Netflixs En kjærlighetssang for Latasha Review Husk utover døden

Store hodetelefoner er et must før du dykker inn i sangutvikler, den firesteddelte Netflix-dokumentarserien basert på podcasten med samme navn. Hosted av Musician og Podcaster Hrishikesh Hirway og regissert av Filmmakers Morgan Neville og Nicola B. Marsh, Song Exploder forteller historien om en sang fra begynnelse til slutt. På bare under en halv time tar musikerne publikum gjennom prosessen med å skrive, komponere, utføre, registrere og frigjøre en sang. Music fans får et glimt inn i en sangs sang, og se hvor mye omsorg som er plassert i enhver beslutning som ender opp på det endelige kuttet.

Serien er høyt kinematisk, som tar sikte på å fortelle den følelsesmessige historien om hver sang enn å grave for dypt inn i de finere detaljene for produksjon eller trivialiteter av opptak. Fans av hver kunstner vil uten tvil lære noe nytt om hvert spor og dens produsents kreative prosess, men episodene tjener også som en god introduksjon for nye lyttere.

Med bare fire episoder, valg av artister til intervju var uten tvil en utfordring, spesielt når man prøver å representere et bredt spekter av kreative metoder. For denne begrensede løp, Alicia Keys, Lin-Manuel Miranda, R.. ., og Ty Dolla $ IGN er de kjente gjestene, med Cameos fra sine mange samarbeidspartnere som Sampha, Brandy, Blaq Tuxedo og Alex Lacamoire. Mens nøklenees episode har en kul subtilitet, er Miranda's lyse og dramatiske, og Ty Dolla $ Ign er mer Goofy, med animasjon kastet inn i opptakene.

r. . . Episode står bortsett fra resten, og ikke forteller historien om et nylig spor, men heller deres største hit, "mister min religion". Intervjuet lener seg på deres minne om æra, pluss arkivfilm for å gi et glimt inn i sangens opptak og utgivelse i 1991. Det spiller mer som en episode av VH1s bak musikken, med mindre drama, men lik selvbetjente. Likevel ser du noe sårbarhet i gruppen, spesielt når du får et øyeblikk til å snakke mindre om deres erfaringer, og mer i deres følelse av underverk som denne sangen kom til å være og knyttet til så mange mennesker for helt forskjellige grunner.

I motsetning til podcasten, hvor hirway redigerer sin halvdel av intervjuet, gjør Netflix-showet hans tilstedeværelse kjent, og legger til en velkommen gjennom-linje til serien. Som vert, er han varm og vennlig og oppmerksom på gjestene. Han bringer dette ut mest i den endelige episoden, hvor han har gitt litt mer skjermtid og har ingen problemer med å navigere mellom lyshjertet diskusjon og komme inn i den nitty-gritty av opptaksprosessen (pluss, han har bare den jevneste stemmen).

Du kan også se at hirway virkelig er en stor nerd for lyd, ofte smilende mens du peker på påskeeggene som er skjult i råstammene (den opprinnelige registrerte lyden av hvert instrument eller vokalspor). Og hver gang et instrument blir tatt opp, i stedet for å bare høre om det, får vi en rask demo av gadgets som snakkeskallet eller flexatonen.

Med en regissør som Morgan Neville (20 meter fra Stardom, vil du ikke være min nabo?), Kan det føles altfor produsert. Glamour-skuddene av musikere ser potensivt, spesielt, er litt tunghendte. Men at dramatisering er kuttet av små øyeblikk av levitet, som Michael-Stipe of R.. . Bli kastet av hans isolerte vokal på å "miste min religion" eller ved Ty Dolla $ IGN-spøking at "noen blir sparket" når han skjønner at hirway har de opprinnelige filene for sin sang "LA."

Tilpasset til et visuelt medium, kan serien ta publikum til hvor musikken ble gjort - inne i studioet, i forfatterens rom bak pianoet - og vise musikernes personligheter på en helt ny måte . Alicia-nøklene er fokusert og avgjørende i den første episoden, og fungerer godt av henne mer bashful samarbeidspartner Sampha. I mellomtiden synes Lin-Manuel Miranda å frynne i fokus, som utfører like mye foran et kamera som han gjør på scenen.

Lyttere kan ofte glemme at det er et helt univers bak et spor. De faller inn i troen på at musikere har et preternatural talent, eller den kreativiteten bare strømmer ut av dem. Men egentlig, det er en uopphørlig slip fra før det er en sang, til når den går ut i verden. Hvilken sanguttrykk viser er at det er et arbeid av kjærlighet, fremfor alt.

Disse fire Netflix-episodene fungerer bra som et bevis på konsept, den eneste advarselen er at den ikke er et ideelt medium for å oppdage ny musikk. Likevel, for de som har hørt disse sangene før, er det sikkert at de aldri vil høre dem på samme måte igjen.

1100 Sangtekster Bildetekster for Instagram september 2021 søte, morsomme, Sassy

NCT 127 Love Song Video 2020 sitater på IMDb Minneverdige sitater og utveksling fra filmer, TV-serier og mer ....

20 LGBTQ Love Songs for å hjelpe deg til å føle romantikk Dette Pride måned