Led Zeppelin 2 Konsert setlistene

Jeg vet dette er bare vinduet dressing, men det viser hvor imponerende utformingen av dette albumet er. Jeg anser sekvensering av dette så imponerende som det er innholdet. Så godt som noe satt ut av noen progressive rockegrupper fra '70-tallet (som vil inkludere Who). Lys / skygge det er best.

Når jeg var en sophomore i videregående skole, og ble utsatt for Led Zeppelin for første gang. Til tross for å være en av de mest populære og folkekjære band gjennom tidene, min 15 år gamle selv trodde jeg var i forkant av kurven for å lytte til bare sine mest kjente sanger.

Båndene andre album, Led Zeppelin II, fyller 50 tirsdag. Albumet, ofte regnet som en av de beste og mest innflytelsesrike av alle tider, har noen av bandets mest populære låter som Heartbreaker og Ramble On. Sanger fra albumet beholde tung rotasjon på klassiske rockestasjoner, og det er en av mine personlige favoritter.

, album samt båndene større tradisjonelle-har noen tung bagasje. Albumene føre enkelt, Whole Lotta Love, er fortsatt en av Zeppelins mest populære og gjenkjennelige spor og det er ikke vanskelig å se hvorfor; ikoniske gitarriff courtesy of Jimmy Page og vokalist Robert Plant jamrende vokal er kvintessensen Zeppelin på sitt beste.

Dette var ikke første gang Dixon tok bandet til retten; i 1972, arkivert han en dress for brudd på opphavsretten i løpet av Dixons spor Bring It On Home, også på Led Zeppelin II. Zeppelin inkludert en versjon av sangen på albumet er ment å være en hyllest til Dixon, som senere sett det som plagiat. Etter drakter, ble Dixon inkludert som en kreditert skribent på begge spor.

De fleste av de store britiske rockemusikk kom fra alle blues musikk, sa Jack Burkes, en DePaul senior og Zeppelin fan. Alle gitarister og musikere fra den epoken likte blues musikk og sine idoler var som Muddy Waters og alle de store musikere fra tilbake i dag. Og da de gjorde sitt beste inntrykket av disse gutta.

Gitt at noen av Zeppelins mest populære sporene ble delvis opphevet fra Chicago blues musikere-som bare fikk sin kontingent etter å gå til retten-det setter etikk sin status som rockeikoner i tvil.

Zeppelin er den sjette mest innbringende musikk handling av all tid, etter å ha solgt over 250 millioner plater på verdensbasis. Mens Dixon opprettholder sin status som et ikon av blues, hans arbeid hjalp drive Zeppelin til ekstrem rikdom og berømmelse, samtidig som de har i utgangspunktet ikke høstet fordelene av det arbeidet han bidratt til å skape.

Zeppelin er ikke den første eller den siste bånd for å løfte ideer eller melodier fra mindre kjente artister; det er en praksis som fortsatt blir diskutert i dag, fra Robin Thicke til Ariana Grande. Det er ikke en dårlig ting å nyte Zeppelin eller Led Zeppelin II, til tross for noen av sine mer populære verk kanskje blir pakket fra andre artister. Det er viktig, men å huske de som kom før Zeppelin og bidratt til å inspirere deres musikk som nektet å bli glemt. For 50-årsjubileet for Led Zeppelin II, jeg heve meg hatten ikke bare å Zeppelin, men Dixon også.

Zeps debutalbum ble utgitt i USA i januar 69 og raskt klatret Billboard på baksiden av deres debut tur der. Sin britiske utgivelsen (i mars samme år) ga dem en forsinket økning i sitt hjemland, hjulpet av en rekke klubbjobber og noen godt mottatt BBC radio økter. Men det var Zeps andre album som virkelig definert bandet - og støpt hele sjangeren rock musikk selv.

Led Zeppelin II var en forskrudd, brautende beist av en rekord, født ut av erfaringene de fire-brikke (Page, sammen med vokalist Robert Plant, trommeslager John Bonham og bassist John Paul Jones) var å få fra være en del av, for å mynt en ryggmargs-isme, en levende bandet på veien.

Det var i USA som Zeppelin første virkelig satt sitt preg, og deres plateselskap (Atlantic Records) var engstelig for å høste fullt utbytte av det som ble fort bli deres største dollar earner siden Cream. Zeppelins slu leder Peter Grant så også det store potensialet i bandet sitt og momentum de var å bygge, og var glad for å gå sammen med Atlantics oppfordring til andre album å bli utgitt av sensommeren 69.

Alt dette kastet Zeppelin inn i en hektisk periode med touring og opptak forpliktelser som ved årene ende, ville etablere dem som det viktigste og raskest voksende bandet på scenen, og rivaliserende The Beatles og Rolling steiner i platesalg og billettinntekter.

drevet av utmattende stint på veien, og kjemien så tydelig i sine konserter, Page og hans bandkolleger begynte å formulere ideer for deres andre album. Den første gruppen av innspillingen fant sted på Olympic Studios i Barnes, Vest-London, i april 69. Det var på samme sted hvor de hadde spilt inn sitt debutalbum i litt over staggeringly rask 30 timer.

Men de økter for det som skulle bli Led Zeppelin II ville ikke vise seg å være ganske så fort. De første innspillingene så bandet jobber med hva som er og hva ShouldNever Be, en drivende, melodisk låt som ville markere Robert Plant voksende modenhet som tekstforfatter, og Whole Lotta Love - sangen som snart ville bli deres på scenen sang - ledet av Pages karakteristiske, hakkete gitarriff som senere skulle endre ansiktet av rock alltid.

Men deres tid i Olympic Studios var begrenset, og ved utgangen av måneden Zeppelin var tilbake på veien i Amerika. Atlantic Records var så ivrig for en andre album, men at de informert Peter Grant at bandet skulle fortsette innspillingen under andre USA-turné. Unbeknown til gruppen, ble label ledere sikter ambisiøst for en juli utgivelsesdato.

Mens Grant var glad for sesjonene å gjenoppta, heldigvis gjorde han ikke spenne til atlantisk laks planlegging krav - og dette skulle vise seg å være den første av mange anledninger når formidabel skikkelse Peter Grant, snarere enn plateselskapet, diktert hvordan Zep ville utføre sin virksomhet.

I US tur startet bandet vei-testing av noen av deres nye materiale; Hele LottaLove gjort sitt fulle scenedebut på en date på Winterland Ballroom i San Francisco 26. april Live Zep ble også jevnlig med en versjon av Howlin Wolfs Killing Floor som ville bli retitled og omarbeides som The Lemon Song når de tok det til studio. Plant kastet i linjer fra Robert Johnsons Travellin Riverside Blues, og denne live arrangement av sangen var lik i struktur til den versjonen spilt inn av amerikanske rockebandet The Electric Flag.

Etter når turen rullet inn i Los Angeles, hadde Jimmy Page innkalt ingeniør Chris Huston til boken i noen økter på Hustons Mystic Sound studio. Dette var en lave rom, 16-fot-firkantet rom med fire-spors opptaksmuligheter. (Side var ikke fremmed for stedet, som han tidligere hadde jobbet i studio på en økt med Screaming Herren Sutch.)

Samlingene kom stor, minnes Huston. Jimmy var veldig lett å komme videre med. Vi gjorde sporene leve med Plant stående midt i rommet med en håndholdt mikrofon. Du kan høre at på slutten av The Lemon Song, hvor Plant synger gulv, gulv, gulv - det ekko ble registrert i sanntid.

Både The Lemon Song og Bonhams trommesolostykke ble opprinnelig fastsatt på Mystic Sound. Det er verdt å merke seg at for Led Zeppelin II økter siden hadde nå gått over til å bruke en Gibson Les Paul gitar i motsetning til en Telecaster som hadde dominert hans sene Yardbirds og tidlig Zeppelin arbeid. Han var allerede i besittelse av en vintage 1958

Les Paul, men lagt til en annen modell i løpet av de tidlige amerikanske turer. Jeg hadde vært hovedsakelig bruker Telecaster, både på scenen og i studio, siden husket. Vi var på Fillmore på den tiden, og Joe Walsh, som da spilte gitar sammen med sin outfit The James Gang, sa han hadde en Gibson Les Paul til salgs - en 1959 modell. Han ønsket å selge den for fem hundre dollar - en riktig pris på den tiden. Når jeg begynte å spille det, det var det.

Tilbake i Storbritannia i juni, Zeppelin gjorde mer opptak på Morgan Studios i Willesden, North West London. Her la de ned en annen gruppe med spor, særlig Takk, LivinLovin Maid (Shes Like A Woman) og ble Gonna Groove. Sistnevnte var en cover av en BB King / J Bethea stomper som ikke gjør den endelige driften rekkefølgen av Led Zeppelin II, til tross for å bli deres live sett opener for en kort periode i begynnelsen av 1970. (Det ville imidlertid til slutt se dagens lys på den posthumous coda ut-tar-samlingen, utgitt i 1982).

Et annet spor registrert på Morgan-øktene som også var bestemt for å gjøre kuttet. Bandet hadde jobbet med en up-tempo, riff-ledet sang med tittelen Sugar Mama, men det ble senere kassert. Avbrutt sanger til tross for den voksende tilliten til det nye, pågår

LED Zeppelin II-materiale Ledet bandet for å forhåndsvise to av sporene i løpet av øktene som er tatt opp for BBC-radio en i juni 69. En versjon av hva som er og hva som aldri skal bli tatt opp 16. juni på de eoliske studioene for Broadcast på 22. juni Edition av Chris Grants Show, den endearingly tittelen velsmakende pop sundae. Litt over en uke senere, på BBCs Maida Vale Studios, registrerte Zeppelin en annen versjon av samme spor sammen med en ypperlig versjon av hele Lotta Love. Dette ble en del av en øktsending på John Peels Legendary Top Gear Show 29. juni.

Under Maida Vale-opptaket tapte Jimmy Page også et intervju med DJ Brian Matthew for kringkasting på BBCS World Service, der han fortalte Matthew at Zeps Second Album var tre fjerdedeler fullført.

var ferdig med å blande i New York, og det burde være ute i den første uken i august, sa side. Han avslørte også at det ville bli kalt LED Zeppelin II. Spurt av Matthew å velge en sporrepresentant for albumet, citerte siden hva som er og hva som aldri skal være. Det har litt av alt, siden lagt til som en lenke til luften av den 24. juni BBC-sesjonen i sporet. Og han hadde rett.

Men før de kunne trekke pusten, ble bandet sendt tilbake til Amerika for sin tredje amerikanske tur, som sparket av i juli 69. Peter Grant hadde arrangert turen for å inkludere en rekke høyprofilerte utendørsfestivaler , inkludert Atlanta Pop Festival, Newport Jazz Festival og Dallas International Festival.

Overraskende, deres ambisiøse leder hadde nektet en invitasjon til Zeppelin for å spille woodstock, og velger i stedet for datoer i Phoenix, New Jersey og Connecticut. Men dette viste seg å være en canny flytte. Jeg sa nei til woodstock fordi jeg visste at vi bare skulle være et annet band på regningen, gi gjenspeilet år senere.

New York var neste stopp for LED Zeps Crazy Train, spesielt på A & R Studios i New York i 69. august. Under tur siden hekta med ingeniør Eddie Kramer, bemerket for sitt arbeid med Jimi Hendrix på elektrisk Ladyland. Kramer hadde også jobbet på olympiske studioer når siden og Jones var økt musikere i midten av 60-tallet.

kramer senere tilbakekalt: John Paul Jones var den første til å gjøre meg oppmerksom på Zeppelin da han fortalte meg at han ble med i en gruppe med Jimmy-siden. Dette var før jeg forlot England for å jobbe i USA. Første gang jeg så dem var på Fillmore East. De var oppsiktsvekkende. ID kjent både Jimmy og John Paul fra å jobbe med dem på Olympic, og hadde fulgt karrieren i løpet av årene. Jeg pleide periodisk inn i dem, og da ble jeg bedt om å jobbe på sitt andre album.

Ytterligere spor ble utviklet på dette punktet: Heartbreaker ble registrert i to deler - i utgangspunktet på A & R Studios, med den berømte Jimmy-siden Virtuoso Guitar Solo lagt til over byen på Atlantic Studios. Etterbehandlingene for å bringe det hjemme ble også perfeksjonert der.

Det virket som om at ZEP ville registrere når de hadde et øyeblikk til å spare. Andre studioer som brukes i denne perioden, inkludert New Yorks Liten uavhengig oppsett Juggy Sound, som ble brukt til å legge ned Tolkien inspirert ramble på. Bandet forsøkte også å ta opp i et nedslettingsstudio i Vancouver som ikke hadde noen riktige arbeidshodetelefoner. De brukte også mer tid på A & M studioer i Los Angeles og Mayfair, igjen i New York.

Deres andre album kan ha nærmet seg ferdigstillelse, men det var ennå ikke blandet. Mot slutten av turen møtte siden opp med Kramer for å fullføre den endelige blandingen. Dette ble gjort over en maraton økt på New Yorks A & R Studios, og fikk Kramer en kreditt på albumet som engineeringsdirektør.

Jimmy var en utmerket produsent, og jeg tror vi supplerer hverandre, Kramer husker. Da han og jeg blandet hele Lotta Love, flettet vi bare rundt konsollen, twiddling hver knapp vi kunne. Vi klarte på en eller annen måte å strekke våre begrensninger og skape en effektiv lyd. Arbeide med Jimmy Side var mye annerledes å jobbe med Jimi Hendrix ... bortsett fra det faktum at de begge var påvirket av bluesen, og de var begge i stand til å skifte mellom å spille delikat og intensivt. Siden gikk vanligvis ikke for sprengning, stor lydvegg, han gikk for en mer raffinert tilnærming.

Side ba Kramer å bringe en sammenheng til lyden av de ulike sporene, da de hadde blitt registrert på mange separate steder. Jeg likte å kutte noen nye spor, overdubbing noen av sporene de allerede hadde, og da blandet jeg hele albumet med Jimmy, avslører Kramer.

BBC Review

Mellom frigivelsen av båndene Først, eponymous album og dette, deres andre, LED Zeppelin hadde fullført fire amerikanske og britiske turer. Dermed ble ii, av nødvendighet registrert på veien i USA, og mens det mottok mange tweaks før det nådde butikkene, har det fortsatt en live føler at få rockalbum noen gang har kommet i nærheten av. Ingeniør, Eddie Kramer, bruker sin kompetanse i å tømme levgitaren for begrensninger av et studio som Robert, Jimmy, John Paul og John Rip gjennom sin raggedy bok av Blues-standarder og Poppier-øvelser i Sword og Sorcey-Tinged Rock Folk.

LED Zeppelin LED Zeppelin 3 Album Cover Tshirt Hvit Album Cover Tshirts

Handle online for plasthodet LED Zeppelin III Album Unisex Tshirt Hvit på Virgin Megastore Kuwait. Bla gjennom et massivt utvalg og nyt en 0 renteplan gratis levering over 200 kWD..

Kjøp Selg Led Zeppelin CDer LPS Albums Diskografi Bio