Et ansikt i mengden

Et mesterlig, enthralling arbeid med både forstyrrende prescience og i-øyeblikk skarphet, et ansikt i mengden dramatiserer i en kraftig og uheldig måte den allkrevende karakteren av makt. Selv om det produseres og settes på slutten av 1950-tallet, har dens avbildning av politisk manipulering, media-kunnskapsrike kynisme, og den ødeleggende allure av populisme for mange paralleller i dagens her og nå å telle. Jeg er ikke bare en entertainer, sier Larry Lonesome Rhodos, ingen landlig sanger-vendt-politisk følelse spilt av Andy Griffith, jeg er en influencer. En wielder av mening. En kraft.

Når det gjelder kosttilskudd, er det to nye 20-minutters videointervjuer: den første, med filmhistoriker Ron Briley, forfatter av den ambivalente arven i Elia Kazan: Politikken til Post-Huac-filmene, fokuserer På Kazans liv og politikk, hans kontroversielle rolle i Huac-høringene, og hvordan den erfaringen påvirket hans senere filmer, mens den andre, med Andy Griffith Biographer Evan Dalton Smith, utforsker Griffiths liv og meteorisk økning til stardom på slutten av 1950-tallet. Fra 2005 Warner DVD vender vi oss overfor fortiden, en halvtime retrospektiv dokumentar som inkluderer deretter nye intervjuer med skuespillere Andy Griffith, Patricia Neal og Anthony Franciosa; Screenwriter Budd Schulberg; og film lærde Leo Braudy og Jeff Young. Endelig er det en trailer på platen, og innsatsheftet inkluderer et essay av kritikeren April Wolfe, utdrag fra direktør Elia Kazans Introduksjon til filmene Publisert ScreenPlay, og en 1957 New York Times Magazine Profil av Griffith.

Andy Griffith, som en Hick Radio Star Modeled på Arthur Godfrey, leverer en forbløffende, uhyggelig ytelse i Elia Kazans 1957 Essay på Media Demagoguery. Promoted av Patricia Neal, svulmer han fra en lokal personlighet til en nasjonal politisk kraft. Skriptet, av Budd Schulberg, er Pat og dårlig proporsjonert, men bildet har en skarp, skitten appell. Med Lee Remick (utmerket i hennes film debut), Walter Matthau og Anthony Franciosa.

relatert

Når et enkelt ansikt i mengden bærer så mye kraft i sine egne hender for å påvirke måten folkene ser verden rundt seg selv, vil du bare lure på hva som betyr det som betyr for folkene som skjer å være så nær den i kraft. I Elia Kazans et ansikt i mengden, har du portrett av noen som startet som ikke noe mer enn slike bare å bli lansert i sin egen stardom ut av ingensteds, men også konsekvensene av det som kom fra ikke å kunne kontrollere seg selv - og hvordan det påvirket verden rundt ensom rhodes også som han kjøper inn i villfarelsen av sin egen berømmelse. Når du ser på et ansikt i mengden, blir den bare mer forbløffende som du tar i teller hvor profetisk det føles selv i dag, for det skjer også å være en av Elia Kazans største verk.

Andy Griffith Stars som Larry Rhodes, som starter som en drunken drifter. Hans rambling fører til oppdagelsen av et nytt talent av den ambisiøse radiojournalisten Marcia Jeffries (Patricia Neal), som senere dubs ham ensom rhodes. Når han kontinuerlig ramler i luften, blir han populær blant radiostasjonene lyttere for de liker å være lik med hans sans for humor og rå personlighet. Alt ser ut til å gå bra for Marcias egen oppdagelse til rhodess popularitet til slutt blir bedre av sitt eget ego, og snu ham til et manipulativ monster - nå prøver å samle opp en politisk kampanje. For en film som ble utgitt i 1957, føles et ansikt i mengden skremmende prescient, spesielt i en alder hvor konspirasjonsteoretikere har vokst i popularitet, og etterlater en betydelig nok innvirkning på det politiske klimaet som vi ser det.

Mange som ville ha husket Andy Griffiths-tv-persona, ville også bli sjokkert over hvor mye som fortsatt fortsatt er intakt når det gjelder å bringe et tegn som en lonesome Rhodes på skjermen. Han beholder som bemerket aww shucks persona men også presentert på en mer manipulerende måte, særlig ettersom Rhodes kontinuerlig strømmer av berømmelse at han overtar som følge av Marcias egne ambisjoner. Kazan og Schulberg dykke inn i den tankegangen at Rhodes etablerer så ubehagelig, men det skaper en effektiv satire i den samme prosessen, for filmen prioriterer perspektivet at Rhodos har av verden rundt seg - å skape en forestilling for barn og voksne. Hes like frustrerende som du kan forvente fra en film om hans nedadgående spiral i galskap, og han lyser alltid opp skjermen fra start til slutt.

I fange slags innflytelse som en persona mye som Lonesome Rhodes ville ha på media, et ansikt i mengden er ingen vanlig satire, men også en refleksjon av verden i seg selv. Det føles profetisk, spesielt når du tenker på hvilken måte det paralleller fremveksten av Donald Trump før han ble valgt i 2016 eller konspirasjons forståsegpåere som Alex Jones og Glenn Beck, men Kazan og Schulberg også føye til den slags offentlig kunngjøring som ender opp fører slike tall til hvor de ledet i dag. Like mye en fascinerende case study Lonesome Rhodes viser seg å være, et ansikt i mengden forteller også en historie om verden som kontinuerlig mater ham akkurat hva han vil. Alt som betyr noe for Lonesome Rhodes er at hans ego blir matet, fordi han vet ingenting vil bringe ham ned. Likevel er det også presenterer seg den perfekte dekonstruksjon av kjendis mythos, og hvor raskt de fart gjennom de ulike stadier av sin karriere, henger dem i egne egoer.

Men jeg tror det gjør også et ansikt i mengden så slående er hvordan Elia Kazan holder intakt med det faktum at dette er også Patricia Neals historien også. Som forventet fra Kazan, er ensemblet bemerkelsesverdig, selv roller som virker mindre ved sammenligning med den for Griffith bære noe av en lignende effekt. Gjennom Patricia Neals karakter, du også se den tragiske nedsiden mot Lonesome Rhodess opphav til berømmelse som hun starter som en som var en sucker for sjarmen at han brakte sammen turen til noen som ser tilbake i skam på monster som hun opprettet. Walter Matthau også etterlater seg en betydelig innvirkning, spesielt i den siste scenen - hvor det allerede virker som om karma fra Rhodess roping er endelig i ferd med å nå opp til ham. Det er et øyeblikk som dette som bekrefter hvor tragisk hans fall har blitt, men til slutt var det også en som Rhodes tatt på seg og hadde blitt blend seg fra for hele tiden.

Hele denne greia bare høres altfor kjent, selv i dag, men det er bare fordi et ansikt i mengden er en film som fremdeles like relevant som den var da den først kom ut. Alle ser bare hva de vil ha ut av en karakter som Lonesome Rhodes, men de vet ikke bedre bilde samme måte Marcia gjør. Hvis noe annet beste oppsummerer hva som gjør et ansikt i mengden så haunting, det er det faktum at uansett hva det kan reflektere om den verden vi lever i dag, vil det bare komme tilbake å bite igjen på en eller annen måte uansett hvor langt vi prøver å bevege seg bort fra den. For allmennheten, er Lonesome Rhodes noen form for en nasjonalhelt som bare snakker klokt gjennom hans ramblings som de tar på seg nye former for media. Men for folk som hadde kjent ham på nært hold, han var noe mer enn en glorifisert ansikt i mengden - en som aldri har hatt noen kontroll over sin egen makt.

Regissert av Elia Kazan manus av Budd Schulberg, fra hans historie Din Arkansas fra Produsert av Elia Kazan Medvirkende Andy Griffith, Patricia Neal, Anthony Franciosa, Walter Matthau, Lee Remick Utgivelsesdato: 28.05.1957 Spilletid : 125 minutter

Lucy får den samme bussen hver dag. Denne fredagen vil hun reise hjem forandre livet hennes. Hun kan knapt råd hennes busstur, prøver å unngå øyekontakt, og hvis hun er virkelig heldig, får hun et sete og leser et kapittel i boken hennes. Men det er en fredag ​​- og bussen er alltid crammed i slutten av uken. Personlig plass ikke eksisterer. Hun holder albuene tett og klamrer seg til en stang på hver flimmer stopp. Når hun kommer ut, noe føles annerledes. En konvolutt fylt med tusenvis av pounds er i vesken hennes. Er det svaret på hennes bønner, eller begynnelsen av et mareritt?

En ansikt i mengden følger Lucy, en vanlig karakter som sliter med å få endene til å møtes som hun forsøker å nedbetale gjeld som hennes døde ekskjæreste pålagt henne ved å ta opp lån under hennes navn. De første person narrative bidrar til en engasjerende historie linje og en sympati for Lucy og hennes enkle liv. Dessverre, så mye som jeg prøvde, kunne jeg vokse til å like henne fordi hennes karakter manglet mot og ambisjoner som en hovedperson som er involvert i en slik situasjon er ventet å vise. Etter konstant klager og liten lyst til å forbedre sin livssituasjon, ble det lite annet igjen å hennes personlighet. De andre små tegn er unødvendig som de veve inn og ut av hovedhistorien linje.

I forhold til tomten, det var mye igjen å være ønsket så snart de viktigste årsakene til hennes økonomiske forhold ble avdekket. Det ville være så enkelt som å sjekke sine kontoutskrifter hver måned for å unngå å bli sittende fast i hennes situasjon, men det virket som hun ikke hadde lært denne leksjonen som hun fortsatte å gjøre lignende feil etter at hun fant stor sum penger i vesken hennes. Forsøk på å lete etter den ansvarlige personen i ulike måter, for eksempel bestikke sikkerhet mannen svekket tomten og skapte en følelse av surrealisme vanskelig å forholde seg til, slik tilfellet er i nesten alle psykologisk thriller. Den plutselige endringen av hendelser, men støttet av en sterk og uventet vri, ikke legge opp til forrige fakta allerede avslørt og i stedet for å svare på hovedspørsmålet om hvem som forlot penger og hvorfor, hevet flere spørsmål som ikke ble omtalt i ending.

Selv om plottet og karakterene manglet dybde for meg, jevnt tempo og spenning holdt meg interessert. Lucy er kanskje ikke den mest spennende karakter heller ikke den opprinnelige ideen bak handlingen synes unik, men plot twists var godt levert og det meste uventet. En uvanlig valg for Mystery / Thriller sjanger, et ansikt i mengden var ikke det jeg forventet, men en god påminnelse til pass opp for folk nærmest oss som de er vanligvis de gjemmer de dypeste hemmeligheter som kan skade oss.

A ansikt i mengden gjort meg syk. Jeg hatet alt om det. Jeg ønsket å nå gjennom flatskjerm og sparke Andy Griffiths flirer krus. Hvorfor? Fordi hvert minutt av denne filmen minnet meg om vår sittende Idiot I Chief, Donald Trump. Denne filmen ble laget i 1957, og var så hvit som Wonder brød ... Oh, med unntak av darkies betjener de store skudd drinker, sent på kvelden, og karakteriseres som aper med Donald Trump ... Eh, jeg mener Lonesome Rhodos.

Denne filmen var en satirisk advarende historie skuespiller Andy Griffith som Lonesome Rhodos. Rhodes ble oppdaget på bånn i fengsel av Marcia Jefferies (Patricia Neal) som forvandlet ham til en radio star. Han var issørpe, sta og umiddelbart omfavnet av publikum. En gitar slår en kvinne som helst var en tidlig sitat av Lonesome Rhodes, og dette sitatet var en fantastisk og tankevekkende refleksjon av denne filmen og hans karismatiske opphav til berømmelse. Gitaren er et symbol på sitt instrument til kontroll, for å manipulere, for å vri, det være seg sannheten eller ren bullshit.

Denne filmen ble svært forvarsel om Donald Trump, over 60 år siden. Denne filmen, med sin skjærende virkeligheten, viser at vi som amerikanere, har alltid vært ganske godtroende og dum. Ikke mye har nylig sint meg så mye som denne filmen, men la meg komponere selv hvis jeg kan, og komme videre med anmeldelsen. Jeg har nettopp nå lest av død Ruth Ginsburg. Dette er ikke hjelpe meg elsker denne filmer hovedpersonen en bit.

Andy Griffith er fantastisk som den Aw, Shucks homeboy med en endeløs gave skravle og karisma. Hans sjarm kjenner ingen grenser når han presser hver knapp for å tiltrekke seg gjerrighet av den mektige og kraftige, så vel som de godtroende undersåtter. Hans opphav er meteor, gjennom radio, fjernsyn, business og markedsføring, til de mest utnyttes av dem alle, politikk. Varsel sirener blaring, men det syntes å være noen stopper denne sosiopat, som hadde ingen respekt for noe, men hans eget ego.

Like fantastisk i denne filmen var Patricia Neal, den som oppdaget Lonesome Rhodos. Hun ble også slått og feid bort av hans swag og karisma, før hun endelig våknet opp og utsatt hans forferdelig hykleri. Hennes Whirlwind sykle med Lonesome var spesielt smertefullt som hun var dypt forelsket i denne hensynsløs svindler. Hans comeuppance var bitter-søt for henne, og alle andre, som ingen kunne føle seg bra etter å ha sett denne filmen. Walter Matthau spilte også som en birolle i denne filmen, og ble aldri lurt av Lonesomes fasaden. Han var en heller ydmyk spiller i starten, men hans prestasjoner var forutsigbart kraftig mot slutten av denne filmen.

Jeg hadde aldri hørt om denne filmen før den ble nylig anbefalt til meg av et par venner. Tatt i betraktning dagens politiske situasjon, er denne filmen en ødeleggende eksempel på hva som kan skje ... og enda viktigere, hva skjedde. Denne kraftige filmen skildrer Amerika som grådig, rasistisk, paranoid, godtroende og star-rammet. Dette var 1957. Det er nå 2020, og jeg kan trygt si at ikke mye har endret seg.

Spesielle hensynsløse vurderinger -OR- Hva jeg lærte av et ansikt i mengden

Et ansikt i mengden følger Larry Rhodes (Griffith), en ingen som er låst i en Arkansas fengsel som plukket opp av en ambisiøs radioprodusent kalt Marcia (Neal) for å være en del av en radio show shes som produserer. Hun lette bare etter noe nytt og forfriskende, men snart begynner Rhodos popularitet å stige. Hun omdøper ham ensom rhodesand hans naturlige karisma og alvorlig persona sjarmer publikum. Når han går på jobb i fjernsyn, viser hans popularitets skyrockets til ufattelige høyder og Rhodos True Nature endelig, arrogant, uten moral hva-så-noensinne og en tørst etter kraft som er umettelig, er Rhodos fornøyd uten tro på å manipulere publikum Og selv de som er rundt ham, inkludert Marcia.

OopsWe ikke lenger støtter denne nettleseren.

Den Bamileke også kalt JuJu hatten har blitt et svært populært element i Home Decor, og med rette. Den fjærlett hodeplagg er handdyed og ser fantastisk på veggen. Samlet Bamileke er et kunstverk og vanskelig å kopiere eller imitere grunn av mester håndverk..

Crazy bestemor Jeg er den jeg er jeg har tatoveringer pene øyne tykke lår og drøfte for mye skjorte, hettegenser, genser, langermet og ermeløs topp

Gjør deg klar til alt du kjøle katter og kattunger, har Netflix annonsert Tiger kongen to kommer kommer til streaming-tjenesten..