Pink Floyd Metdle Classic Album Under Review Carlingford Music Center Reverb

innsiktsfull kommentar på bandet, albumet og dets sted ikke bare i fjellet Pantheon, men også omgivelsene / elektronisk verden. En stor kritisk gjennomgang av en av landemerket Space Rock / Psychedelic-utgivelser, som har gått foran den legendariske mørke siden av månen.

Pink Floyd var knapt en inkonsekvent gruppe på slutten av 60-tallet og veldig tidlig på 70-tallet, og likevel, uten 1973s den mørke siden av månen og albumene som fulgte, ville deres status i dag bli avgjort redusert. De fleste alle ville være enige om at mørke side gjorde dem som de er i dag, men ikke så mange som kan sette pris på det, hvis det ikke var i 1971-dagers, ville det ikke vært den mørke siden av månen.

Meddle er faktisk et klassisk album som ikke gir oppmerksomhetsnivået, det ellers ville motta hvis det ikke eksisterte i den stadig voksende skyggen av den påfølgende strengen av albumene det hjalp med å inspirere. Dette er ikke en uvanlig forekomst i stein (eller en hvilken som helst sjanger av musikk for den saks skyld): det er sannsynlig, å ta et opplagt eksempel, at den som selger ut, vil motta disse anerkjennelsene som vanligvis er reservert for Tommy eller Whos neste, de bedre kjente albumene som kom like etter det.

Det er hensiktsmessig da det, 40 år etter utgivelsen av sitt første album, har vi en alvorlig kritisk vurdering av den sentrale posten som tjente til å avslutte en epoke og instigerer en annen. Når det gjelder at tidligere tid, kan uformelle fans kanskje ikke innse at rosa floyd laget så mange album før sammenkomst enn de gjorde etter det (mer uformelle fans kan ikke engang innse at Floyd gjorde noen album før sammenkomst).

Av denne grunn alene, gir den første delen av denne DVDen en utmerket oversikt over ikke bare gruppen, men også London Underground som de tjente som Facto House Band. Det var virkelig tre forskjellige rosa flyss: den første ledet av Syd Barrett, den som ble tvunget til soldat på etter Barretts LSD-indusert riving (på hvilket tidspunkt ble han erstattet av sin gode venn David Gilmour), og den som til slutt gjorde strengen av mesterverkene som startet med den mørke siden av månen.

Kommer fra piper til mørk side kreves flere år og flere album, som ikke hørtes spesielt like - et faktum som virker mer bemerkelsesverdig med fordel for ettertid. Hvert album hadde imidlertid et bestemt spor, ofte et utvidet instrumentelt stykke, som fungerte som et midtpunkt som samtidig satte det fra hverandre og koblet Sonic-prikkene som brister gjennom pyramiden i 1973: Interstellar overdrive (fra piper), stiller kontrollene For solens hjerte (fra en saucerful av hemmeligheter), quicksilver (fra mer), den smale måten (fra Ummagumma) og Atom Heart Mother Suite (fra Atom Heart Mor). Som bandet har angitt gjentatte ganger gjennom årene, ville det ikke være noen ekko uten atomhjerte mors suite, og så videre å jobbe bakover.

De samlede kritikerne intervjuet for denne DVD Express varierende meninger på de samlede fordelene av disse overgangsalbumene (alle av dem er generelt enige om at Piper er et mesterverk, selv om den ene var Syd Barretts baby mens de andre var trygge gruppen Arbeidet), men konsensus synes å være at mens Floyd skulle bli berømt for deres dristige eksperimentering og konstant utvikling, ble resultatene bestemt blandet. Sant, men deltakerne ser ut til å overse hvor viktige flyssære forestillinger var når det gjelder omforming og raffinering av mange eldre sanger. Kritikerne er riktig utstilt kontrollene som et avgjørende spor, men ingen av dem nevner tittelsporet på det albumet som en stor hjørnestein som Floyd bygde grunnlaget for lyden på.

Måtene som en saucerful av hemmeligheter utvidet og krystallisert, er dokumentert på den live delen av Ummugumma, samt den endelige versjonen, som de registrerte live for deres film live på Pompeii: Gilmours gitar og vokale bidrag Avgrensede måtene han hevdet seg som den store musikalske kraften i gruppen (en veldig positiv utvikling), og smi en stadig mer melodisk og eterisk lyd. Poenget som ikke kan overemphasized er at meddelen ikke var så mye et inspirert produkt av sin tid så mye som det var realiseringen av en lyd og stil bandet hadde vært tomme mot, carving bort i steinen med hver påfølgende innsats, til Stykker endelig kom sammen (eller falt fra hverandre, hvis du vil) i form av ekkoer.

ping ... ping ... ping. Det er slik det begynner: sangen som mange fortsatt vurderer deres endelige uttalelse, det første sporet som er fullført for det nye albumet (som Atom Heart Mother Suite, det var en side lang opus; i motsetning til det forrige albumet, ble det lagret for den andre Side): ekkoer utfolder seg med vilje, med forsiktig strukturert presisjon. Dette er fortsatt en slående avgang fra det forrige albums midtpunktet som i rettferdighet kan godt nyte et bedre rykte, eller i det minste virker mindre pretensielt ugjennomtrengelige for mange fans, hvis Floyd hadde sittende fast med sin arbeidstittel, den fantastiske pudding - ganske apropos for slike En gloppy, søt, ikke spesielt lett å fordøye jumble.

Nesten hvert element floyd hadde forsøkt å inkorporere i sine beste sanger er forenet i ekko, uten falske notater eller tvungen følelse: stemningen og farger fanget på de kortere instrumentelle stykkene forblir, strekk ut for å utnytte gruppene betydelig ambisjon og entusiasme. Sammenslåingen av Gilmour og Wrights stemmer - En harbinger av gode ting å komme, selv om det på tide mangler korsene mens Gilmour håndterer versene - er hensiktsmessig fascinerende, og de to forblir uanhistet synkronisert på deres respektive instrumenter. Ekkoer signaliserer også et mindre skritt fremover for vannet lyrisk (det store trinnet ville være mørk side av månen:

tempoet intensiverer, med noen ekstraordinært spill av Gilmour som benytter en rekke forvrengninger, tilbakemeldinger og effekter, som kulminerer i et spor som inspirerte en milliard jamband. Deretter faller bunnen ut, spiral i den store desintegrasjonen, en avgrunn av hvalkjøringer og underjordiske skygger (høflighet av Wright og Gilmour, og hva på det tidspunktet var beskyttet av en ekko-enhet, som diskuteres i detalj på DVD). Ut av mørket returnerer sangen sakte, bringer utgivelsen så vel som realisering som musikken fades i uendelig.

Hva løfter blande fra å være et veldig godt album til et flott album er det faktum at de fleste av de resterende sangene er ganske minneverdige. Åpningssporet signalerer det kunstneriske spranget fremover Floyd hadde tatt på bare ett år: en av disse dagene har bidrag fra hele bandet, og skaper en lyd som, som ekko, klarer å være brå, men likevel ubegrenset. Sangen materialiserer seg av en sonisk tåke, som en laser lukking i en stor avstand, med farvann og masoner trommer som tilbyr thudding kontrast til wrights isete tastaturer, deretter - etter masons entall, og morsomt, vokal bidrag: en av disse dagene im Kommer til å kutte deg i små biter! - Gilmour fakler sporet med et lysbilde gitar angrep, den mest kraftige soloing hed satt på rekord til dette punktet.

Fremtiden er nå; Pink Floyd har funnet lyden deres. Gilmour, har allerede antatt primære vokal plikter på de siste albumene, er nå fast etablert i forkant, hans gitar virkelig (endelig?) Et blyinstrument. Som i seg selv, er dette mer en kulminasjon enn en åpenbaring: På mindre selvbevisst psykedelisk lydspor mer, røyker Gilmour på flere melodier (lytt til hovedtema, mer blues, Ibiza bar og dramatisk tema for hint på hva som skulle komme , og hvordan forsinket denne ubegrensede lyden, enten altfor raffinert eller aktivt undertrykt, var virkelig).

Den neste sangen inkapsler mye av hva Floyd hadde forsøkt, men ikke helt mestret, på sanger som om og Grantchester Meadows. En pute av vind er en fyldigere, mer realisert ta på den rosa floyd pastoral sangen, variasjoner av den har dukket opp på hvert album etter Piper. Igjen, gilmour figurer fremtredende; Hvor hans vokal hadde vært, til tider, foreløpig og til og med svak, er det en varme og autoritet her som tyder på forsterket tillit og komfort med det overordnede materialet.

To elementer er solidt etablert (gitarlyden og vokalen), en endelig en - Roger Waters stadig mer modne og aktuelle tekster - kommer til å bli oppfylt på det tredje sporet, fryktløse. Låten, noe som kan sees på som en gripende nikk til Syd Barrett, er definitivt et tidlig avdrag av en voksende Waters besettelse: nemlig den fremmede og isolerte personen rekkverk mot (opprulling eller fra) et mekanisert, sjelløse maskin kalt samfunn. En annen tydelig Floydian touch er beslutningen om å sette inn et opptak av fans på Liverpools fotballstadion chan Youll Never Walk Alone, som konkluderer med sangen på en håpefull og menneskelig notat. Denne taktikken fungerer også som en tidlig blåkopi for lydeffekter og ironisk ansettelse av faktiske stemmene brukes på senere album, spesielt The Dark Side of the Moon.

De neste to spor vurderes som mindre enn nødvendig av de fleste fans (og sikkert kritikernes sammen på DVD), men San Tropez er ikke uten sin sjarm. Til tross for hyggelige nok vokal fra Waters, dette kan man ha fungert heller pent som en instrumental (ingen tvil om å Waters betydelig ergrelse), som det nok en gang har noen glødende gitararbeid fra Gilmour. Sangen som lukker den første siden, er Seamus et kast ... og enda. Ideen om å innlemme en hund som uler sammen med bandet i en munter samtale og respons bokstavelig forventer Dyr, men indirekte, og viktigere, avslører et band gjør alt de kan for å unngå og utslette klisjé.

Så det kan ganske bli spurt: hvem ønsker å se en haug med britiske kritikere snakker om en semi-obskure Pink Floyd album? De vanlige mistenkte, selvsagt: supporterne til hardcore og nysgjerrige nybegynnere. Heller ikke vil bli skuffet. Selvfølgelig må det gjentok at ingen medlemmer av gruppen deltar som, mens ikke sjokkerende, er fortsatt skuffende. De innsamlede forfattere kjenner sine ting, men deres kommentarer er like og det meste overflatenivå, noe som gjør fravær av innspill fra kunstnerne mer fremtredende.

En hyggelig unntak er tilstedeværelsen av Norman Smith, hvis gentleman observasjoner på å produsere de første tre Floyd album er sjarmerende og oppmuntrende. Hjerteskjærende, også, når han drøfter utfordringer (for å si det vennlig) møtte han mens han prøver å ta opp Frelsesarmeen bandet Syd Barrett dratt inn i studio for sporet som til slutt ble Jugband Blues, Syds siste sang med bandet.

noe ussel statister inkluderer The Hardest Interactive Pink Floyd Trivia Quiz i verden noensinne som er latterlig utfordrende. Det er skjermbilde bios av de deltakende kommentatorer og en kort men søt spesiell funksjon kalt The Remarkable Syd Barrett. Denne 10-minutters bonus undersøker, i noen dyp, Syd Barrett og hans flyktig bane, inkludert et nytt intervju med Norman Smith som, til virkelig si, var Pink Floyds George Martin - som bringer ting litt full sirkel som han jobbet som ingeniør på de tidlige Beatles album.

Hei folkens, dette er mitt første album anmeldelse noensinne! I dag Ill gjennomgå Pink Floyds Meddle. Ive lyttet til dette albumet fra start til slutt om 3 ganger nå tror jeg så Im ganske sikker på om vurdering albumet. Etter min mening Pink Floyd albumet er deres første album theyve gjort det begynte å virkelig fange deres sound. De fleste sier The Dark Side Of The Moon, men jeg tror dette albumet er når de fikk sin lyd. En av deres sterkeste album, og en av mine favoritter av dem. Også sannsynligvis deres første album som musikken begynte å være mer fornuftig lol. Dette er fortsatt en psykedelisk album, men ikke så mye som de før dette albumet etter min mening. Anyways lar komme videre med dette skal vi.

En fantastisk måte å starte på dette albumet. Starter med det som høres ut som vinden så grunnlinjen starter ganske så begynner å sparke i. Sangen blir mer og mer intens med lyden av banking til du hører linje en av disse dagene, kommer jeg til å skjære deg i småbiter . Etter linjen Det fortsetter med intens musikk og gradvis dør ned til det bare lyden av vinden da det vakkert overganger til neste spor Pillow Of Winds. Jeg må si at du sannsynligvis kunne sløyfe en av disse dag og sannsynligvis ikke fortelle at sangen avspilling.

En veldig fin låt. Som jeg sa det overganger vakkert fra en av disse dagene. Du kan få så sugd inn hva du lytter til at du ikke kunne fortelle en sang endret. Fantastisk. Anyways om denne sangen. Det starter med lyden av vinden filtrert bort så noen fine akustiske begynner å spille, og frakter deg til dette sporet uten noen ganger å vite. Fine tekster til å gå med dette sporet, ganske avslappende. Skrevet av Roger Waters og David Gilmour.

Overgangen isnt så fint som en av disse dagene til Pillow Of Winds men jeg antar den ikke mater på dette punktet. Det fikk en veldig fin gitar riff, for å være ærlig det høres ut som en riff du ville høre fra LED Zeppelin eller noe. Etter min mening er dette deres aller første som sang du sikkert kan spille på radiostasjonen. Etter min mening er det ganske unikt for dem fra den tiden det kom ut i 1971. Det er en ganske avslappende sang som er lett å lytte til, og quire i bakgrunnen på noen punkter passer virkelig fint. En av de første rosa floyd-sangene som høres ut som en vanlig sang uten rare rumpelyder lol.

Hvis du lyttet til dette albumfronten til tilbake for første gang, ville du ikke forvente for en sang som dette å komme på. Det er ganske unikt for dem å. Dens en av de rosa floyd sangene du ikke ville forvente å være en rosa floyd sang. Det er ganske interessant at det faktisk er fra et band som Pink Floyd. Men dessverre antar jeg ikke en stor fan av det. Det er egentlig ikke noe jeg virkelig kunne komme inn i. Ikke det verste sporet på dette albumet skjønt. Det går til neste spor på albumet.

Pink Floyd blande seg Vinyl Pussycat Records

Pink Floyd Meddle LP vinyl rekord for salg. Få albumet Meddle, fra bandet Pink Floyd, for salg på vinyl posten..

Rosa floyd en øyeblikkelig bortfall av grunnen LP