Pink Floyd Atom Heart Mother Gold CD

Innhold:

1. beste valg

Songs: Atom Heart Mother (farens Shout - Breast Milky - Mor Fore - Funky Dung - Mind Your Throats Vennligst - Remergence), hvis, Summer 68, Fat Old Sun, Alan's Psykedelisk frokost (Rise og Shine - Sunny Side Up - Morning Glory).

Vi vet we're går et sted, men we're ikke helt sikker på hvor og hvordan. Gruppen må ha hatt disse slags tanker i 1970. Det ville forklare omslaget til albumet med den nå berømte kua. Jeg tror bandet ønsket å uttrykke det faktum at musikken på det kunne være noe gjort av noen. Frigjøre tankene dine og la ideene flyte.

Når intervjuet mange år senere, de fleste av bandmedlemmene ikke tror veldig sterkt på dette albumet, utgitt i 1970 og registrert i Abbey Road Studios i London. Jeg er ikke enig med sine uttalelser. Stilistisk dette albumet er en logisk oppfølging til studio halvparten av UmmaGumma Albumet. Igjen, inneholder den ene siden av albumet en gruppe innsats, mens den andre halvparten viser individuelle sanger skrevet av de ulike bandmedlemmene. Men denne gangen Avant Garde musikken ble tatt et steg videre ved hjelp av Ron Geesin, en full BH-delen og et kor.

Men i forhold til UmmaGumma, de musikalske ideene her er mer definert, med unntak av Mind Your Throats Vennligst del av åpningen suite som er mer en samling av lyder. Han faktiske sanger og melodier er imidlertid ganske sterk og fornøyelig.

Album spark av med Atom Heart Mother Suite, en av de lengste Pink Floyd sanger (23. 6). Det er en av de første vellykkede kombinasjoner av progressiv rock og klassisk musikk. Hovedtemaet fars Shout er veldig sterk. Det kunne ha blitt brukt som en film soundtrack, men til slutt kontrakten ikke gå videre. Og selv om ikke alle deler av Suite er like gode de gir oss en veldig interessant lytte som vokser på deg med hvert spinn og ikke fødte lett. Og Roger gitarspill holder løftet om større ting som kommer.

Albumet nærmere er en annen langt stykke kalt Alan's Psychedelic Breakfast. Alan Alan Stiles, en av roadies av gruppen som forbereder frokost og er å huske andre frokoster i mellom de tre instrumentale delene. Den nylig søkt produksjonsteknikker gjør det hele høres veldig realistisk og morsom. Svært sprø bacon! Musikken i seg selv er mer forglemmelig enn tittelsporet, men forsøket fortsatt klarer å holde min oppmerksomhet etter alle disse årene. Likevel, det er den svakeste sporet på albumet.

Så der har du det i en mutter shell. En utmerket og en minst interessant suite pluss tre kvalitets Pink Floyd sanger. Jeg gir dette albumet en meget solid 8 og kan ikke forstå hvorfor bandet med unntak av Richard har blitt så negativt om dette albumet. Atom Heart Mother gjør en veldig avslappende lytte etter en hard day'si arbeid. Prøv det ut!

Hvorfor en gruppe som Pink Floyd, så unektelig talentfull og så mesterlig ved å presentere sin metafysiske psykedelisk elektronisk musikk, ville så fullstendig endre sin musikalske formatet er vanskelig å forstå.

Det de gjør her er bra, men er i stor grad middelmådig sammenlignet med den forrige fremragende arbeid. Det viser mer mot vanlig rock, har praktisk talt ingen av elektronisk trolldom som gjorde UmmaGumma så utrolig, og er ganske fotgjenger i betraktning av hva gruppen kan gjøre.

Albumet er dominert av en stor, kjedelig seks del medley, Atom Heart Mother, som med få unntak er bortkastet tid. Flere av segmentene har musikalsk fortrinn, men de er dratt ned av middelmådighet av resten av medley.

Det er to veldig gode stykker på albumet, If og sommer 68, som er begge gode. Alans Psychedelic Breakfast mislykkes på det som var tydeligvis ment å være sin styrke, en bakgrunn av rom lyder og samtaler, som er så distraherende musikk lider.

Pink Floyd: Atom heart mor dokumenterer laget av det rosa floydalbumet som var et samarbeid med Rob Geesin. Geesin selv setter seg ned for lange intervjuer om prosessen med å lage albumet, og de fire medlemmene av bandet på det tidspunktet Roger Waters, David Gilmour, Nick Mason, og Richard Wright er også inkludert i enten nye intervjuer eller arkivfilm.

På sin femte studiofrigivelse begynte Rosa Floyd å stykke sammen de strålende, men disjointed fragmenter av deres avantgarde tilbøyeligheter. Selv i sin feil og pretensiøs strukturering hadde Ummagumma vist alle mulighetene til det som var nesten fullt realisert i bandet oppfølging til det albumet neste år i Atom Heart Mother. I motsetning til de individualiserte og som slike bruddstylisasjoner av sin forgjenger, er Atom Heart Mor, kulminasjonen av det som sannsynligvis var en like andel av kreative og personlige frustrasjoner for medlemmene av Pink Floyd som nå fullt fjernet fra den helt psykedeliske lyden av begynnelsen deres , impulsen for vellykket overgang i lyd uten kreativt kompromiss var helt på dem.

Det første rosa floydalbumet for å nå # 1 I Storbritannia er Atom Heart Mor en mesterlig prestasjon både i sin kvadraphoniske lyd og i bandene vellykket parallellering av ren eksperimentering og poprock. Selv om det er sannsynlig vanskelig å se på tidspunktet for utgivelsen, var albumet en tydelig og bevisst på den delen av bandmedlemmene for fullt avstand fra den psykedeliske rock-compartmentalization de hadde blitt henvist til siden debuten bare tre år tidligere. Skiftet var et spesielt bemerkelsesverdig trekk for rosa floyd, så vel som en klar skildring av hvor mye som hadde endret seg i lyden på en relativt kort tid.

Bortsett fra sin komposisjonelle avgang for bandet, inneholdt Atom Heart Mor en visuell linje med forskjell ved hjelp av sitt kunstverk. Med sine tidligere album hadde Pink Floyd i stor grad i det psykedeliske spekteret fra det ikoniske Kaleidoskopdekselet på piperen på portene til daggry til Droste-speilet triks av Ummagumma. Bruke tjenestene til kunstdesigngruppen Hipgnosis, med hvem de allerede hadde etablert det som ville være et karrierefinerte forhold for alle involverte, forsøkte bandet å gå i en mer demurretning for albumets kunstverk. Unngå fotografier av medlemmene selv eller til og med båndnavnet, er den nå ikoniske kua i beite av Atom Heart Mother et poeng med avgrensning fra de estetiske bandene forbi, selv om den avreise bare ville være begrenset til bandets musikalske stil.

Mye som storm Thorgersons Bilde av en tilfeldig ku i et felt, at Atom Heart Mother spiller langs Hapstance Musical Tråd av Pink Floyds Habit for å gi illusjonen at selv deres mest eksperimentelle musikk forsettlig manglet struktur. Den smarte bedraget løser raskt når de nøye lytter til albumene seks delåpner og tittelspor som spoler hele siden en rundt en vanlig melodi som svulmer til det orkestrale episke punktet før de setter seg i bandene som var tilstede blues rock sensibiliteter som var av den tiden helt helmet av gilmour og aksentert av fingerhjordens fingerferdighet. Med sin mellotron og støykonklusjon setter tittelsporet de facto-tonen for albumene konstant flørting med full på kollaps kontrast mot deaktive naturen til sine flere dårlige spor.

Oppfølgingen av if til albumets tittel spor er ingenting hvis ikke en skildring av bandene og spesielt farvannsøking for mørk humor. En mester i Sonic kontrasterer til poenget med å være foruroligende eller knusende, vann kraner igjen i kjennetegnet til hans pastorale folkedrøtter for det første sporet på side Bs nesten fem minutter. Selv om den lyriske leveransen i utgangspunktet foreslår en middels utflukt i rhyming mønstre for lyricisten, tilbyr sangen litt mer i sammenheng med å være albumet først vokal spor så vel som en sterk hvis det er enklere innblikk i sinnet til et introspektiv roger farvann.

Wrights Finalbidrag som eneste forfatter for en rosa floyd-spor kom som den odde som er sommer 68, en åpenbar hvis noe overvirket melodisk hyllest til de samme lagede vokale harmonier som brukes og deretter praktisk talt varemerket av Beach Boys. Med Gilmour å ta på rollen som multi-instrumentalist parret bare sammen med Wrights Keyboard Work, er Fat Old Sun en ofte oversett perle, med de forskjellige og utvidede live versjonene av sangen til tider, selv eclipsing studio-versjonen når det gjelder å utvide på sangene Jazz Blues Fusion Tendenser som er merkelig, men ikke mindre vellykket forankret i folkeskalladry. Gilmours tilsynelatende uunngåelig magnetisme mot den entrenched-in-blues progressive lyden gir sangen den typen amorfousness og fleksibilitet som tillot bandet å gi musikken en rekke variasjoner og tolkninger til stor suksess i live-innstillingen.

Selv om de krediteres alle fire medlemmene, ble albumene nærmere Alans Psychedelic Frokost skrevet primært av Mason, og som navnet antyder gjør en ganske trippet tredelt suite, inkludert bandet som gir bakgrunnsmusikk for Roadie Alan Styless Overdubbed og detaljerte beskrivelser av de forskjellige frokostene Hes likte, inkludert den han forberedte på tidspunktet for opptaket. Selv om det er frekk i navn og premiss, er Alans Psychedelic Frokost noe representativt for det som hadde blitt bandet likegyldighet til det som i hovedsak hadde blitt vannet ned til Space Rock for den psykedeliske rockgenren. Av spesiell oppmerksomhet er sangene full bruk av quadraphonic lyden, spesielt med hensyn til wrights vikling av tastaturlyder i sangene tredje bevegelse morgen herlighet.

Selv om i stor grad blottet av bandene mer radio / mainstream klar musikk fra de tre første utgivelsene og langt fra fragmentert hvis velmenende eksperimentering av forgjengeren i Ummagumma, var Atom Heart Mor en spesielt viktig utgivelse For Pink Floyd som det fant bandet Tipping deres kreative skala mindre til slutten av å høres rart, men fengende og mer til slutten av å høres rart, men interessant. Albumet fant bandet i det kreativt risikable stedet for å fortsette med formelen av psykedelisk pop eller, i tilfelle av mer, hard rock, eller de kunne forklare på instinktet for eksperimentering. På bare fem spor var Atom Heart Mor Pink Floyst Introduksjon til et tiår som mørkt og haunting som det var vellykket for bandet både musikalsk og personlig.

beste valg

Fra firmaet som brakte deg den innenfor rosa floydutgivelsen (og forståelig nok var det noen veldig sterke følelser fra fans om det), kommer denne nye DVDen, og lovet den "bare kjente opptaket" av floydutviklingsaften Hjerte mor på 1970 badfestivalen.

Dette er plugget tungt på baksiden av boksen, og er illustrert ikke med en fortsatt fra opptakene (og du vet hvorfor i et minutt), men nysgjerrig med et skudd av 1977-smaken touring bandet , komplett med snøhvit i en dyr t-skjorte!

DVDen setter ut for å spore historien til Atom Heart Mother Suite i den 74 minutters hovedfunksjonen, og starter med å etablere opptak av bandet fra 1967/68. Det første sjokket er den forferdelige kvaliteten på utseendet på ukenavdelingen de bruker - jeg har sett noen få versjoner gjennom årene, og dette er langt det verste av gjengen.

rockkritikeren "Krusher" relaterer bandets fortelling, ved hjelp av journalisten Chris Welch, og noen andre musikkbransjen folk. Krusshers merkelige levering, veldig åpenbart lesing fra en AutoCue, er interspersed med Murky KQed og Stamping Ground Festival-opptak. (KQED er en San Francisco-basert TV-stasjon, som sender en fantastisk, publikumsfri live satt i 1970). Krusshers levering av visse ord er mest distraherende, da han legger merkelig vekt på ting - et godt eksempel er når han refererer til den opprinnelige, arbeidstittelen til AHM: den fantastiske pudding!

Det er under hans diskusjon om økonomiske begrensninger på antall kormedlemmer, at vi får vårt første glimt av badet. Letterboxed, som resulterer i feil aspektforhold, og mettet i rødt, er det ekstremt vanskelig å gjøre det du ser på det meste av tiden.

Frustrerende, vi får bare noen små snippets av forestillingen, uten mulighet for å se opptakene som helhet, selv i (Sparce) DVD-tilleggsdelen. Og det vi får se, er en brøkdel av den komplette ytelsen til Ahm på showet. Mange vil kjøpe DVDen rent på styrken av dette fantastiske bildet, for å behandle det på denne måten, er forbløffende!

For å ignorere en ganske betydelig 40% av albumet er. merkelig! Dekningen av fett gammel sol er ledsaget av BBC 1971 radio økt opptak, og er gitt like tid på skjermen som Alans psykedeliske frokost.

Footage clips til side, lyden og bildekvaliteten på DVDen er fine. Bortsett fra Dolby Digital Stereo, får vi også 5. og DTS lydspor. Disse legger til litt for ting (med ingenting å velge mellom både surroundformatene), og faktisk den mest merkbare effekten, spesielt tidlig, er de bakre kanalene som mottar mye hiss fra kildematerialene.

Samlet, med det bemerkelsesverdige unntaket av Ron Geesin-segmentene (som er de eneste segmentene på DVD-verdien som ser på, for den sanne innsiktene i opptaket, fra noen intimt involvert i det), er denne DVDen ekstremt Skuffende, med noen ekte ubesvarte muligheter. Faktisk synes det å oppsummere alle de klassiske rock-DVDene som vi har sett til dato - dårlig gjort, og ikke noe vi noensinne kunne anbefale.

Atom Heart Mor er en lagdelt sonisk opplevelse som encomapassing alle kvaliteter audiophiles ville søke i en rekord. For Pink Floyd Aficionados er dette den quintessential reproduksjon av det opprinnelige hovedbåndet. Atom Heart Mor er det første skrittet i gruppens super "soniske" trilogi som vil inkludere blande og mørk side av månen. Registrert på Abbey Road Studios og konstruert av Alan Parsons og Peter Brown.

Australian Pink Floyd avbryter 2021 tour Times Leader

Kjøp billetter til The Australian Pink Floyd på SEC Den SSE Hydro, Glasgow fra TheSSEHydro. OM.

ZZ Top bassist Dusty Hill døde på 72 Lokale nyheter 8