel 24, som tilpasset Raga-Rock til kosmiske og suspensive organarrangementer.

The Scarecrow, først dukket opp som B-siden av deres andre single se Emily spiller to måneder før. Sangen inneholder nascent eksistensialistiske temaer, da Barrett sammenligner sin egen eksistens til den av fugleskremselen, som, mens trisen også blir bedt i sin skjebne. Han sang inneholder en barokk, psykedelisk folkemessig instrumental del bestående av 12-streng akustisk gitar og cello.

sykkel, som lukker albumet er en surrealistisk skisse, bestående av tilfeldig støy (sirener, gjøkeklokker, klokkene, bassrommer, rustne kjeder og dyrelyder) som kanskje foreslår at Barretts Insanity er.

Pink flyssikker Første to album epitomiserte den britiske psykedeliske scenen på slutten av 1960-tallet. Piper fusjonerer de tre strengene i US Psychedelia - den eksentriske melodien av Jefferson Airplane, den improviserte syltetøyet i Velvet Underground og abstrakt freak-out av Red Crayola.

sluttresultatet var en ny karakteristisk, svært oppfinnsom og banebrytende form av psykedelisk rockemusikk som fusjonerte dadaismen til Syd Barrett med strålende gitarriffer, fantastisk fantasifulle arrangementer og minneverdige sanger. Påvirkningen av piper på etterfølgende generasjoner av musikere er palpable.

Piper er ulikt noe annet floydalbum musikalsk eller lyrisk, for en stor grunn er nesten hver sang på dette albumet skrevet av Syd Barret, det er ikke engang et snev av David Gilmour, mannen som senere ville ta Syds Plasser i bandet som Guitairest \ sanger. Dette albumet er Syd Barrets Masterwork, kombinerer Space Rock og Psychadelic Pop, dette er ikke bare en av Pink Floyds største verk, det er også et av de største albumene i sekstitallet. Syd har også en helt annen gitarstil, ikke bra teknisk, men han var en av de få menneskene som ville slippe kulelager ned i nakken, eller bruk en Zippo for lysguitararbeid. Sangene på dette albumet er veldig forskjellige. Jeg tror den beste måten å beskrive dette albumet på er å gå sang etter sang.

1. Astronomy domine-dette er en ekstremt sterk åpner som starter med en pounding bass og en fantastisk gitar riff vi deretter hodet inn i det fantastiske verset og så går vi inn i instrumental freak ut i midten som bare er den første av mange instrumentelle freakouts på Album før du drar tilbake til verset, fantastisk spor

2. Lucifer Sam- starter med en million variasjoner på spion riff Dette er nærmest albumet kommer til konvensjonell rock musken, men stol på meg det er fortsatt ekstremt trippy. Nok en gang fantastisk spor.

5. Pow R. TOC H.- Dette er den første av to space rock instrumentals, flott piano arbeid på Ricks del. Syd gjør noen merkelige lyder med munnen, er en menneskelig beat-boks, og gjør noen veldig rare ting med sin gitar.

7. Intersteller overdrive - dette en gruppe innsats og den andre space rock instrumental på albumet denne sangen er fantastisk å bli bygget rundt en sentral riff for de første tre minuttene av sangen før alt faller fra hverandre, sangen går da tilbake til hovedrisen, men det er blir spilt i to separate kanaler. Dette er en så fantastisk sang.

11. Sykkel - dette er en annen ekstremt merkelig, men fantastisk melodi. Dette er en av de sangene som bare barret kan trekke av, etter at sangen tilsynelatende slutter, hører vi en haug med rare lyder. Det perfekte albumet nærmere Piper.

Etter utgivelsen av dette albumet stirret medisiner for å ta sin toll på SYD. Han var bare i stand til å gjøre et nytt album med Pink Floyd, og på at han bare bidro med en sang, i motsetning til Piper hvor han skriver nesten hvert spor. Så i lukking hvis du er en fan av Floyd, og du vil ha noe annet, gi dette albumet et forsøk som vet at du kanskje bare liker det.

Rosa Floyds Piperen på Gates of Dawn

Rotte han fant pusten til hviske, risting. Er du redd, redd, mumlet rotte, øynene hans skinner med unutterable kjærlighet..

Twin Pines behøvde regionen Peel

Twin Pines ligger like nord for Whyte Avenue, og har et stort antall fasiliteter i nærheten samtidig opprettholde sin closeknit fellesskap følelse. Få gratis prorate og Half av din første MonthsRent Velg din leieperiode 6 måneders leieavtale eller en årig leieavtale eller 18 måneders leieavtale nærheten Twin Pines kan du nyte et utvalg av shopping steder, teatre, nattklubber, restauranter innen.